Vraag voor alle BASSISTEN

Pagina: 1
Acties:

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Topicstarter
Ik wil graag weten wie dit bast:

http://www.slagman.com/temp/bassing.mp3

Als je weet, zeg t dan graag, want t klinkt heerlijk :D

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• ErectionJackson

ErectionJackson

Topicstarter
lopen hier helemaal geen bassisten rond of zo? :)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Verwijderd

geen flauw id...

klinkt idd wel goed... :)

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
die drum klinkt nogal midi achtig, het zou me dus ook niet verbazen dat die bas ook midi is

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:21

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ben bassist, maar niet een stijl van iemand wat me direct opvalt. Zou best MIDI kunnen zijn, wel goed geprogd dan. :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-05 10:53
Ik vindt het wel erg statisch klinken , lijkt wel 1 of ander voorbeeld muziekje van "hoe leer ik bas spelen" . Mocht je vette bassisten zoeken scoor dan maar wat van
Funk :Jamaaladeen Tacuma, Marcus Miller, Melvin Gibbs.
Jazz Rock :Jaco Pastorius, Cecil McBee
Jazz :Charles Mingus, Ron Carter, Reggie Workman.

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

• ErectionJackson

ErectionJackson

Topicstarter
Drum is ook midi denk ik, want het is van een tijdschrift voor (bas)gitaristen. Daar hebben ze altijd zo'n standaard midi-drumpje. dit is zo'n demo-liedje van een of andere bekende bassist, maar ik weet dus niet welke.

• ErectionJackson

ErectionJackson

Topicstarter
_

• ErectionJackson

ErectionJackson

Topicstarter
Op maandag 24 september 2001 19:53 schreef Hellhound het volgende:
Ik vindt het wel erg statisch klinken , lijkt wel 1 of ander voorbeeld muziekje van "hoe leer ik bas spelen" . Mocht je vette bassisten zoeken scoor dan maar wat van
Funk :Jamaaladeen Tacuma, Marcus Miller, Melvin Gibbs.
Jazz Rock :Jaco Pastorius, Cecil McBee
Jazz :Charles Mingus, Ron Carter, Reggie Workman.
Jammer dat Jaco dood is he.. Damn, wat een goede bassist. Ik heb hier nog een cdtje van m liggen van Weather Report "The Jaco Years".. Wat kan die jongen spelen zeg..

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:11

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Op maandag 24 september 2001 15:19 schreef ErectionJackson het volgende:

Hmmm, ik zou zeggen : klinkt verdacht veel op de riffs van Mark King. Ik zou het eens op hun digest kunnen vragen.

/edit : heb het zojuis gepost, morgen weten we meer...

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• winand
  • Laatst online: 30-06 18:12
Ja, bassist hiero.
Het is idd een leer-track van zo'n bassist-magazine cd.
Het kan elke bassist ingespeeld hebben. Ik ken tracks die beter klinken dan deze.. Waar heb je het MP3-tje vandaan dan?

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:21

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Op maandag 24 september 2001 23:57 schreef winand het volgende:
Ja, bassist hiero.
Het kan elke bassist ingespeeld hebben. Ik ken tracks die beter klinken dan deze.. Waar heb je het MP3-tje vandaan dan?
Het klinkt inderdaad als een superstandaard slappertje. Ook vrij weinig dynamiek, dus of ontzettend veel compressie, of gewoon MIDI (wat ook aardig gecompressed is allemaal :) )

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• ErectionJackson

ErectionJackson

Topicstarter
Op maandag 24 september 2001 23:57 schreef winand het volgende:
Ja, bassist hiero.
Ik heb een cdr-etje met allemaal van dit soort demo's. Ook Steve Lukather (gitarist) e.d. staat hierop met nummers als Naima (ook voor een demo cdtje). Maar dit nummer staat in de map 'various', dus geen flauw idee wie dit moet zijn.

Verwijderd

Ja, die ceedeetjes ken ik. Ik doe zelf regelmatig studio-opnames voor dergelijke projecten. Het gaat dan om backings van bekend (bas)gitaarwerk. Meestal wordt je geselecteerd uit een grote bak sessie-muzikanten, a.h.v. je stijl en ervaring. Er spelen dus nooit echte bekenden mee op zulke produkties maar er wordt meestal wel veel aan gedaan om het originele geluid zo dicht mogelijk te benaderen.

• ErectionJackson

ErectionJackson

Topicstarter
Nu weet ik toevallig dat iig Steve Lukather hier wel zelf op meespeelt (heeft ie me zelf verteld). Zijn gewoon een stel nummers die ze ergens voor gespeeld hebben, maar die niet op eigen albums komen.

Verwijderd

Chris Novosolic is de beste, en het koelst... niemand doet zijn podiumkunsten na!

Verwijderd

Nou als jij echte Lukather demo's hebt dan moeten we maar snel eens wat afspreken! SMULLEN :9

(8>

Verwijderd

Wordt het voor mij eindelijk ook een beetje interessant, laat meneer Jackson zijn neus (of wat daar van over is) niet meer zien....

[totally_offtopic]
Oh nee, die neus was van je broertje natuurlijk... die had trouwens ook een leuk CD-tje voor me. Kon ik alleen niet in m'n CD-ROM spelertje afspelen (dacht z'n platen maatschappij althans). Vrij arrogant trouwens van Wacko Jacko. Laat 'ie eerst maar weer eens échte muziek gaan maken..
[/totally_offtopic]

(8>

• ErectionJackson

ErectionJackson

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 13:10 schreef Lord Blackstar het volgende:
Nou als jij echte Lukather demo's hebt dan moeten we maar snel eens wat afspreken! SMULLEN :9

(8>
Dat zijn demo's die staan op het cdtje van de fabrikant van de akoestische gitaren waar hij op speelt. Naima heet t nummer.

• ErectionJackson

ErectionJackson

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 15:23 schreef Lord Blackstar het volgende:
Wordt het voor mij eindelijk ook een beetje interessant, laat meneer Jackson zijn neus (of wat daar van over is) niet meer zien....

[totally_offtopic]
Oh nee, die neus was van je broertje natuurlijk... die had trouwens ook een leuk CD-tje voor me. Kon ik alleen niet in m'n CD-ROM spelertje afspelen (dacht z'n platen maatschappij althans). Vrij arrogant trouwens van Wacko Jacko. Laat 'ie eerst maar weer eens échte muziek gaan maken..
[/totally_offtopic]

(8>
Waar gaat dit over :?

Verwijderd

dit klinkt als een demootje van een of 't andere synth.

GM Patch - slap bass 1 ;)

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Op maandag 24 september 2001 15:19 schreef ErectionJackson het volgende:

Geen idee en ik ben ook erg leek op dit gebied, maar het deed me meteen aan seinfeld denken.

Sorry als ik nu liefhebbers tegen schenen schop...

• ErectionJackson

ErectionJackson

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 23:48 schreef Lampje het volgende:

[..]

Geen idee en ik ben ook erg leek op dit gebied, maar het deed me meteen aan seinfeld denken.

Sorry als ik nu liefhebbers tegen schenen schop...
Tja, slappen he :)

Pagina: 1