Toon posts:

ADSL verbinding delen lukt niet. Help!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb thuis ADSL en zou graag mijn verbinding delen tussen twee computers. Ik heb op het moment de volgende setup:

- Twee computers zijn uitgerust met beide één ethernetkaart.
- Beide computers zijn verbonden met een hub
- De hub is verbonden met mijn ADSL modem.

Het probleem dat ik nu telkens overvind is dat ik maar met 1 computer tegelijk een verbinding kan maken met mijn provider (xs4all). Als die verbinding er dus is, kan ik met de andere computer geen verbinding krijgen. Hoe kan ik nu met beide computers tegelijk op Internet?

Groeten,

Peter.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 23:00
In 1 pc 2 netwerkkaarten stoppen, en dan een speciaal proggie gebruiken. Op deze manier gaat het iig niet lukken volgens mij.

Verwijderd

Optie 1: je tweaked je modem tot router (zie: www.bruring.com/adsl) en het modem maakt vanaf dan zelf verbinding zodat je zoveel pc's als je wilt via een hub/switch erop kunt laten verbinden.
Optie 2: je stopt een tweede netwerkkaart in 1 van de 2 machines en maakt die tot verdeelservertje (met bijv Microsoft ICS - zit in Windows of Winroute, Sygate, etc. - check hiervoor bijv. ff de [forum=19] FAQ).

(sja, er zijn nog wel een aantal extra opties, maar die vereisen allemaal extra hardware)
[forum=4] --> [forum=19] trouwens :)

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op maandag 24 september 2001 15:25 schreef johnny appleseed het volgende:
Optie 1: je tweaked je modem tot router (zie: www.bruring.com/adsl) en het modem maakt vanaf dan zelf verbinding zodat je zoveel pc's als je wilt via een hub/switch erop kunt laten verbinden.
Optie 2: je stopt een tweede netwerkkaart in 1 van de 2 machines en maakt die tot verdeelservertje (met bijv Microsoft ICS - zit in Windows of Winroute, Sygate, etc. - check hiervoor bijv. ff de [forum=19] FAQ).

(sja, er zijn nog wel een aantal extra opties, maar die vereisen allemaal extra hardware)
[forum=4] --> [forum=19] trouwens :)
I couldn't agree more.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan denk ik maar dat ik m'n modem ga tweaken.

Dan heb ik daar nog wel een vraag over... kan ik de hele configuratie dan zo laten zoals het is? Dus de computers aan de hub laten zetten en dan met beide computers op Internet?

Peter.

• Darkvater
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Het probleem is dat met de tweede optie (2 nics in 1ste pc) is dat de eerste pc altijd aan moet staan als je met de tweede pc op het net wil

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
optie3: internet verbinding delen inschakelen op diegene waarmee je het vaakst inbelt. En die laten bellen naar je ADSL router. SyGate of bijv. Wingate ondersteunen de zogenaamde One NIC Inet Sharing.

Maar je ADSL modem tweaken is de beste oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu dus even te kijken hoe ik m'n modem moet tweaken. Nou staat er dat je de laaste firmware 2.61 moet downloaden. Als ik dat bestand download krijg ik eem versie 3.2.6 of zoiets. Kan iemand mij bevestigen dat dit de goede versie is?

Ja, sorry ik moet helaas vragen blijven stellen:

Als ik m'n modem getweaked heb, kan ik dan met beide pc's direct op Internet of moet ik de hub ook nog instellen?

Peter.

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 17:07 schreef Verbrugge het volgende:
Ik zit nu dus even te kijken hoe ik m'n modem moet tweaken. Nou staat er dat je de laaste firmware 2.61 moet downloaden. Als ik dat bestand download krijg ik eem versie 3.2.6 of zoiets. Kan iemand mij bevestigen dat dit de goede versie is?

Ja, sorry ik moet helaas vragen blijven stellen:

Als ik m'n modem getweaked heb, kan ik dan met beide pc's direct op Internet of moet ik de hub ook nog instellen?

Peter.
Als je hem getweaked hebt kun je met beide pc's het i-net op, mits je de goede IP's hebt ingesteld :) :) Werkt perfect hierzo :9~

• flipper2k
  • Niet online
dat tweaken van je modem werkt idd wel erg leuk maar het levert ook wat problemen op...

ik heb het zelf ook gedaan maar ik kreeg problemen met filetransfers in bv msn, icq en irc en programma's als netmeeting werken niet meer.
dit komt doordat je in je getweakte modem alleen port mappings kan maken met een vaste poort je kunt dus geen ranges instellen.. dus dat is wel een groot nadeel van het tweaken.
verder werkt het wel cool :)
Pagina: 1