Zijn er al Tweakers met de Koolance Case?

Pagina: 1
Acties:

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Ik ga binnekort een Koolance kast bestellen, nou was ik benieuwd of er al tweakers waren die 'em al hebben staan.

Reviews/tests heb ik al genoeg gelezen, ik ben vooral benieuwd naar gebruik met meerdere koelelementen. Chipset en HD bijvoorbeeld... :z

Alvast bedankt *D

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
Dat wil ik ook wel eens weten, en wat de test results zijn daarvan. Ik heb wel op overclockers gekeken enzo. maar toch.

Prijzen zijn inmiddels al bekend bij OC-Shop, maar ik denk nog niet dat iemand em al heeft, omdat ik denk dat ze nog niet leverbaar zijn.

• MP83
Op mn werk hebben we er 1 sinds zaterdag in de winkel staan. Met windowmod en neonlamp erin :9.

Ziet er echt superstrak uit. Er zit alleen maar koeling op de cpu, ik was dus benieuwd of er tweakers zijn die er meer hebben...

Hij kost overigens op mn werk f499,- ex. btw...

Verwijderd

ziet er strak uit die case :)

Alleen de koeling is iets minder (alleen cpu).

• Wild pigeon
  • Laatst online: 01-08 19:56
Op maandag 24 september 2001 15:19 schreef Mr.Blonde het volgende:
Op mn werk hebben we er 1 sinds zaterdag in de winkel staan. Met windowmod en neonlamp erin :9.

Ziet er echt superstrak uit. Er zit alleen maar koeling op de cpu, ik was dus benieuwd of er tweakers zijn die er meer hebben...

Dat klinkt goed!
Alleen kan ik hem nergens op alternate.nl vinden :(
Hebben jullie ook de extra koelers ? (Zoals 2e cpu, hd, moederboord :))

• MP83
Op maandag 24 september 2001 15:48 schreef Wild pigeon het volgende:

[..]

Dat klinkt goed!
Alleen kan ik hem nergens op alternate.nl vinden :(
Hebben jullie ook de extra koelers ? (Zoals 2e cpu, hd, moederboord :))
Hij is pas goed leverbaar over een week ongeveer. Dan worden ze op bestelling geleverd binnen 1~2 dagen. Ik dacht dat je dan kon kiezen met welke koelelementen je de kast wil hebben maar dat zal ik ff navragen als ik weer ga werken :)

• Hoyden
Op maandag 24 september 2001 15:52 schreef Mr.Blonde het volgende:

[..]

Hij is pas goed leverbaar over een week ongeveer. Dan worden ze op bestelling geleverd binnen 1~2 dagen. Ik dacht dat je dan kon kiezen met welke koelelementen je de kast wil hebben maar dat zal ik ff navragen als ik weer ga werken :)
Dat moeten ze wel gaan doen ja, dat je zelf kunt kiezen, iedereen wil iets anders neem ik aan :)

De prijs zal ook tegen de 600,- incl. liggen, net zoveel als OC-Shop, dus zit daar helaas geen verschil in :)

• MP83
Komt ook denk ik omdat Koolance een vrij hoge prijs hanteert ;)

Zijn er trouwens al meer mensen met concrete plannen om deze kast te kopen. Zo ja in welke configuratie. Kopen jullie hem omdat hij stil is of om te overclocken?

Verwijderd

Volgens OCShop waren ze voor septebmer al te leveren, maar door de nieuwe revisie is daar (voor zover ik weet) niets van terecht gekomen. Ik heb er al ongeveer 2 maanden geleden 1 besteld, maar nog steeds niets ontvangen. Toen werd het begin september, maar weer niets. Nu eind september en nog niets. Ik hoop zoals Mr.Blonde zegt over 1 tot 1 1/2 week, maar heb er niet al te veel hoop meer op dat ze voor de kerst verschijnen. Als ie geleverd wordt wil best een paar testjes posten, ik krijg er een GPu en Mainboard unit bij. (bijbesteld).

• MP83
Op maandag 24 september 2001 16:12 schreef TilQ het volgende:
Volgens OCShop waren ze voor septebmer al te leveren, maar door de nieuwe revisie is daar (voor zover ik weet) niets van terecht gekomen. Ik heb er al ongeveer 2 maanden geleden 1 besteld, maar nog steeds niets ontvangen. Toen werd het begin september, maar weer niets. Nu eind september en nog niets. Ik hoop zoals Mr.Blonde zegt over 1 tot 1 1/2 week, maar heb er niet al te veel hoop meer op dat ze voor de kerst verschijnen. Als ie geleverd wordt wil best een paar testjes posten, ik krijg er een GPu en Mainboard unit bij. (bijbesteld).
Ik weet bijna zeker dat ze binnen 1~2 weken goed leverbaar zijn :)

Op hoeveel totaal prijs kwam je uit met die extra units?

Verwijderd

Volgens de site van ocshop:

Kast zonder voeding: Fl 598,99
GPU liquid cooling unit: Fl 59,02 (26,78 euro)
Motherboard "" unit: Fl 59,02 (26,78 euro)

Volgens de kleine lettertjes onderaan de site is allen inclusief btw, wat het geheel op Fl 717,03 (325,37 euro) brengt. Hierbij geen verzendkosten. Maar ik wacht even af tot ik de kast heb, dit onder voorbehoud.

• MP83
Ok, ik ben benieuwd! *D

• Wild pigeon
Op maandag 24 september 2001 20:50 schreef Mr.Blonde het volgende:
Ok, ik ben benieuwd! *D
Ik ook! *D

Verwijderd

Ik heb er ook eentje bij de OC-Shop besteld. Ziet er gaaf uit. Ik ben best tevreden met mijn huidige waterkoeling, alleen maken die 2 120 mm fans op mijn radiator een behoorlijk kabaal. Ook heb ik het reservoir en de radiator naast de computer, dus das niet zo handig als ik hem een keer wil meenemen. Bij die Koolance zit alles in de behuizing en schijnt ie zeer stil te zijn.

Verwijderd

Trouwens, dit staat er onder 'News' op de Koolance site over de leverbaarheid:

Sept. 10, 2001 New Case Availability
We receive tons of email each day inquiring about when the new case can be purchased, so some clarification may be necessary. For customers in the United States and Canada, the product should be available at your nearest reseller within the next 1-3 weeks. For customers abroad, shipping will place expected delivery dates at about 4-6 weeks. Some dealers may be accepting pre-orders, but if not, will probably appreciate shows of interest in determining customer demand.

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:22

reiker

dan jij!

dat wordt dus half/eind oktober, vertraging niet meegerekend :'(

Zo gezegd, zo gedaan.

• Hoyden
Op woensdag 26 september 2001 09:12 schreef App het volgende:
Hier nog een review:

http://hardocp.com/reviews/cooling/koolance
Dat is de oude versie, zo te zien op het plaatje :)

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 16:08 schreef Mr.Blonde het volgende:
Komt ook denk ik omdat Koolance een vrij hoge prijs hanteert ;)

Zijn er trouwens al meer mensen met concrete plannen om deze kast te kopen. Zo ja in welke configuratie. Kopen jullie hem omdat hij stil is of om te overclocken?
ik wil hem ook aanschaffen begin volgend jaar
in de config met hd coolers,cpu,gpu en mb chipsetcooling
hij kan namelijk max 6 coolunits aansturen end at is zateen watergekoelde hd heerlijk man die 7200 toeren schijven worden verdikkeme bijna 45 graden en dan moet ie leuk te klokken zijn en hij is dan echt vreselijk stil 8-)

Verwijderd

Op de site van koolance staan de links naar reviews, maar om niet te hoeven zoeken:

http://www.hardocp.com/reviews/cooling/koolance2/

Dit is de link naar de revisie die Ocshop gaat leveren. Staat ook op HardOCP.com

• Wild pigeon
Sept. 25, 2001 New Cases Shipping

Yesterday, we began to ship our new PC systems to resellers, so you can expect to see them available soon in the US and Canada.

Europe will unfortunately require 3-4 more weeks for shipments to arrive there, but additional dealers should also be added over the next few weeks. We are working to post new distributors in Asia and Australia, and other areas of high-demand soon.
---

Dit stond er op de site van koolance... dus over een week of 3-4 moet hij hier volop leverbaar zijn!

• Wild pigeon
Maar ik lees nu net op OC-shop.nl dat ze hopen de kast over 2 weken te krijgen!

Verwijderd

Misschien per luchtvracht????? Kan het me eigelijk niet voorstellen omdat dat nogal een beetje prijzig is.

Sorry voor het plaatsen van de Hardocp link met de review van de OUDE Koolance case.. :?

Verwijderd

die heb ik net gezien en besteld....wachten op een telefoontje want hij was er pas op 8 oktober....daswel balen.

• MP83
Op woensdag 26 september 2001 16:46 schreef Chief het volgende:

[..]

die heb ik net gezien en besteld....wachten op een telefoontje want hij was er pas op 8 oktober....daswel balen.
Heb je met alleen de cpu koeler besteld of met meer.

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 19:48 schreef TilQ het volgende:
Volgens de site van ocshop:

Kast zonder voeding: Fl 598,99
GPU liquid cooling unit: Fl 59,02 (26,78 euro)
Motherboard "" unit: Fl 59,02 (26,78 euro)

Volgens de kleine lettertjes onderaan de site is allen inclusief btw, wat het geheel op Fl 717,03 (325,37 euro) brengt. Hierbij geen verzendkosten. Maar ik wacht even af tot ik de kast heb, dit onder voorbehoud.
600 gulden?

hmm, misschien toch maar ff kiezen, Vapochill of dit? wadda u think?
Vapochill is geschift duur, maar over een maandje of 3 heb ik daar het geld wel voor... voor dit heb ik volgende maand al geld genoeg...

Kan je trouwens een peltier onder dat blok schuiven? (want ik heb gelezen dat ie plastic was ofzo)

Indien wel denk ik dat het dit wordt

• MP83
Op woensdag 26 september 2001 17:33 schreef SM-DoubleD het volgende:

[..]

600 gulden?

hmm, misschien toch maar ff kiezen, Vapochill of dit? wadda u think?
Vapochill is geschift duur, maar over een maandje of 3 heb ik daar het geld wel voor... voor dit heb ik volgende maand al geld genoeg...

Kan je trouwens een peltier onder dat blok schuiven? (want ik heb gelezen dat ie plastic was ofzo)

Indien wel denk ik dat het dit wordt
Alleen de bovenkant van het waterblok is van plastic, de rest niet.

Je kan een peltier er onder zetten, maar of ie dat trekt... >:)

Verwijderd

[/quote]

Uit de testen bij Hardocp en overclockers.com blijkt dat de temperatuur van de proc redelijk laag blijft. Het lijkt me dan ook een beetje overbodig om er een peltier in zetten. Vraag me ook af of het koelsysteem dat nog wel kan trekken ook omdat ik er een GPU en een HDD koeler bij besteld heb. Het vloeistofreservoir is mooi compact, maar heeft een kleine inhoud. Dus peltier? 'k weet niet.:?

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 09:16 schreef App het volgende:

Uit de testen bij Hardocp en overclockers.com blijkt dat de temperatuur van de proc redelijk laag blijft. Het lijkt me dan ook een beetje overbodig om er een peltier in zetten. Vraag me ook af of het koelsysteem dat nog wel kan trekken ook omdat ik er een GPU en een HDD koeler bij besteld heb. Het vloeistofreservoir is mooi compact, maar heeft een kleine inhoud. Dus peltier? 'k weet niet.:?
[/quote]

hmm, kzou enkel de CPU unit moeten hebben, denk dat het watersysteem dan wel genoeg doorvoer heeft om een 172W TEC te koelen...
ff OC-shop mailen :p

• MP83
Op donderdag 27 september 2001 10:33 schreef SM-DoubleD het volgende:

[..]

hmm, kzou enkel de CPU unit moeten hebben, denk dat het watersysteem dan wel genoeg doorvoer heeft om een 172W TEC te koelen...
ff OC-shop mailen :p
Kan je laten weten of het werkt, ben namelijk erg benieuwd :)

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:27

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Ding is pas over 2 weken leverbaar bij OC-shop, kunnen we em ergens anders al eerder krijgen?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Maxonic
  • Laatst online: 28-07 22:38

Yo.. fijn dat jij hier bent..
Ik wou nl. heel graag zo'n kees via jullie bestellen en ik heb al gemaild voor wat meer specs.. Je "lieve collega's" :P reageren echter niet echt. ;) Zou jij mij mischien ff kunnen vertellen wat de levertijd is en welke onderdelen er bij komen kijken?

Tnx!

[edit]
Woops, zie het nu pas.. dat was een flinke schop :P

• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op woensdag 02 januari 2002 12:57 schreef Maxonic het volgende:

[..]

Yo.. fijn dat jij hier bent..
Ik wou nl. heel graag zo'n kees via jullie bestellen en ik heb al gemaild voor wat meer specs.. Je "lieve collega's" :P reageren echter niet echt. ;) Zou jij mij mischien ff kunnen vertellen wat de levertijd is en welke onderdelen er bij komen kijken?

Tnx!
Werk der ook :) en kweet dat der nog heel weinig zijn :) dus ff bellen en reserven/bestellen :? :)

Defunctus Deo Juvente

• Maxonic
Als je op dit moment op je werk bent neem de hoorn dan maar vast op :)

[edit]
WTF? Gesloten? :?
Ik bel echt binnen de openingstijden hoor!

• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op woensdag 02 januari 2002 13:00 schreef Maxonic het volgende:
Als je op dit moment op je werk bent neem de hoorn dan maar vast op :)

[edit]
WTF? Gesloten? :?
Ik bel echt binnen de openingstijden hoor!
Uhm :) Inventarisatie vandaag ..oeps vergeten sorry :)

Defunctus Deo Juvente

• Maxonic
http://www.tweakers.net/shopsurvey/156

:(

ok, heeft iemand nog suggesties waar de kast voor ~ dezelfde prijs te halen is bij een betrouwbaar bedrijf?

tnx..
Pagina: 1