Waarschijnlijk is deze topic al eens een paar keer aan bod gekomen. Maar ik wou nog ff de verschillen weten tussen FAT32 en NTFS met voor- en nadelen...
Nu heb ik Win 2000 Pro onder FAT32
Nu heb ik Win 2000 Pro onder FAT32
Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.
Bloed, zweet & koffie
Verwijderd
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Beetje kort door de bocht hoor. De beveiliging in NTFS t.o.v. FAT(32) is niet als een driver of zo geïmplementeerd, dus de vertraging is nihil.Op maandag 24 september 2001 15:11 schreef mithalph het volgende:
NTFS is stukken moderner, maar bevat beveiliging, en is dus nogal traag.
Bloed, zweet & koffie
Vandaar deOp maandag 24 september 2001 15:15 schreef Vilenin het volgende:
[..]
Beetje kort door de bocht hoor. De beveiliging in NTFS t.o.v. FAT(32) is niet als een driver of zo geïmplementeerd, dus de vertraging is nihil.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Verwijderd
Aha, dus een Ferrari op een boerelandweg is gelijk aan een 2CV op een boerlandweg?Op maandag 24 september 2001 15:27 schreef Ilecim het volgende:
Eerder gezegd, W2k op FAT (16 of 32), is als met je Ferrari op een boerelandweg rijden. Essentie van W2k is NTFS!!!!!
Hierbij zie je Win2K als je Ferrari (beetje merkwaardige vergelijking, maar soit) en FAT16 als een landweg neem ik aan?Op maandag 24 september 2001 15:27 schreef Ilecim het volgende:
Eerder gezegd, W2k op FAT (16 of 32), is als met je Ferrari op een boerelandweg rijden. Essentie van W2k is NTFS!!!!!
Heb mijn BOOTSCHIJVEN toch mooi FAT32 gelaten .... als ie dan een keer niet meer gewoon wil booten en veilige modes ook niet meer pakt dan kan ik nog terugvallen op mijn win95 bootflop om het probleem op te lossenOp maandag 24 september 2001 15:27 schreef Ilecim het volgende:
FAT32: Gewone snelwegOp maandag 24 september 2001 15:47 schreef wzzrd het volgende:
[..]
- FAT16: Proviciale weg
- FAT32: Snelweg
- NTFS: Snelweg, maar dan door het voormalig oostblok met guntowers erlangs voor de "beveiliging"
Verwijderd
Verwijderd
Ik zou niet weten waaron je FAT32 zo willen gebruiken, dat is zo onveilig als de pest, straks gaat je win9x (dualboot?) nog aan die partitie klooien, daar heb je echt geen zin inOp maandag 24 september 2001 16:05 schreef Schumi_the_Champ het volgende:
dus NTFS is aan te raden tov FAT32 onder W2k...
LOLOp maandag 24 september 2001 16:01 schreef Cheatah het volgende:
- Win9x: Trekker
- Win2K: Ferrari
- FAT16: Landweg
- FAT32: Provinciale weg
- NTFS: Snelweg met tolpoortjes
Een trekker kan (mag) niet op de snelweg
Dan toch wel:Op maandag 24 september 2001 16:01 schreef Cheatah het volgende:
- Win9x: Trekker
- Win2K: Ferrari
- FAT16: Landweg
- FAT32: Provinciale weg
- NTFS: Snelweg met tolpoortjes
Een trekker kan (mag) niet op de snelweg
Onveilig? Kom op zeg! Beetje paranoide? Heb al jaren een NT OS naast een 9x en daar gebeurt echt niks raars mee. En wat betreft de NTFS veiligheid voor home-users: stier.Op maandag 24 september 2001 16:07 schreef Cheatah het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waaron je FAT32 zo willen gebruiken, dat is zo onveilig als de pest, straks gaat je win9x (dualboot?) nog aan die partitie klooien, daar heb je echt geen zin in
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq