Sommige games zijn geen 100 piek waard

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 11:54
Laaste had ik demo van Stronghold gedownload, cool spel lijkt we echt wel gaaf alleen is dat spel wel 100 piek waard als het af is.
Sommige games wil je wel hebben maar alleen zijn ze geen 100 piek waard zoals Max Payne cool spel alleen geen 100 piek waard.
Train Sim 150!!! en het was gen 150 waard.
Dus ik ben voor warez en voor branden, maar als een game goed is en ik heb hem gedownload en iemand heeft hem gebrand dan koop ik wel officeel zo ben ik ook wel weer.
Graag jullie mening over de stelling:
Sommige games zijn geen 100 piek waard en dus mogen ze gebrand worden.

DJ

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 14:57 schreef DarkJedi het volgende:

DJ
Sommige games zijn geen honderd piek waard, maar dan speel ik ze een dag en mieter ik ze ook gelijk van mijn HD. Branden is een beetje oneerlijk, want als ik het spel waardig acht om langer in mijn bezit te blijven, vind ik ook dat ik ervoor moet betalen.

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-02 17:26
Ik download een spel van het web, als ik 'm goed vind koop ik 'm, anders is ie binnen een dag of twee van m'n schijf af. Vind ik een prima manier van zakendoen.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Verwijderd

Als zelfs Max Payne geen 100,- piek waard is, welk spel dan wel ? :)

Verwijderd

Ze mogen sowieso niet gefikt worden, zo'n rondje met een c'tje erin, oftewel copyrights... Niet dat ik nou alleen maar legale zooi op m'n pc heb, maar 't mag in principe gewoon niet.

Verwijderd

Ik vond max payne net als serious sam geen 100 piek waard, veel te snel afgelopen..

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 15:09 schreef tHa_KiLLa het volgende:
Als zelfs Max Payne geen 100,- piek waard is, welk spel dan wel ? :)
Unreal Tournament, Deus Ex...

• Loev
Op maandag 24 september 2001 15:10 schreef Hageltje het volgende:
Ze mogen sowieso niet gefikt worden, zo'n rondje met een c'tje erin, oftewel copyrights... Niet dat ik nou alleen maar legale zooi op m'n pc heb, maar 't mag in principe gewoon niet.
Wow ik heb niet over principe, als ik een game koop voor 100 piek dan wil ik wel waar voor me geld hebben.
Maar blue shift en Max Payne heb je binnen een paar uur uitgespeeld.
Blue shift 2 uur!!!! en MP 12 uur! en daarna? Hoogere moeilijksgraad? Nou joepie krijg je weer al die filmpjes en teksten.
Een game moet minstens 50 uur duren dan zeg ik ok, kijk het kan niet allemaal zolang duren als bulders gate (of what ever)
DJ

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Op maandag 24 september 2001 15:16 schreef DarkJedi het volgende:

Een game moet minstens 50 uur duren dan zeg ik ok, kijk het kan niet allemaal zolang duren als bulders gate (of what ever)
DJ
ik denk dat commandos2 wel 50 uur redt :P

Elect a clown, expect a circus.

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 15:16 schreef DarkJedi het volgende:

[..]

Blue shift 2 uur!!!! en MP 12 uur! en daarna? Hoogere moeilijksgraad? Nou joepie krijg je weer al die filmpjes en teksten.
DJ
Ja nou, dan kun je het toch ook in een dag uitspelen en het erweer afgooien? Waarom zou je het dan nog moeten branden? Ben het wel met je eens dat sommige spellen te kort duren, maar als je Max Payne nou een keer volledig in Bullet Time uitspeelt ben je ook een paar dagen verder :)

Verwijderd

Maar voor bv. Max Payne heb ook nog 10 tallen mods waardoor het steeds weer leuk is om het spel overnieuw te spelen... (denk ik, heb nog maar 2x uitgespeeld :) )
zoals een vet koele matrix mod etc... alhoewel ze wel allemaal steeds crashen naar een paar minuten :(

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 11:29

Sommige games zijn geen 100 piek waard.....
Vertel mij wat... :Z
Bijna geen enkel spel is F100,- waard ! :(

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 15:21 schreef tHa_KiLLa het volgende:
Maar voor bv. Max Payne heb ook nog 10 tallen mods waardoor het steeds weer leuk is om het spel overnieuw te spelen... (denk ik, heb nog maar 2x uitgespeeld :) )
zoals een vet koele matrix mod etc... alhoewel ze wel allemaal steeds crashen naar een paar minuten :(
Ze hebben het spel (vooral in de laatste levels met die pilaren en metaal detectoren) al zo veel op de Matrix laten lijken. Doe mij maar een goede multiplayer optie, ben ik dik tevreden!

• sjaakie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

sjaakie

Developer

Op maandag 24 september 2001 15:08 schreef Anders het volgende:
Ik download een spel van het web, als ik 'm goed vind koop ik 'm, anders is ie binnen een dag of twee van m'n schijf af. Vind ik een prima manier van zakendoen.
Ik geloof dat wij de handen kunnen schudden :)

Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker...

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 15:35 schreef Mr.Durden het volgende:

[..]

Ze hebben het spel (vooral in de laatste levels met die pilaren en metaal detectoren) al zo veel op de Matrix laten lijken. Doe mij maar een goede multiplayer optie, ben ik dik tevreden!
Dat gaat wel moeilijk worden, aangezien bullet-time juist het leukste is aan Max Payne, hoe wou je dat doen in multiplayer? :)

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-01 15:58
Op maandag 24 september 2001 15:45 schreef tHa_KiLLa het volgende:

[..]

Dat gaat wel moeilijk worden, aangezien bullet-time juist het leukste is aan Max Payne, hoe wou je dat doen in multiplayer? :)
Das ons pakkie an toch niet? >:)
Zonder mp verkort de levensduur gewoon inmens, en dan is het idd imho geen 100 gulden waard. Max was ff leuk voor 2 dagen, maar nou vink er ook nix meer an.

Steam

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 15:45 schreef tHa_KiLLa het volgende:

[..]

Oew, leuk gedaan, een dilemma waar ik al een tijd over zit te denken. Misschien dat de een sneller is dan de ander, wat ook het effect van Bullet time lijkt te zijn, zodat degene die BT inzet, in die BT net iets sneller is. Anders zou ik het ook niet weten

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-02 20:37
alle spellen zijn geen fl. 100,- waard, vertel dat de belasting.

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 15:47 schreef JeanLucPicard het volgende:

[..]

Das ons pakkie an toch niet? >:)
Zonder mp verkort de levensduur gewoon inmens, en dan is het idd imho geen 100 gulden waard. Max was ff leuk voor 2 dagen, maar nou vink er ook nix meer an.
Klopt ja. Ik heb het spel een keer uitgespeeld zonder BT. Man wat een saaie aangelegenheid. Toch stom dat dat het enige is wat het zo leuk maakt :). De Matrix mod in UT lijkt er een klein beetje op, maar is zeker zo grappig om te spelen.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:13

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Oh jee.. krijgen we deze discussie weer :D?

Ik ben het lekker niet eens met de stelling. Sommige games KUN je geen 100 piek waard vinden, ze zijn dat echter voor anderen vaak wel.
Persoonlijk koop ik elk spel dat ik de moeite waard vind. Games die je leuk vind hoor je gewoon te kopen.
Dat je ook wel eens een spel voor 'tussendoor' speelt en daar niet 100 piek voor wil betalen is eigenlijk gewoon schandalig maar begrijpelijk. Ik gebruik spellen meestal als 'uitgebreide' demo (vaak omdat er nog geen demo is bijv van Max Payne). Vind ik het dan leuk, dan koop ik het. Simpel.

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:17

Tarin

Just plain weird.

Maar myst III zeker wel

Alleen jammer dat ik geen geld heb..

Trouwens, er zijn gekken (/me) die 169 piek uitgeven voor zeg LoZ - Majoras Mask..

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• mulder
  • Laatst online: 16:00

mulder

ik spuug op het trottoir

Laaste had ik demo van Stronghold gedownload, cool spel lijkt we echt wel gaaf alleen is dat spel wel 100 piek waard als het af is.
Sommige games wil je wel hebben maar alleen zijn ze geen 100 piek waard zoals Max Payne cool spel alleen geen 100 piek waard.
Train Sim 150!!! en het was gen 150 waard.
Dus ik ben voor warez en voor branden, maar als een game goed is en ik heb hem gedownload en iemand heeft hem gebrand dan koop ik wel officeel zo ben ik ook wel weer.
Graag jullie mening over de stelling:

DJ
Praat alsjeblieft geen poep, dit slaat dus nergens op. Vind je een spel niks: speel het dan niet. Vooral dit "Sommige games zijn geen 100 piek waard en DUS mogen ze gebrand worden.". Ik vind deze auto geen Fl.30.000,- waard, DUS ik jat hem. Grow up. :r + |:( Een computer + software is geen RECHT ofzo.

oogjes open, snaveltjes dicht

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Als iemand claimed dat Baldur's Gate I en II geen 100,- waard zijn doe ik diegene watg :D
Da's namelijk een zeer rulerend spel en duurt nog es tering lang ook (wat in dit geval zeer positief is!)

Verwijderd

Echt een onzin stelling, als je het teveel vindt wacht je maar tot hij in de aanbieding komt. Wat een gezeur zeg, door jongetjes als jou kosten die spellen juist zo duur.

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 05:43
Unreal Tournament was mijn 89 piek dubbel en dwars waard. Counter Strike koste 65 piek voor die HL pack maar gebruik alleen CS en die 65 piek was het ook vet waard.

Age of Kings kostte me 109 piek en dat was het ook waard.

Max Payne warezde ik eerst en ik weet achteraf zeker dat het geen 100 piek waard was simpelweg omdat het geen herspeelbaarheid heeft.

Commandos 2, Empire Earth, Medal of Honor Allied Assault, Return to Castle Wolfenstein en Fifa 2000 zullen zeker mijn centjes krijgen.

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik wacht gewoon tot ze wat goedkoper zijn.
Pas GTA2 voor een tientje en SOF voor 25 piek. Nu daar speel ik lekker mee hoor.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

Okay let me make myself clear now:

Als je een spel geen 100 piek waard vind dan had je het niet moeten kopen.
Maar wie iets koopt zónder eerst na te gaan of het wel tof is, is gewoon een beetje |:(

Ik koop geen nieuwe dvd's, ik koop alleen dvd's die ik al gezien heb. Met muziek is dat eender. Met games ook.

Boodschap aan iedereen: probeer nu eens niet de eerste te zijn, maar de verstandigste :)

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 16:50 schreef Cheatah het volgende:

Boodschap aan iedereen: probeer nu eens niet de eerste te zijn, maar de verstandigste :)
De eerste is vaak de verstandigste, die draait het meeste omzet met branden :)

• IceStorm

IceStorm

Op maandag 24 september 2001 17:01 schreef Mr.Durden het volgende:
De eerste is vaak de verstandigste, die draait het meeste omzet met branden :)
Mensen die betalen voor gefikte cd's zijn stom/hebben geen vrienden. Wat ik fik doe ik gratis of voor CD kostprijs.

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-01 15:58
Op maandag 24 september 2001 17:20 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Mensen die betalen voor gefikte cd's zijn stom/hebben geen vrienden. Wat ik fik doe ik gratis of voor CD kostprijs.
5 piek per cd zeggik altijd :) .

Steam

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 17:20 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Ik brand voor onbekenden met winst, maar ik betaal nergens voor. Ben niet gek :)

• Loev
God wat een ontzettende domme opmerking.
"Als je een spel geen 100 piek waard vind moet je hem ook niet kopen"
Jesus man hoe moet ik nou weten of een spel goed of slecht voordat ik hem koop?
Game deveplorers beloven van alles maar de helft komen ze niet na.
BI van OFP had ons beloofd dat je 50 kon spelen zonder! lag, nou met 20 man speel ik soms en dan heb ik lag en dan is de verbinding T1 ofzo.
Ze moeten geen dingen beloven die ze niet waar kunnen maken.
Zoals A2Racer van dat Davilex :r :r de pics zagen er cool en grote verhalen maar het was een reet spel.
Ze moeten meer Demo's uitbrengen voor de release dan weet je tenminste wat je er aan hebt.
DJ

• mulder
  • Laatst online: 16:00

mulder

ik spuug op het trottoir

Praktisch alle spelen hebben een demo. Daarnaast worden er talloze previews en reviews geschreven. Als een boek jou tegenvalt, ga je dat bij MultiCopy copieeren? Nogmaals, software is geen RECHT. Nou ben ik ook niet heiliger dan de paus, maar deze beargumentering slaat werkelijk nergens op.

oogjes open, snaveltjes dicht

• IceStorm

IceStorm

Op maandag 24 september 2001 17:46 schreef El_Mundo het volgende:
Praktisch alle spelen hebben een demo. Daarnaast worden er talloze previews en reviews geschreven. Als een boek jou tegenvalt, ga je dat bij MultiCopy copieeren? Nogmaals, software is geen RECHT. Nou ben ik ook niet heiliger dan de paus, maar deze beargumentering slaat werkelijk nergens op.
Helemaal correct. Ik koop spellen op demo's/review basis (en ook op verleden-basis, BG III zou ik bijv zo goed als blind kopen). Commando's 2 bijv, heb ik gedownload (unofficial demo) om te kijken of het wat was, dat was het niet dus koop ik het niet. Dat mag niet maar dat vind ik iig te 'rechtvaardigen'.
Daarnaast geef ik genoeg aan games uit om de gamedevelopers wat beleg op de boterham te geven dus ik voel me niet schuldig.
Als ik dan hoor dat er mensen zijn die in hun hele leven 2 spellen gekocht hebben, ja kijk DAT vind ik zielig (mits ze de rest fikken natuurlijk :+)

Verwijderd

Het is gewoom slim om een spel eerst te spelen voor een dag of 2 en als je em dan echt wil hebben dan kopen.

Ik vond zelf Halflife, Deus Ex, UT wel waard om te kopen.

Kwa spellen hou ik het meest van RPG's dus voor een goede (action)RPG betaal ik graag, ben al aan het sparen voor Gothic en Morrowind.

Spellen worden soms zo erg gehypt dat je denk dat ze hun geld waard zijn en dat kan goed tegenvallen, denk aan Black & White, OFP enz.

Max Payne is echt wel goed maar misschien te kort om 100 piek waar te zijn.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
ik weer :)

Als jij eens spel geen 100 ballen waard vindt... waarom zou je het dan wel downloaden en spelen? Ook al heb je maar een dag plezier gehad van het spel, je hébt er plezier van gehad... dus je moet betalen.

Als jij wilt weten of iets een leuk spel is, dan lees je wat gamesbladen en trek je daaruit je conclusie. Daar zijn ze voor.

Een spel downloaden/kopieren is namelijk ILLEGAAL. (voor diegene die het steeds vergeten)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 17:41 schreef DarkJedi het volgende:
God wat een ontzettende domme opmerking.
"Als je een spel geen 100 piek waard vind moet je hem ook niet kopen"
Jesus man hoe moet ik nou weten of een spel goed of slecht voordat ik hem koop?
Game deveplorers beloven van alles maar de helft komen ze niet na.
BI van OFP had ons beloofd dat je 50 kon spelen zonder! lag, nou met 20 man speel ik soms en dan heb ik lag en dan is de verbinding T1 ofzo.
Ze moeten geen dingen beloven die ze niet waar kunnen maken.
Zoals A2Racer van dat Davilex :r :r de pics zagen er cool en grote verhalen maar het was een reet spel.
Ze moeten meer Demo's uitbrengen voor de release dan weet je tenminste wat je er aan hebt.
DJ
Ok en als we gaan flamen dan kan ik er ook nog wat van, dat jij nou zo dom bent dat je een miskoop doet daar kan ik ook niks aan doen he?
En m'n vorige post heb je blijkbaar niet een goed gelezen, anders had je wel begrepen dat je alleen jezelf er maar mee hebt als je het spel op de eerste dag van release al zo nodig moet hebben omdat dat stoer is ofzo |:(

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 19:23 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Ok en als we gaan flamen dan kan ik er ook nog wat van, dat jij nou zo dom bent dat je een miskoop doet daar kan ik ook niks aan doen he?
En m'n vorige post heb je blijkbaar niet een goed gelezen, anders had je wel begrepen dat je alleen jezelf er maar mee hebt als je het spel op de eerste dag van release al zo nodig moet hebben omdat dat stoer is ofzo |:(
Spellen op de eerste dag hebben is niet om stoer te doen. Als ze mij een paar jaar lang zo'n lekker spelletje als Max Payne beloven sta ik al vanaf dag 1 te springen om dat spel. Jammer dat er te veel wordt overdreven door de heren gamesdesigners, zodat je eigenlijk toch wel een paar dagen kunt wachten :)...

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Op maandag 24 september 2001 15:04 schreef Mr.Durden het volgende:

[..]

Sommige games zijn geen honderd piek waard, maar dan speel ik ze een dag en mieter ik ze ook gelijk van mijn HD. Branden is een beetje oneerlijk, want als ik het spel waardig acht om langer in mijn bezit te blijven, vind ik ook dat ik ervoor moet betalen.
Mee eens.
Ik ben niet te beroerd om te betalen voor iets dat ik echt jarenlang speel. Max Payne had ik in drie dagen uitgespeeld en die ISO staat al niet meer op mijn HDD.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• kixor
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Wie bepaald of een game 100 piek waard is?

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Op maandag 24 september 2001 19:36 schreef kixor het volgende:
Wie bepaald of een game 100 piek waard is?
De kopers. Als het geen 100 piek waard is, koop ik het niet.
Rare economische theorieen als die van Fisher (ehm, "Ieder aanbod schept zijn eigen vraag" ofzo) gaan niet meer op wanneer je een brander en FxP groups hebt ;)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Oke de stelling is sommige games zijn geen 100 piek waard.

Waarom dacht je dan dat ze meestal 99,95 kosten :+

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 19:34 schreef Captain Pervert het volgende:

[..]

Mee eens.
Ik ben niet te beroerd om te betalen voor iets dat ik echt jarenlang speel. Max Payne had ik in drie dagen uitgespeeld en die ISO staat al niet meer op mijn HDD.
Precies, maar dan moet je eigenlijk ook weer een limiet hebben voor een aantal dagen. Zeker niet meer dan een week vind ik.

• WhistlerNL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-02 07:30
Op maandag 24 september 2001 22:10 schreef Mr.Durden het volgende:

[..]

Precies, maar dan moet je eigenlijk ook weer een limiet hebben voor een aantal dagen. Zeker niet meer dan een week vind ik.
en is dat dan een week op je HD of een week spelen (dus 7x24 uur)

offtopic:
zeg robin, je komt wel aan je tech posts he zo???

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 22:26 schreef Fighter het volgende:

[..]

en is dat dan een week op je HD of een week spelen (dus 7x24 uur)
Ja, een week op je HD natuurlijk aapie. Anders kun je hem wel 30 keer uitspelen.

Verwijderd

Ik denk dat mijn stelling hier wel over bekend is. Wat je wil hebben moet je kopen, iets anders is diefstal. Ik ben het met de topicstarter eens dat sommige spellen geen 100 piek waard zijn, die koop ik dus ook niet. Max Payne is vaak genoemd, dat is een goed voorbeeld. Ik hoorde van vrienden al: ziet er mooi uit, goeie sfeer maar geen multiplayer optie en snel uitgespeeld...mooi, die hoef ik dus nie (en ik heb hem ook niet gebrand).

Als ik even snel uit mijn hoofd m'n originele PC spellen tel kom ik op precies 30, maar ik kan er een paar zijn vergeten (en dat zijn alleen de PC spellen, dus dan tel ik Playstation, SNES en MSX niet mee). Dit zijn bijna allemaal full price spellen, sommige pas laat gekocht dus goedkoper...zoals Starcraft en UT goty. Er zitten wellicht een stuk of drie miskopen tussen, die had ik "blind" gekocht en achteraf spijt van...nou pech, dan drink ik maar een paar biertjes minder die avond.

• Loev
Kijk als een game goed is dan koop ik hem echt wel officeel, maar soms voel ik me gewoon belazerd door een game developer en die mensen moet je dan gewoon terug pakken.
Mircosoft heeft eens Midtown Madness voor 49,95 op de markt gezet, het spel was geen 100 piek waard maar wel 50 piek dus die heb ik gekocht.
maar helaas kosten games van Mircosoft weet hetzelfde die prijs daling heeft niet door gezet :'(
Gelukkig heb ik blue shift niet uit de winkel maar ik heb van een warez site, 2 uur en daar moet je 50 piek voor betalen dat vind ik puur afzetterij.

• Maximize
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
final fantasy 7 voor 100 gekocht, was ik heeeeel blij mee
UT is het zeker ook waard voor mij; ik speelde de demo 3 maanden de hele dag en toen heb ik de hele versie gekocht.

ik vind dat spellen met 4 cds sowieso gewoon gekocht moeten worden.

Max

Verwijderd

Maar de koper bepaalt de prijs niet, dat doet de leverancier, en als je de prijs te hoog vindt, dan koop je het spel niet.

Iedereen kopieert gewoon maar raak tegenwoordig en praat het goed met "dit games zijn geen 100 piek waard". Die eikels zijn er a) verantwoordelijk voor dat de mensen die wel aan de goeie kant van de wet blijven meer moeten betalen, en b) verantwoordelijk voor dat goeie developers inmiddels failliet zijn (Dynamix, Cavedog, Gathering of Developers (vlak na de release van Max Payne), Sierra op het randje...) Dus ga vooral zo door, dan spelen we straks helemaal geen games meer.

Als je niet wilt betalen, dan heb je geen recht om het spel te spelen. Doe je het toch, dan val je onder de categorie dieven.

Hoe zou jij het vinden als je je 40 uur per week uit de naad loopt te werken, en er niet voor betaald wordt? Zou iedereen die kopieert eens mee moeten maken.

Verwijderd

l-e-g-a-a-l
was da? *D

• udenjpg
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Op dinsdag 25 september 2001 12:23 schreef RefriedNoodle het volgende:
...
Juist, copieren is niet goed te praten (niet dat ik zelf zonder zonde ben). Ik vind het zelf geen probleem om 1 a 2 spellen in de maand origineel (voor het volle pond of budget) te kopen. Het is een hobby en hobby's kosten nou eenmaal geld, als je dat niet ervoor wilt opbrengen zoek je toch een andere hobby.

Kijk nou naar Max Payne, iedereen zegt dat het het geld niet waard is maar ondertussen heeft 90% het spel wel uitgespeeld. Wacht dan gewoon tot het voor 25,- in de uitverkoopbakken ligt. Door het te kopieren blijven de prijzen van games zo hoog. Als iedereen low-budget koopt zakken prijzen vanzelf wel naar low-budget. Maar tegenwoordig heeft iedereen het spel al illegaal als het nog 100,- kost en misschien dat ze de hele goede games later voor 15,- willen kopen.

idem dito met DIV-X

ps. MrRudi, nieuwe icon? Het is even wennen.

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 12:45 schreef udenjpg het volgende:

[..]

idem dito met DIV-X
Met DivX heb ik minder problemen, want bioscopen lopen gewoon zelf die prijzen op te fokken. Bij ons in de bios kost het 18 piek, terwijl dat bij andere veel goedkoper is. Als een film op video uit is, dan ga ik hem ook niet op DivX kijken, kan ik hem net zo goed huren :)

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 11:23

Theeboon

theebonen bestaan!

Je moet ook altijd een jaartje wachten met spellen kopen. Dan zijn ze vaak twee keer zo goedkoop :)

"I sit in my room and imagine the future."

Verwijderd

max payne is wel 100 piek waard.

dat is een van de weinige spellen waar ik nou geld voor zou gaan betalen.

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 14:42 schreef Theeboon het volgende:
Je moet ook altijd een jaartje wachten met spellen kopen. Dan zijn ze vaak twee keer zo goedkoop :)
Dan zijn er ook al twee keer betere spellen uit :(

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 16:46 schreef Sephiroth het volgende:
Als iemand claimed dat Baldur's Gate I en II geen 100,- waard zijn doe ik diegene watg :D
Da's namelijk een zeer rulerend spel en duurt nog es tering lang ook (wat in dit geval zeer positief is!)
Ter aanvulling: Torment ook. Voor de rest:

Amen :)

• Blauw
  • Laatst online: 24-01 10:59

Blauw

De Schreeuw

Sommige games vind ik zelfs geen 2,00 waard :+
Voorbeelden?
Operation Flashpoint, wat een trieste game :D

• Loev
Op dinsdag 25 september 2001 15:24 schreef Jozzz het volgende:
Sommige games vind ik zelfs geen 2,00 waard :+
Voorbeelden?
Operation Flashpoint, wat een trieste game :D
Ok graag je naam adres, dan kom ik wel even langs met de GOT knokploeg ;)

Verwijderd

Ik vind dat er wel spellen zijn die 100,- waard zijn. Max Payne zou het waard kunnen zijn, maar de speeltijd is VEELS te kort. Games als commandos 2, DAT IS NOG EENS EEN SPEL WAAR VEEL TIJD IN GESTOKEN MOET WORDEN :P

• Hahn
  • Laatst online: 12:49
Op maandag 24 september 2001 16:50 schreef Cheatah het volgende:
Okay let me make myself clear now:

Als je een spel geen 100 piek waard vind dan had je het niet moeten kopen.
Maar wie iets koopt zónder eerst na te gaan of het wel tof is, is gewoon een beetje |:(

Ik koop geen nieuwe dvd's, ik koop alleen dvd's die ik al gezien heb. Met muziek is dat eender. Met games ook.

Ik ben het eens over wat je zegt over games, maar wat je over films zegt vind ik niet kloppen. Als je een film hebt gezien dan ga je er toch geen 40 gulden meer aan uitgeven |:(
Over de games dus als het cool is en het hoge cijfers krijgt dan moet je het eigenlijk gewoon kopen en niet branden, omdat je de ontwikkelaars zo helpt nieuwe,coole games te maken :)

The devil is in the details.

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-02 22:23
Nee idd. Sommige games zijn veel meer waard, zoals cs, of ut of max payne (wie heeft er geen plezier aan gehad voor 15 - 20 uur?) Wat is 5 gulden per uur nou?
Bovendien komen er nog leuke total conversions voor uit.

Verwijderd

nou ik heb RA2 orgineel gekocht en das zo ongeveer het laatste wa ik orgineel ga kopen :-) ik speel nog steeds lekker mijn (orginele) diablo 2 en ja die was zeker het geld waard maar na RA2, NEEJ!!!! daar heb ik eigenlijk nie eens 5 gulden voor over!...Maar voortaan download ik eerst demootjes...nie op die warez sites...die zijn zo kut...meer sex banners en votes en pop ups dan gamez....en ik heb er volgus mij ngo nooit een game echt af kunnen halen...al die dingen zijn altijd down of je kan nie voten om 1 of andere reden...:-S gewoon een legale demo downen en als ut je aanstaat kopen...maar de eerste weken/maanden koop ik nix meer!

Verwijderd

games kopen? doe ik nauwelijks... diefstal? nee.. waarom niet? Of ik nou 2 dagen een illegale versie speel of ik koop niks... maakt voor die developer niks uit... hoeveel legale games ik heb? Stuk of 15.... Maar wel allemaal full-price.. meeste zijn al wel oud (laatste legale game is Red Alert 2). Daarna heb IK geen fatsoenlijk spel meer gevonden (Commando's 2 binnenkort, ga eerst maar es de "demo" checken, dan denk ik dat ik hem maar meteen ga halen :9~ ).

• Bajo
  • Laatst online: 07-02 18:36
100 piek is idd teveel.

De verkoop van spelen zal door flinke prijs verlagingen flink stijgen, omdat 50,- (B.V) betaalbaarder is en de mensen die normaal gesproken 'dure' spelen downen ineens ook spelen kopen i.p.v downen cracken patchen cracken etc...

In de toekomst zal de security op cd's van spelen alleen maar toenemen, en voor elk spel nou weer een nieuwe crack te gaan vinden lijkt me ook steeds irritanter worden.

My opinion...

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

• kmf
  • Niet online

kmf

Geen enkele game is 100 piek waard als ie een jaartje later voor 20 piek te koop is :(

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op dinsdag 25 september 2001 14:07 schreef Mr.Durden het volgende:

[..]

Met DivX heb ik minder problemen, want bioscopen lopen gewoon zelf die prijzen op te fokken. Bij ons in de bios kost het 18 piek, terwijl dat bij andere veel goedkoper is. Als een film op video uit is, dan ga ik hem ook niet op DivX kijken, kan ik hem net zo goed huren :)
Werelwijde releases van games en films lijken mij dan ook wel handig.Hoef je ook geen extra $$ te betalen omdat je iets graag wil zien/spelen.

Verwijderd

Voor 50 piek zou ik wel meer spellen kopen, honderd piek is best veel, vooral gezien de leeftijd van een hoop gamers. Ook gezien de toegankelijke warez versies en slecht moraal in deze groep >:) bevordert de verkoop niet echt. Audio CD's zijn trouwens ook te duur geworden, zeker in NL. Belachelijke prijzen. Dit vind ik :)

• IceStorm

IceStorm

Div-X vind ik het zelfde als opnemen van TV alleen zonder reclame ;)

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

In feite heb ik er niks op tegen dat een spel 100 piek kost,. Bedoel, daar is hard aan gewerkt en als t een goed spel is, is dat t nog hartstikke waard ook, waar ik meer problemen mee heb is dat die prijs bepaald wordt door de verkopers en niet door de developers :(

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 18:48 schreef Copycat het volgende:

[..]

Werelwijde releases van games en films lijken mij dan ook wel handig.Hoef je ook geen extra $$ te betalen omdat je iets graag wil zien/spelen.
Betaal je dan extra geld, omdat het niet wereldwijd gereleased word?? Snap het niet helemaal, of beredeneer je dat door vanuit het feit dat er dan ripz komen die de prijs opdrijven? Dan zou het wel handig zijn ja, maar zou nog steeds geen 18 betalen voor een film (huurprijzen gaan ook nog steeds omhoog :(). Als die prijzen ook zouden zakken, kom ik ook weer wat vaker.

• Rick Brands
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 21:24
Ik de hele topic vanaf het begin gelzen en hoor mensen zeggen dat als je spellen niet kopiert de spellen goedkoper worden of in ieder geval niet meer zo duur. Maar als ik me goed kan herinneren heb ik altijd al spellen voor 100 piek gekost ook toen mensen nog geen brander hadden. Dus dat vind ik een beetje raar goedkoper worden ze dus niet!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat me enorm tegenvalt van veel van jullie, is het feit dat je niet kijkt wat voor een werk in zo`n game zit.

Probeer dat 'simpele' mijnenveger maar eens te proggen in C++ ofzo. Laat staan Max Payne e.a.

Ik programmeer (naja, scripten eigenlijk) in ASP, voor m`n beroep, en ik moet zeggen dat je soms problemen tegenkomt die je niet zomaar oplost.

Zo gaat dat vast ook met games, en ik copieer ook wel, maar ik koop ook - en veel. Al was het alleen maar voor het respect dat ik heb voor al die programmeurs (zoveel koop ik niet... ;) )

Maar yall get my drift? 100,- vind ik nogal weinig eigenlijk, vooral nu bijna iedereen illegaal bezig is.

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 20:39 schreef Blue-eagle het volgende:
Wat me enorm tegenvalt van veel van jullie, is het feit dat je niet kijkt wat voor een werk in zo`n game zit.

Probeer dat 'simpele' mijnenveger maar eens te proggen in C++ ofzo. Laat staan Max Payne e.a.

Ik programmeer (naja, scripten eigenlijk) in ASP, voor m`n beroep, en ik moet zeggen dat je soms problemen tegenkomt die je niet zomaar oplost.

Zo gaat dat vast ook met games, en ik copieer ook wel, maar ik koop ook - en veel. Al was het alleen maar voor het respect dat ik heb voor al die programmeurs (zoveel koop ik niet... ;) )

Maar yall get my drift? 100,- vind ik nogal weinig eigenlijk, vooral nu bijna iedereen illegaal bezig is.
Natuurlijk zit er veel werk in zo'n game, maar dat wil niet zeggen dat ze 100 piek per exemplaar er voor kunnen vragen (doen ze wel, maar is vrij veel). Dat die 100 piek weinig is nu iedereen illegaal bezig is, klopt niet helemaal. zoals boven vermeld waren ze altijd al 100 piek. Oorzaak en gevolg worden hier omgedraaid. Prijzen omlaag en ik koop ook meer.

• mellowpimp
  • Niet online
Kijk, als ze de prijzen nou omlaag gooien dan word het wat anders. 100 piek is idd veel.
als het nou 25 piek was dan: word er zo veel verkocht dat de kosten en winst er wel weer uitkomen. het downloaden neemt dan ook ietsjes af..
mijn mening.

Verwijderd

In Japan hebben ze een hele tijd geleden een actie gehad, een aantal PSX spellen voor 10 dollar, de meeste mensen verdienden niet zo veel daar en konden de spellen niet betalen, nou ze vlogen over te toonbank bank heen.

Ik geloof dat de opbrengst 2x zo hoog was als normaal

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op dinsdag 25 september 2001 18:56 schreef Mr.Durden het volgende:

[..]

Betaal je dan extra geld, omdat het niet wereldwijd gereleased word?? Snap het niet helemaal, of beredeneer je dat door vanuit het feit dat er dan ripz komen die de prijs opdrijven? Dan zou het wel handig zijn ja, maar zou nog steeds geen 18 betalen voor een film (huurprijzen gaan ook nog steeds omhoog :(). Als die prijzen ook zouden zakken, kom ik ook weer wat vaker.
ik had het meer over import

• Boedha
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-02 08:43

Boedha

Niks

Op dinsdag 25 september 2001 22:51 schreef tva_goku het volgende:
In Japan hebben ze een hele tijd geleden een actie gehad, een aantal PSX spellen voor 10 dollar, de meeste mensen verdienden niet zo veel daar en konden de spellen niet betalen, nou ze vlogen over te toonbank bank heen.
:?

Ik werk voor een Japans bedrijf en de meeste Japanners verdienen toch wel iets meer als wij Nederlanders. Levensstandaard is ook iets duurder in Japan. Enne betalen ze in Japan niet met een andere munt soort dan de dollar!!

Ik denk zelf dat je dat copieren van games/films/software toch wel blijft houden, ook al worden de prijzen stukken verlaagt. Drempel om het te doen is nu eenmaal erg laag.

Neemt niet weg dat de prijzen van bijvoorbeeld DVD films hierzo wel erg duur zijn. Gladiator kost hierzo gemiddeld genomen nog steeds 70,-. Had in Australie zowel Gladiator als de Bonecollector voor 70,25 incl. verzendkosten !!!

Tja, wat zullen we daar nou op zeggen!

Verwijderd

Prijs verlagen zal *iets* schelen maar echt niet zoveel als sommige posters hier ons wil doen geloven. In een ander topic heb ik ook al eens dit voorbeeld aangehaald: wij hebben een PC spelletje gemaak, Euroman, wat volgens mij voor 14,95 in de winkels komt te liggen, en dat stond óók al op een FTP server (die intussen niet meer bestaat >:) )

Voor sommige mensen zal de prijs inderdaad een struikelblok zijn, maar wacht dan tot ze goedkoper worden, dat is namelijk altijd het geval. Maar voor véél meer mensen dan het toe (durven) geven is het een levenswijze geworden, ze weten nauwelijks meer beter. Een lege CD kost een paar kwartjes, das altijd goedkoper.

Oh ja, en spellen zijn niet altijd 100 gulden geweest...in de tijd van de homecomputers waren de meeste spellen tussen de 50 en de 70 piek. Wat ik óók een veel mooiere prijs vind. Maar goed, de ontwikkelingskosten zijn gigantisch gestegen, de ontwikkelingsteams ook, omdat wij steeds meer, beter en groter willen maar er niet meer geld voor over hebben...sjah...de kip of het ei.

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-01 22:49

Twhomp

Stayin' Alive

Op maandag 24 september 2001 16:47 schreef TheGladiator het volgende:
Echt een onzin stelling, als je het teveel vindt wacht je maar tot hij in de aanbieding komt. Wat een gezeur zeg, door jongetjes als jou kosten die spellen juist zo duur.
Euhm, die spellen kosten duur???? Niet gaan zeuren op mensen als je zelf nog niet opgegroeid bent *D

En je ben echt niet de enigste!!!! :+

(niet serieus bedoelt hoor B-))

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-01 22:49

Twhomp

Stayin' Alive

Oeps, wel een errug ouwe koei omhoog geschopt: sorry

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Pagina: 1