Toon posts:

Kabelinternet via hub op 2 comps=2 ip's?

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb op dit moment 2 kabelmodems met op ieder van mijn 2 computers een modem. Dit is omdat ik 2 servers heb draaien waarvan ik dus voor elke server een ander ip adres wil. 1 van die modems kan ik nu kosteloos opzeggen (langer als een jaar..), maar ik wil wel die 2 servers blijven draaien. Wanneer ik nu die 2 computers verbind via een hub met 1 kabelmodem... Krijg ik dan per computer een ander ip adres (lijkt me logisch eigenlijk, maar toch) zodat ik op elke comp een ftp server kan draaien?

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik weet niet welke kabelaar je hebt, maar bij de meeste zal het niet lukken. Het schijnt dat je bij @home een tweede ip kunt aanvragen, maar hoe of wat weet ik niet.

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
als je @home hebt kan je meerdere ip's aanvragen. surf naar http://www en ga naar service en dan meerdere computers

Maak je eigen poll

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

maar als je dat doet, raak je volgens mij wel de helft van je upload/download kwijt. Nu werk je namelijk met twee modems, dan nog maar met 1, als je ftp servers hebt draaien kun je imo beter de boel zo laten staan.. :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 15:10 schreef kamstra het volgende:
maar als je dat doet, raak je volgens mij wel de helft van je upload/download kwijt. Nu werk je namelijk met twee modems, dan nog maar met 1, als je ftp servers hebt draaien kun je imo beter de boel zo laten staan.. :)
:? als je een 380 KB/s download hebt dan blijft dat met 2 pc nogsteeds 380KB/s. op het moment dat je met 2 pc's aan het sponsen bent dan bestaat de kans dat je snelheid inzakt... anders niet... :)
Upload zelfde verhaal..
2 modem's ? je krijgt van @home maar 1 modem per woning.. |:(

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Op maandag 24 september 2001 15:17 schreef DRG het volgende:

[..]

:? als je een 380 KB/s download hebt dan blijft dat met 2 pc nogsteeds 380KB/s. op het moment dat je met 2 pc's aan het sponsen bent dan bestaat de kans dat je snelheid inzakt... anders niet... :)
Upload zelfde verhaal..
2 modem's ? je krijgt van @home maar 1 modem per woning.. |:(
lees dan... hij zegt toch dat ie 2 modems heeft....

Verwijderd

Hmmm dan word het toch eens tijd dat ik met @home ga bellen... 2 modem's lijkt me wel wat... zolang ze op verschillende comcontrollers werken... anders heb je er nog niks aan... :)
voor de leek : comcontroller is een knooppunt van .o.a @home
die de omzetting kabel naar ethernet doet.

Verwijderd

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid: Ik heb 1 modem van @home en 1 van de universiteit (is feitelijk hetzelfde netwerk..)

De reden waarom ik aan die hub zat te denken is omdat dat me geld scheelt. De Uni aansluiting werkt via NIC adressen en die kan ik 4 hebben dus 2 is voldoende.. Kan dus @home wegdoen eventueel. Werkt het dan wel?

Verwijderd

Ja dat werkt wel... ik weet niet hoe veel verkeer je hebt over die 2 modem's..

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

ja het kan dus wel wat jij wilt, maar als jij een FTP server draait, wordt je bandbreedte wel beperkt, omdat je nu 1 van die modems wegdoet. Als je bij @HOME een tweede IP aanvraagt krijg je niet ook nog es dubbele bandbreeedte, dat zou natuurlijk veel te mooi worden.... dus kijk maar --> minder betalen, minder bandbreedte, of het toch maar zo houden :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de replys.

De bandbreedte is niet zo erg. Scheelt me zonder @home wel 1000 piek per jaar!

De Uni aansluiting is maar de helft per maand en de upload is 57Kb/s dus ok.

..Misschien hou ik ze wel allebei..

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

nog ff een vraagje...waar studeer jij dan dat je ook kabel van de uni hebt? enschede?

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 15:29 schreef kamstra het volgende:
Als je bij @HOME een tweede IP aanvraagt krijg je niet ook nog es dubbele bandbreeedte, dat zou natuurlijk veel te mooi worden.... dus kijk maar --> minder betalen, minder bandbreedte, of het toch maar zo houden :)
Hij wil de @home modem wegdoen.. ff de specs van de verbinding met de uni checken.. die com21 modems kunnen 30Mbit aan.. maar zal waarschijnlijk wel netzo geknepen zijn als @home zelf... is tenslotte het zelfde netwerk. :)
Maar als de @home modem die je nu hebt op de zelfde frequentie werkt als de van de uni dan hebt je bijna geen winst met 2 modem's ,maar ik dacht dat de uni een eigen freq. had.. ( kep iemand bij @home werken... ben redelijk geinformeerd :) )

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 24 september 2001 15:34 schreef kamstra het volgende:
nog ff een vraagje...waar studeer jij dan dat je ook kabel van de uni hebt? enschede?
Studeer in Maastricht.

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 15:33 schreef SittingDuck het volgende:
Bedankt voor de replys.

De bandbreedte is niet zo erg. Scheelt me zonder @home wel 1000 piek per jaar!

De Uni aansluiting is maar de helft per maand en de upload is 57Kb/s dus ok.

..Misschien hou ik ze wel allebei..
Ik had die @home modem weggedaan.. gezien de kosten :)

Verwijderd

Topicstarter
ALS ik dan al een hub zou aanschaffen is 10mbs dan genoeg of moet het een 10/100 zijn?

Verwijderd

10 is zat... kabelmodem kan niet meer dan 10Mbit...

Verwijderd

Ja kan nog overwegen om een switch te kopen... bij veel verkeer heb je in elk geval geen collisions... :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 24 september 2001 15:38 schreef DRG het volgende:
10 is zat... kabelmodem kan niet meer dan 10Mbit...
Maar toch geeft mijn win XP bij connection status 100MBS aan! Op mijn andere comp waar @home opzit zegt ie 10!

Verwijderd

Wat voor modem heb je ?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 24 september 2001 15:39 schreef DRG het volgende:
Ja kan nog overwegen om een switch te kopen... bij veel verkeer heb je in elk geval geen collisions... :)
What the hell is een switch!?

ben niet zo thuis in netwerken.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 24 september 2001 15:40 schreef DRG het volgende:
Wat voor modem heb je ?
@home = Com 21
uni = RCA

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Op maandag 24 september 2001 15:41 schreef SittingDuck het volgende:

[..]

search ff, 3 keer per week een topic over: eindconclusie is steeds, neem een switch, is net zo duur maar sneller... :)

Verwijderd

Aan de buitenkant het zelfde kastje... van binnen iets slimmere elektronica..
kort uitgelegd :
een hub is een app. dat wat ie op een poort aan data binnenkrijgt vervolgens via alle andere poortjes naar buiten gooit.. dom versterken en doorgeven.
een switch als die data binnen krijgt slaat ie dat op in geheugen en geeft het vervolgens af aan het poortje waar de data heen moet.. dus slim doorgeven...
:)

verschil in prijs is zo'n 100 piek...

Verwijderd

RCA modem... op 100 Mbit is dat wel lekker... :) zou ik zeker voor de switch gaan... :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info.

Had idd ff kunnen searchen |:(

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op maandag 24 september 2001 15:39 schreef DRG het volgende:
Onzin.
Op maandag 24 september 2001 15:41 schreef SittingDuck het volgende:

Zie de [topic=152460], daar staat dat uitgelegd.

Verder wijs ik je er graag op dat je je berichtje kunt wijzigen met behulp van de editknop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/i/edit.gif) zodat je niet steeds meerdere berichtjes achter elkaar hoeft te posten.

Last but not least had je het antwoord op je vragen kunnen vinden met behulp van de search kunnen vinden, of bijvoorbeeld op de pagina van je provider.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.