Toon posts:

acces

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
iedereen kent wel deze simple functie van Excel;
A1=10 en A2=20. A3 is (A1+A2).elke keer als je a1 of a2 verandert dan verandert a3 ook(duhhh), maar hoe kan ik dit in acces ook doen, dus dat de inhoud van cellen opgeteld worden en in een andere worden vastgelegd.
Can someone help me, please???
Bij voorbaat dank

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

met SQL.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:05
waarom zou je dat willen?
je kunt het in een formulier of rapport weergeven, maar waarom zou he het willen vastleggen?

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 20:49
Ik ben ook een beetje met Access aan het klooien, en ben niet erg thuis erin.

Maar idd, wat hij zou willen met optellen zou ik willen met delen/vermenigvuldigen.

Ik heb een tabel met in kolom c guldens en in kolom d wil ik daar dus simpel gezegd c*/2,20371 doen...

Iemand een idee?

Verwijderd

Ik heb een tabel met in kolom c guldens en in kolom d wil ik daar dus simpel gezegd c*/2,20371 doen...

Iemand een idee?
ja, ik heb het ff voor je in een voorbeeld Databaseje gezet (in access 97 formaat, denk niet dat er al veel mensen 2002 kunnen openen >:))

deze query rond het bedrag (dat neem ik aan bij 2,20371) ook nog eens af op 2 decimalen....

www.nuttig.f2s.com/euro.mdb

succes :)

Verwijderd

zal gelijk ff uitleg geven:

als je in een query in access een 'calculated'field wil maken dan klik je rechts op het vakje bij 'veld' in de ontwerpweergave, en kies je 'opbouwen' oid...

dan tik je in europrijs: (bijv.... dit wordt de kolomnaam van dat veld!)

en daarachter kies je uit de soort directorystructuur eronder de velden, tik je er wat extra zooi bij, beetje peper en zout, en voila: It works....

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 20:49
Dank u zeer!!!

Ik ga het zo thuis gelijk ff uitpluizen, hier heb ik wat aan!!
Pagina: 1