Rex6000 webSync

Pagina: 1
Acties:

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 14:40
Ik heb nu al een poosje een Rex6000 (zie www.rex.net), maar nu heeft Intel Xircom overgenomen en besloten dat de Rex niet meer tot de 'core bussiness' behoort. Gevolg: geen nieuwe ontwikkelingen en het stopzetten van Rex.net. Nu zijn er al een aantal initiatieven genomen om Rex.net te vervangen, info hierover kun je vinden op http://www.rex6000.org/Content/rex-websync.htm. Tot nu toe ben ik niet helemaal tevreden over de (snelheid van de)ontwikkelingen (ja, ik ben kritisch), ik wil nl. ook nederlandse content die bovendien niet statisch is. Misschien dat er hier programmeurs/webscripters zijn die er wat voor voelen om iets dergelijks op te zetten? Ik denk dan iets vergelijkbaar met rex.mamy.to, maar dan beter ;)
Anybody?

• AFR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

AFR

Heel leuk initiatief!

Als ik binnenkort wat meer tijd heb, zou ik graag meehelpen.

Heb je enig idee hoeveel REX-gebruikers deze service willen gebruiken? Het is immers jammer om veel werk te steken in een project dat slechts tientallen personen gaan gebruiken.

Wat heb je in gedachten?
Wil je eigen teksten gaan schrijven of probeer je de content direct, volautomatisch, van andere internet pagina's te plukken? In het laatste geval moet je natuurlijk oppassen dat je geen copyrights schendt.

• Mart!
Dat laatste is inderdaad het geval. En dan heb je in ieder geval ook te maken met copyrights, ja. Maar check de site (rex.mamy.to) die ik hierboven heb gegeven, meld je ff aan en kijk wat je ervan vind.
Ik ga zelf nog ff nadenken over de opzet en of het uberhaupt wel zin heeft om iets dergelijks te maken. Zeker nu er al 2 initiatieven zijn. Maar goed, als wij het sneller en mooier kunnen, kun je natuurlijk best concurreren met deze sites. 1 is nog niet actief, de ander ziet er (nog) niet uit. Heb ook al aangeboden om die gast (een of andere pool ofzo? in ieder geval slecht engels) te helpen met design, scripting en content. ff zien wat daar uitkomt. Zo gauw ik meer ideeen/concrete plannen heb, laat ik het ff weten.
Btw. natuurlijk als eerste het news van T.net erop ;)

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

tweakers.net news op je rex zou wel leuk zijn jah,...kheb zelf echter niet echt de tijd ervoor,.... maar zal dit zeker blijven volgen,...als dit wat wordt!

• Mart!
...als dit wat wordt!
Niet echt vol vertrouwen, he, Nou ja, grroot gelijk, de meeste (freebee) projecten zijn toch gedoemd te mislukken. hehe. Maar anders ga ik in ieder geval wel wat meer tijd steken in dat rex.mamy.to denk ik. We'll see...