Ik ben bezig een script te schrijven met php en mysql nu krijg ik met het volgende script een parse error op lijn 17 dat is de eerste printf error in het if blok wat kijkt of de variable $submit bestaat ik krijg deze error ook als dit stuk code helemaal niet wordt aangeroepen (dus als ik de pagina voor het eerst benader). Kan iemand mij zeggen wat er niet goed is aan deze regel?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
| <? <html> <head> <title>leerlingen administratie van marja</title> </head> <body> <?php if ($actie) { if ($actie == aanttoevoegen) { echo "hier komt het aantekeningen toevoegen"; } if ($actie == leerltoevoegen) { if ($submit) { //formulier verwerken $db = mysql_connect("localhost", "root"); mysql_select_db("marja",$db); $sql = "INSERT INTO leerlingen (namen,klas) VALUES ('$naam','$klas'); $result = mysql_query($sql); printf ("%s is toegevoegd aan de database. Zijn klas is: %s<br>n", $naam, $klas); printf ("<a href="%s?actie=aanttoevoegen\">aantekeningen toevoegen</a><br>\n", $SCRIPT_NAME); printf ("<a href=\"%s?actie=leerltoevoegen\">leerlingen toevoegen</a><br>\n" , $SCRIPT_NAME); printf ("<a href=\"%s?actie=klastoevoegen\">klastoevoegen</a><br>\n", $SCRIPT_NAME) } else { ?> //php staat uit <form method="post" action="<php echo $SCRIPT_NAME; echo "?actie=leerltoevoegen";?> Naam leerling: <input type="Text" name="naam"><br> Klas: <input type="Text" name="klas"><br> <input type="submit" name="submit" value="leerling toevoegen"> </form> <?php } } if ($actie == klastoevoegen) { echo "hier kun je klassen toevoegen"; } } else {//end if als er een keuze gemaakt is in het menu //keuze menu aan het begin echo "wat wil je gaan doen?<br>\n"; printf ("<a href=\"%s?actie=aanttoevoegen\">aantekeningen toevoegen</a><br>\n", $SCRIPT_NAME); printf ("<a href=\"%s?actie=leerltoevoegen\">leerlingen toevoegen</a><br>\n" , $SCRIPT_NAME); printf ("<a href=\"%s?actie=klastoevoegen\">klastoevoegen</a><br>\n", $SCRIPT_NAME); } //end if voor wel of niet keuze menu ?> </body> </html> ?> |