Toon posts:

VPN server op win2k router draaien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OK de setup is alsvolgt:
2 netwerken (ip range 192.168.1.x en 192.168.2.x)
elk netwerk heeft een win2k server waarom routing staat
ingesteld voor een internet verbinding. Elk netwerk kan internetten over zijn eigen kabel internet verbinding.

Nu wil ik de twee netwerken aan elkaar koppelen zodat in netwerkomgeving alle pc's van beide netwerken elkaar kunnen zien. Dus op de ene win2k server vpn server aangezet en de andere server daarop laten connecten.
Dit werkt allemaal en alle pc's kunnen elkaar pingen enz.
maar het vreemde (voor mij) is dat de server die de vpn client is (en het aanhangende netwerk) geen internet meer hebben via hun eigen kabelmodem. Al het verkeerd wordt nu over de vpn verbinding gestuurd.

Op zich is dit wel logisch maar hoe kan ik dan bijvoorbeeld aangeven dat alleen het verkeerd voor het andere prive netwerk over de vpn verbinding moet worden geleidt en het overige verkeer gewoon via de kabelmodem?
Heb al een tijdje gekloot met active routes instellen, maar krijg het niet voor elkaar :'(

Iemand nog ideen?

Verwijderd

Topicstarter
FF een toevoeging:
Als ik een enkele win2k pro pc neem en deze een vpn verbinding op laat zetten naar de vpn server heeft deze pc geen internet verbinding meer, al het verkeer gaat nu over de vpn verbinding.

Verder bedoel ik dus dat de vpn verbinding via het internet verloopt. De twee netwerken zijn alleen via het internet gekoppeld ;)

Verwijderd

Topicstarter
Heeft nou echt niemand een idee?

Verwijderd

mmm dat is een goeie vraag, gelukkig staat er veel op inet

http://windows2000.pagina.nl/
http://systeembeheer.pagina.nl/

suc6 !!

• Cableboy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Externe gateway bij je VPN-client verbinding uitzetten...

Staat onder het tabje Netwerk -> Internet Protocol (TCP/IP) -> Eigenschappen -> Geavanceerd -> Standaard gateway gebruiken op Extern netwerk.

Daar staat dan een vinkje voor, en die moet je uitzetten.

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

simpel

in routing and remote access static route aanmaken op beide servers
192.168.1.x server
192.168.2.x -> VPN naar 192.168.2.x

en andersom op de andere server
nu kun je via 192.168 ipnummers connecten

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 17:57
waarom maak je geen "supernet" zal waarschijnlijk uitendelijk ook lagere kosten met zich mee brengen!

maar om je laatste vraag tebeantwoorden.
c:\ route help

gewoon een statitische eentry maken voor het lokale verkeer te routen.

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 17:57
Oeps, verkeerd gelezen zie ik nu,
sorry |:(
Pagina: 1