Toon posts:

database verkracht proggie voor linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net de wondere wereld van Lamp ondekt maar ben nog op oek naar een programma dat op Ms acces lijkt. De vele mogelijk heden van de mysql gui zijn leuk maar ik snap er geen zak van. Sorry maar ik be ntoch te lui opgevoed door billy boy in redmond. ik wil net als elke klikmongool een tabel direct kunnen wijzigen. Voor access heb ik wel een geniale add-in kunnen vinden myaccess www.accessmysql.com maar voor linux heb ik alleen rekall www.kcompany.com kunnen vinden en die krijg ik niet goed aan de praat in mandrake 8.0 :'(
alvast bedankt

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Sorry hoor, maar je moet gewoon minder lui worden.
Als je echt met LAMP aan de slag wilt, zal je vroeg of laat toch pittig werk moeten doen. Wen er maar aan.

Zweten zal je >:)

Voor PostgreSQL is er pgaccess, maar dat zocht je niet :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Misschien zoek je wel phpMyAdmin. Is een web-based MySQL management prog. Het iig lekker dom klikwerk. De mogelijkheden zijn niet zo uitgebreid als op de mysql-prompt, maar voldoen voor simpelere taken. (vereist installatie van php en apache op systeem. Dit hoeft echter niet het MySQL systeem te zijn)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zeer ik ik LAMP codes ook waardeer, ik blijf toch voor proggies waarin je de suffe dingen toch gewoon click and pray kunt doen. PHPadmin of soort gelijke webbased tools zijn leuk maar ook weer niet gebruiksvriendelijk. gelukkig ben ik vandaag op de staroffice site nuttigge info tegen gekomen. Hier staat beschreven hoe je met myOBDC (www.mysql.com) en unixobdc (www.unixobdc.org)toe gang tot mysql databestanden moet kunnen krijgen.
Maar toch bedankt in ieder geval. :)