Toon posts:

Welke Geluidskaart Is het Best?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik wil binnenkort een nieuwe geluidskaart kopen.
Ik heb er 1 nodig die niet al te duur is. Ik ga geen mengpaneel of andere hardware synths eraan koppelen dus die specificaties hoeven er ook niet op.

Ik wil met Nuendo, GigaStudio en VST (i) gaan werken. Hierbij heb ik enkel een midikeyboard en een zeer snelle computer (intel 1.7 512MB DRAM) tot mijn beschikking. Ik heb geen speciale uitgangen nodig daar ik alleen mijn stereo erop aan sluit. Wat ik wel wil is dat de latency vanaf mijn keyboard tot aan het geluid (van een VSTi of gigastudio samples) tot een minnimum wordt beperkt.

Heeft iemand een aanrader?

Alvast bedankt...

Verwijderd

de Hoontech SoundTrack Audio DSP24 is een leuke kaart. Kan je achteraf nog 19" uitbreidingsmodules bij kopen. De advies prijs is Fl 529,-

Ik gebruik heb zelf ook voor dezelfde doeleinden als jij en het bevalt me prima. Ik heb er alleen nog de ADC/DAC 2000 bij. :P

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
die van mij :P

Verwijderd

Terratec 24/96,M-Audio Audiophile zijn 2 hele goede kaarten voor een redelijke prijs,zijn beide 24bit/96Khz en hebben een zeer lage latency,de 24/96 die ik zelf heb heeft in Cubase 7ms(44.1Khz) latency.
Een P4 voor audioprogramma's is een hele slechte keus,met een Athlon 1400 had je veel meer kunnen doen(meer stemmen en plugins).

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 24 september 2001 13:26 schreef I-eye het volgende:
de Hoontech SoundTrack Audio DSP24 is een leuke kaart. Kan je achteraf nog 19" uitbreidingsmodules bij kopen. De advies prijs is Fl 529,-

Ik gebruik heb zelf ook voor dezelfde doeleinden als jij en het bevalt me prima. Ik heb er alleen nog de ADC/DAC 2000 bij. :P
Maar hoe sluit ik daar mijn MIDI kabel op aan dan? Ik zie enkel 4 kleine (jack formaat) aansluitingen en ik heb altijd zo'n grote (joystick formaat) kabel die naat de midi in en out van mijn keyboard gaan?

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Ik zou de Midiman Audiophile nemen. Dan heb je de midi-aansluitingen er ook bij. Perfecte kaart!

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op maandag 24 september 2001 15:20 schreef Pinjo het volgende:

[..]

Maar hoe sluit ik daar mijn MIDI kabel op aan dan? Ik zie enkel 4 kleine (jack formaat) aansluitingen en ik heb altijd zo'n grote (joystick formaat) kabel die naat de midi in en out van mijn keyboard gaan?
Op de bracket die erbij zit.
Daar zitten 2 mini jack's op en daar kunnen met een verlopp stekkertje je midi op.
Pagina: 1