K7s5a mobo restart bij gebruik modem

Pagina: 1
Acties:

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-07 08:54
Beste Tweakers,

Ik heb deze week mijn ECS K7s5a MOBO gekregen. Alles leek te werken, maar als ik wil inbellen met mijn modem (E-tech motorola soft modem) blijft de boel hangen :( (windows protection error)of reset het systeem.
Volgens mij kan het niet aan de voeding liggen, want die is 400W (speciaal hiervoor gekocht, 400W zou toch voldoende moeten zijn?).
Mijn PCTV PRO werkt ook niet meer....

ECS K7s5a, 1.4 Ghz Athlon, Guillemond TNT2M64, 40Gb Maxtor, 56k6 E-tech SM56 modem, Miro PCTV PRO, Philips 107S monitor

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Is dat een AMR modem? Zo niet, zet dat dan even uit in je bios, misschien dat dat helpt...

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ehm welk OS?

Heb je de nieuwste SiS drivers geinstalleerd? Incl. de AGP drivers (versie 1.07)

webOS all the way!

• quazar
HET IS EEN PCI SOFT_MODEM>
WIN(*SE

SORRY VOOR LETTERS< MAAR TOETSENBORD HANGT AL WEER!!!
tanx

PS: lettertype is nu weer normaal :?

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 13:05 schreef quazar het volgende:

Mijn PCTV PRO werkt ook niet meer....
Mijn pctv rave werkt ook niet op dit bord.

• quazar
Nogmaals sorry voor het rare typwerk, maar de computer was al bezig met hangen. CapsLock stond aan, zonder dat het lampje brande :? :? :?
Anyway:
Ik draai win98SE.
Het is een motorola soft modem. Heb hem op ieder slot geprobeerd. Ook zonder andere PCI kaarten. Tijd voordat het systeem hangt lijkt van het PCI slot te hangen, maar 10min is de absolute grens.
Ik heb net mijn 400W voeding ingeleverd bij Funprice (week te laat, geen probleem *D ). Heb nu een Target 300W voeding (C1442 Rev:A ATX2.01) hoop dat dit beter werkt....
Processor was ook 64 graden na 1 uur 100% load (Sandra / CPUCool).... Met een Volcano II koeler. Dit is veel te warm!
edit:
heeft iemand een PCTV kaart draaiend gekregen op zijn K7s5a?
Zo ja, welk PCI slot?

Verwijderd

Soms werkt het, probeer eens je computer te aarden, of juist niet te aarden.....kan wel eens helpen bij niet werkende modems, hoe stom het ook klinkt. (alsof microsoft ook de hardware heeft gemaakt)

Groeten!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op dinsdag 25 september 2001 15:28 schreef minipolopikoler het volgende:

[..]

Mijn pctv rave werkt ook niet op dit bord.
Een semi-kapotte RealTek 8129/39 ook niet, een goed werkende echter wel. Board lijkt een beetje kieskeurig.

• quazar
Met Target voeding gaat het al 4 minuten goed op internet!!!
edit: update
Na 10min toch vast gelopen.
Ik heb nu ook het geheugen vervangen; 128 + 64 Mb SDRAM (CAS3) eruit, 256Mb 2100 DDRAM erin.
Het systeem lijkt nu veel robuuster. Internet liep na een 20min vast, maar geen protection error tot nu toe....
Zou het dan toch aan het geheugen liggen???
Deed het prima in vorige compu (liep op 84MHz ipv 133 maar dat zou geen probleem moeten zijn want 133MHz geheugen)

Verwijderd

Asmodai heeft hetzelfde probleem. Met 2x 256mb DDR.
Ook motorola modem. In een ander PCI slot hield ie et alleen wat langer uit. Bij hotmail schijnt ie altijd te crashen...
Pagina: 1