Ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven dan dat de kleuren van mijn prachtige 21 inch Philips 21B langs elkaar heen gaan. Om alles zit er een groen of rood randje, en naar mate je verder naar de zijkanten toe gaat, hoe erger het wordt. In het midden van het beeld is het niet zo erg, maar daar omheen wel. Valt er wat aan te doen? Zou ik hem anders nog kunnen verkopen aan een of andere liefhebber of hobbyist? Zijn er zaken die dit soort dingen kunnen repareren? Zou ik het zelf kunnen proberen te repareren? Gaarne antwoord.
Je kan het zelf repareren ja.
Schermconvergentie aanpassen of een volledige Reset van je monitor instelling.
ik had laatst precies hetzelfde met mijn nieuwe sony, ik dacht dat ik gek werd, bleek het zo op te lossen te zijn.
Succes, laat ff weten of het heeft geholpen.
Schermconvergentie aanpassen of een volledige Reset van je monitor instelling.
ik had laatst precies hetzelfde met mijn nieuwe sony, ik dacht dat ik gek werd, bleek het zo op te lossen te zijn.
Succes, laat ff weten of het heeft geholpen.
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Is inderdaad de convergentie. Als je dat niet aan de buitenkant via instellingen kunt aanpassen zul je binnen in de monitor moeten zijn.. Misschien een beetje zoeken..
Je hebt zowel horizontale als verticale convergentie, dus met een beetje zoeken moet het wel op te lossen zijn!
Je hebt zowel horizontale als verticale convergentie, dus met een beetje zoeken moet het wel op te lossen zijn!
Klinkt misschien stom, maar moet ik dan ergens aan gaan schroeven terwijl er stroom op staat, of zijn daar speciale draai knopjes voor? Tja, zoiets heb ik nog nooit hoeven doen, wel in de kast, maar nooit in de monitor. Bovendien heb ik 'm tweede hands en zonder boekjes of iets dergelijks. ZOu het ook wel makkelijk zonder kunnen?
Als je nog nooit een monitor van binnenin hebt gezien.
Dan raad ik je tenstelligste aan, van er met je handen uit te blijven.
Daar er in de monitor zéér hoge pieken stroom aanwezig zijn en dit bij aanraking daarvan zelfs ernstige brandwonden en erger kunnen veroorzaken.
Je bent gewaarschuwd door iemand die het goed bedoeld
Dan raad ik je tenstelligste aan, van er met je handen uit te blijven.
Daar er in de monitor zéér hoge pieken stroom aanwezig zijn en dit bij aanraking daarvan zelfs ernstige brandwonden en erger kunnen veroorzaken.
Je bent gewaarschuwd door iemand die het goed bedoeld
Ik heb het zelfde met zo'n zelfde monitor.
die van mij komt uit 95, soms springt het beeld weer even goed maar dat duurd niet langer dan 15 sec.
heb op internet gezocht voor schema's of wat dan ook maar kon NIX vinden
Als ik het type nr bv met google naar "21b07m" zoek dan wordt er nix gevonden.
Dus Stern wanneer jij iets van een oplossing of wat hebt gevonden laat het mij AUB ff weten (kan jou helaas geen mail of iets sturen).
Als iemand anders nog iets weet hoor ik dat natuurlijk ook graag.
die van mij komt uit 95, soms springt het beeld weer even goed maar dat duurd niet langer dan 15 sec.
heb op internet gezocht voor schema's of wat dan ook maar kon NIX vinden
Als ik het type nr bv met google naar "21b07m" zoek dan wordt er nix gevonden.
Dus Stern wanneer jij iets van een oplossing of wat hebt gevonden laat het mij AUB ff weten (kan jou helaas geen mail of iets sturen).
Als iemand anders nog iets weet hoor ik dat natuurlijk ook graag.
ik heb dit probleem ook ooit eens gehad bij een oude monitor. Ik heb deze toen opengemaakt, en in de monitor zitten een aantal potmetertjes. Het is even zoeken, maar er zijn als het goed is twee groepjes van 3 potmetertjes. 1 van die groepjes is voor de kleursterkte, (even aan 1 potmetertje draaien en je weet het), de andere is voor color alignment. Als je daar aan draait dan verschuift 1 kleur. Je zou kunnen proberen of het hiermee op te lossen is.
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Pagina: 1