Toon posts:

Duron 900

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees net op die site www.weethet.nl dat je je processor met een dremel multi open moet gaan ritsen. Althans de bruggetjes!!! :S lijkt me niet zo'n goed idee, ik heb dat ding net nieuw maar heb em wel gekocht om over te kunnen clocken.

Wat nu? waar kan ik in godsnaam een beschrijving vinden "hoe een duron 900 over te clocken?"

Alvast bedankt...

Verwijderd

de FAQ??

Verwijderd

waarom heb je een duron 900 gekocht om te OCen ? misschien loopt ie op 1000 maar echt veel hoger zul je hem niet krijgen hoor ... ( of je moet stikstofkoeling gaan toepassen ) je had veel beter een duron 700 kunnen nemen of een 750 dan hoef je alleen de bus van 100 naar 133 te gooien en dan heb je meteen een 933 of een 1000 mhz op 266 mhz bus ... dat is veel efficiënter ocen ... en dan heof je niet eens aan je proc te zitten klooien , dan moet je wel eerst een mobo hebben dat 133 ondersteund , jij hebt dat dus niet met je 6340 dus zul je toch moeten dremelen/lijmen ... veel plezier

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nou overclocken lukt met jouw board niet. Je hebt de K7TmPro
de mini-atx versie van de K7TPRO (plus extra opties) Die ondersteunt alleen een FSB van 100 (200 ddr) en bovendien GEEN multiplier adjustments. Dus de enige manier om te o'clocken is het verbreken en verbinden van bruggen, maar dat heeft weing zin met een 900, je kunt hem hooguit laten geloven dat ie een 950 is.

Verwijderd

Topicstarter
Zo, een snelheidswinst van 50 Mhz! daarvoor ga ik niet dremelen en lijmen. Is er echt geen manier om dit ding sneller te krijgen?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nee, komt door je mainboard. Neem een KT133-a based board, dan kun je meer klokken.

Verwijderd

Topicstarter
En daarmee zal het probleem verholpen zijn en zou ik kunnen klokken tot 1,3 Ghz? dan lijkt me dat wel het meest strakke idee voor over een aantal maanden... maar ik heb die zooi net aangeschaft! :) haha dus...

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Die Duron krijg je waarschijnlijk niet aan de 1,3.
Volgens mij is de interne max van een Duron 1,2.
Je mag blij zijn als je de 1,1 haalt.

Wil je lekker klokken, dan neem je een 1,0 axia Tbird

Verwijderd

Topicstarter
Of het geld op mijn rug groeit... haha ik ben maar een scholiertje dat rond moet komen van zijn studiebeurs elke maand. :)

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:44

ThaDude

Hang Loose

Volgens mij had je beter die vraag hiero kunnen stellen voordat je dus die processor had gekocht.

Voor paar tientjes meer had je een TB gehad, die van mij (tb 1G) loopt zonder problemen op standaard voltage op 1300

Die Duron krijg je dus echt niet hoger dan 1 G en dan heb je nog kans ook dat je je processor verneukt doordat je moet dremelen en zo....

Dus als zuinige student zijnde had je die vraag beter voordat je dat ding kocht kunnen stellen. Niet achteraf....

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 11,1 kWp

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 21:57
Nou mijn Duron 900 loopt nu toch echt op 1150 Mhz :)

HODL

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Je kan de bruggen ook door branden met stroom :) 12v zal het wel doen. Bij mij iig. Duron 800 zit nu op 1050 met 47 graden

Je brug wordt dan doorgebrand en die kan je met potlood weer verbinden. NEE je CPU gaat niet kaduuk omdat je de stroom alleen op die bruggen zet zodat de stroom de CPU niet in komt. Maak iets moois zodat je 2 naalden hebt (een waar + op staat en een voor de -) en zet ieder op een andere kant van de brug, liefts de naalden zo dicht mogelijk bij elkaar stoppen. Er was een filmpje over van een stel rare Duitsers die t ook hadden gedaan, heb m zelf neit op schijf staan

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

ga ik idd ook doen morgen na veel zoeken een 9volts batterij gevonden

• smokalot
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Op woensdag 14 november 2001 00:41 schreef Stropdas het volgende:
Je kan de bruggen ook door branden met stroom :) 12v zal het wel doen. Bij mij iig. Duron 800 zit nu op 1050 met 47 graden

Je brug wordt dan doorgebrand en die kan je met potlood weer verbinden. NEE je CPU gaat niet kaduuk omdat je de stroom alleen op die bruggen zet zodat de stroom de CPU niet in komt. Maak iets moois zodat je 2 naalden hebt (een waar + op staat en een voor de -) en zet ieder op een andere kant van de brug, liefts de naalden zo dicht mogelijk bij elkaar stoppen. Er was een filmpje over van een stel rare Duitsers die t ook hadden gedaan, heb m zelf neit op schijf staan
Ik heb m wel op mn schijf staan: ftp://131.211.123.46/bruecken_trennen.avi

Heb t gisteren met mn duron 800 gedaan, weet nog niet of het ook gelukt is, ik heb wel een potlood, maar geen puntenslijper, dus ik kan geen bruggen verbinden |:(

It sounds like it could be either bad hardware or software

Pagina: 1