Lagere multiplier werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-01 21:33

Markao2000

it's all about the beats

Topicstarter
Gisteren op mijn MSI K7T Turbo de overclockersbios (1.0 beta 16) gezet. Dit aangezien je dan in de bios multipliers lager dan de standaard kunt instellen. Alleen nu kan ik ze wel selecteren in de bios maar als ik vervolgens reboot post de cpu niet meer.
Dit gebeurd met de volgende instellingen:
9,5 X 140 (1330)
9,0 X 140 (1260)
9.0 X 134 (1206)
De cpu is een Athlon 1,0 Ghz (10 X 100) die ik al maanden netjes op 10 X 133 (idd 1333) heb lopen en 10 X 140 trekt ie ook. Volgens mij ligt het er dus niet aan dat ik de bovengrens van de cpu heb bereikt met die lagere MP maar trekt ie op een of andere manier een lagere MP dan 10 niet.
Het geheugen kan iig ook 140 aan aangezien ie op 10 X 140 heeft gedraaid.
Iemand een verklaring of liever een opossing, zodat ik straks wellicht wel een lagere MP kan gebruiken.

Nog even aanvullende info:
- L1 en L7 bruggen zijn netjes ingekleurd.
- Koeling is in orde.

Oerbrood!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Als je de MP op de proc wil instellen, en je wil een lagere MP gebruiken, dan moet je een aantal L7 bruggen openmaken...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Markao2000

Markao2000

it's all about the beats

Topicstarter
hhhmmm is het niet zo dat als alle L1 bruggen gesloten zijn, dat de MP volledig unlocked is, dus dat je ook lager dan de defualt kunt instellen?

Oerbrood!

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
- L1 en L7 bruggen zijn netjes ingekleurd
Blijkbaar de L1 brug toch niet. Bij zoiets is het 19 v/d 20 keer dat bruggies niet genoeg contact maken.. ligt vaak aan het type potlood oid, of dat je te zacht drukt, je moet hard krassen, als je dat niet doet dan krijg je dus zoiets dat ie mar de helft van de multipliers pakt

• Markao2000

Markao2000

it's all about the beats

Topicstarter
Oke daar zou het dus aan kunnen liggen.
Maar even voor de duidelijkheid:
als L1 dus correct is ingekleurd zou het dus nu wel moeten werken.
dus geen andere bruggen openkrassen zoals hierboven wordt gesuggereerd?
Thanx

Oerbrood!

• salvador4
Op maandag 24 september 2001 13:11 schreef Chevalric het volgende:
Oke daar zou het dus aan kunnen liggen.
Maar even voor de duidelijkheid:
als L1 dus correct is ingekleurd zou het dus nu wel moeten werken.
dus geen andere bruggen openkrassen zoals hierboven wordt gesuggereerd?
Thanx
ik bedoel hard met je potlood op de l1 brugjes krassen. oftwel zorgen dat er een dikke laag grafiet op zit.

Dan kan je idd alle multiplier instellen, standaart van 5 tot 12,5 ofzo.

• Markao2000

Markao2000

it's all about the beats

Topicstarter
Oke bedankt zal dan die L1 nog eens goed inkleuren, en zien of het dan zal lukken, mzzl

Oerbrood!

Verwijderd

dunnow maar, m'n 800 neemt ook bepaalde multipliers niet.
L1 bruggen zijn nochthans perfect ingekleurd, heb ze zeker 8, 9 keer ingekleurd.

Multipliers die ie neemt : 6, 8, 10
Wat ie niet neemt : al de rest

Ik heb ook altijd gedacht dat het aan het inkleuren lag, maar sinds ik m'n 800 heb gehad geloof ik daar toch niet veel meer van hoor
Ach ja, strx m'n 1gig proberen, hopelijk neemt die wel alle MP's :)

• salvador4
heb je ook verschillende type potloden geprobeert, heb daar ook wel eens mee lopen klooien, gewoon een simpel hb vulpotloodje was bij mij genoeg. solderen is natuurlijk nog beter en zou in't principe altijd moeten werken.

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 13:44 schreef salvador4 het volgende:
heb je ook verschillende type potloden geprobeert, heb daar ook wel eens mee lopen klooien, gewoon een simpel hb vulpotloodje was bij mij genoeg. solderen is natuurlijk nog beter en zou in't principe altijd moeten werken.
solderen... heb met m'n soldeerbout boven m'n CPU gehangen maar heb het uiteindelijk toch maar niet gedaan...
Denk je echt dat het haalbaar is?
Die dingen zien er me iets te broos uit om er 25W warmte op te zetten...

• salvador4
Op maandag 24 september 2001 13:49 schreef SM-DoubleD het volgende:

[..]

solderen... heb met m'n soldeerbout boven m'n CPU gehangen maar heb het uiteindelijk toch maar niet gedaan...
Denk je echt dat het haalbaar is?
Die dingen zien er me iets te broos uit om er 25W warmte op te zetten...
Is zeker mogelijk, zelfs nog met een 60w soldeerbout, zo lang je maar snel een dun lijntje tin over die brugjes legt, gewoon met een hele 'puntige' soldeer bout, of zelfs een speld. Maat van me heeft dit al bij verschillende cpu's gedaan.

Zilverlijm / Bison electro werkt ook practisch altijd maar is duur. (40 piek voor een potje ofzo)

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 14:38 schreef salvador4 het volgende:

[..]

Is zeker mogelijk, zelfs nog met een 60w soldeerbout, zo lang je maar snel een dun lijntje tin over die brugjes legt, gewoon met een hele 'puntige' soldeer bout, of zelfs een speld. Maat van me heeft dit al bij verschillende cpu's gedaan.

Zilverlijm / Bison electro werkt ook practisch altijd maar is duur. (40 piek voor een potje ofzo)
hmm, heb nu een potlood en een soldeerbout... vrees dat ik vanavond voor een gigantisch dilemma sta...thnx salvador ;)

• salvador4
Op maandag 24 september 2001 15:36 schreef SM-DoubleD het volgende:

[..]

hmm, heb nu een potlood en een soldeerbout... vrees dat ik vanavond voor een gigantisch dilemma sta...thnx salvador ;)
komop je kan het !!
ach, je moet gewoon rustig te werk gaan, goede verlichte werkplaats.. dan is het binnen no time gefixed.

gl 8-)

ps gebruik een beetje s-39
Pagina: 1