Toon posts:

Nou wel of niet stabiel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heys,

dit weekend ben ik eindelijk begonnen met het overclocken van me PC, maar ik ben iets redelijk vreemd tegengekomen.
Eerst en vooral, omdat ik geen potlood had en er niet direct een vond, heb ik enkel nog maar op FSB kunnen OCen.
Goed, hier komt ie, momentel loopt ie op 1148MHz (7.5x153), nu, in Windows is dit voor zover ik gemerkt heb, stabiel.
Alle games runnen vloeiend, niets crasht, geen vreemde blue screens,enkel... 3DMark wil niet runnen :(
Het start op, begint eraan, maar halverwege Car Chase, of dragothic of whatever, gooit ie me terug op m'n desktop.
Dit is met zowel 3dmark2000 als 2001.
Tot aan FSB 146 wil 3DMark wel runnen, maar m'n systeem is helemaal niet onstabiel op FSB 153, dus waarom wil die kut 3DMark niet runnen?
Prime95 draait ie perfect 24u aan een stuk, alles, maar niet 3DMark... :(

Weet iemand waar dit aan kan liggen, want ik zou toch wel graag een 3DMark score willen...

alvast bedankt

Verwijderd

nog sterker hier:

Ik draai alles met mijn 150 FSB, 3dmark 2000, 2001, sisoft sandra, photoshop, spellen...

maar 1 spel vertikt het tenzij ik terug ga naar 133 FSB

Dat vast lopen in 3dmark is geen goed teken, tenzij het ook gebeurd bij 133..

maar als de rest werkt... :)

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-08 21:53
das een bekend probleem hoor dat 3dmark dat niet pikt; sommige programma's zijn gewoon gevoeliger als andere, ik merkte dat met unreal T op een lager vcore voltage; alles werkte perfect behalve unreal. Ik heb dat probleem ook gehad dat 3dmark terug klapte, verder kan alles wel goed draaien maar ik kreeg op de lange duur (40 uur+ uptime) intensief de pc gebruiken toch weirde problemen die ik niet had als ik bv 50mhz lager klokte. Dan maar iets minder, mijn pc moet stabiel zijn onder _alle_ omstandigheden.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 24 september 2001 12:49 schreef salvador4 het volgende:
das een bekend probleem hoor dat 3dmark dat niet pikt; sommige programma's zijn gewoon gevoeliger als andere, ik merkte dat met unreal T op een lager vcore voltage; alles werkte perfect behalve unreal. Ik heb dat probleem ook gehad dat 3dmark terug klapte, verder kan alles wel goed draaien maar ik kreeg op de lange duur (40 uur+ uptime) intensief de pc gebruiken toch weirde problemen die ik niet had als ik bv 50mhz lager klokte. Dan maar iets minder, mijn pc moet stabiel zijn onder _alle_ omstandigheden.
mjah, mijn PC heeft helemaal geen uptime nodig van +50u, ik zet em toch elke avond uit vanwege te veel lawaai.

Goed, niks aan te doen als ik het goed begrijp :(
Dacht ik m'n ondertussen 6 maand oude record ff te verbreken, mooi niet...

Iemand ooit al meer dan 7000 punten gehaald in 3DMark2000 met een GF DDR? :)

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-08 21:53
btw dat 3dmark niet goed draait zal waarschijnlijk komen door de te hoge fsb, je hebt best kans dat je dmv de multiplier 200 mhz hoger kan komen en dat het zaakje wel stabiel draait. Een fsb van 153 wil je agp busje / geheugen enzo wel eens niet zo leuk vinden.

overigens over die 7000 puntjes met een ddr kaart; op een g2 gts/pro/ gforce3 zit ook ddr geheugen :-)