Toon posts:

[html] grafische html?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat zojuist weer eens na te denken over het grootste internet probleem; de laadtijden (die je toch altijd houdt bij internet pagina's... hoe snel je verbinding ook is)

Daarom heb ik dit gemaakt:

http://www.heteiland.f2s.com/grafische_html.html

Om eens te kijken of ik iets grappigs kon maken in pure html. Kijk maar eens zou ik zeggen... Is er iemand die denkt dat het idee erachter leuk is? (dus niet de pagina zelf want die is wel errug simpel, t gaat om t id....)

Ik zat me in te denken dat als je je best doet, je een grafisch vet mooie pagina kan maken in pure html.

Wat is jullie mening hierover? En misschien zijn er mensen die ook leuke voorbeelden hebben / willen maken.. *D

En oh ja, de pagina hierboven is maar 4,42kB groot B-)

Verwijderd

het idee best leuk, alleen wanneer je te veel kleuren wilt maken, ben je a) lang bezig en b) je raakt het overzicht kwijt. Ik krijg al hoofdpijn bij de tabellen van mijn eigen pagina, laat staan als ik de rest ook nog in HTML moet doen... :?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:15
Sinds CSS bestaat (en CSS 2 is al helemaal wouw!) is bijna alles mogelijk met html, alleen het is slecht compatible en ingewikkeld zoals gezegd.

• rickmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

rickmans

twittert

http://www.twansoft.com/tblart/ nog een voorbeeld van grafische HTML :)

Don't mind Rick

Verwijderd

Topicstarter
Heb je de broncode bekeken Fung? Lijkt me niet onoverzichtelijk... in tegen deel zelfs.

Een fout die veel gemaakt wordt is het onoverzichtelijk editten / maken van broncodes.
Als men tabellen juist toevoegd aan een code, hoeft dit zeer zeker niet onoverzichtelijk te zijn. Ik hoor veel mensen hier over die ook altijd de weg kwijt raken in hun code, maar ik kan je al mijn sites laten zien die ik gemaakt hebt en ik kan op elke pagina binnen no-time het juiste onderdeel vinden en aanpassen....
Kwestie van schoon programmeren.

Heb ik mezelf aangeleerd, zouden meer mensen moeten doen..

(k kom misschien wat vijandig over, maar is niet zo hor *D , bedoel het goed.. )

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als je een grotere pagina gaat maken met veel kleuren e.d. wordt de HTML pagina erg groot (veel tabellen e.d.).
Wanneer je nu figuren gaat gebruiken wel goede formaat en geoptimaliseerd voor het web plus deze figuren vaker gebruiken want wanneer ze vaker ingeladen worden komen ze uit de cache.
Dan is het verschil in snelheid verwaarloosbaar denk ik , plus dat het heel veel werk scheelt.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 24 september 2001 11:40 schreef Tommel het volgende:
Als je een grotere pagina gaat maken met veel kleuren e.d. wordt de HTML pagina erg groot (veel tabellen e.d.).
Wanneer je nu figuren gaat gebruiken wel goede formaat en geoptimaliseerd voor het web plus deze figuren vaker gebruiken want wanneer ze vaker ingeladen worden komen ze uit de cache.
Dan is het verschil in snelheid verwaarloosbaar denk ik , plus dat het heel veel werk scheelt.
Zit wat in :)

Verwijderd

Persoonlijk vond ik de volgende pagina van Boppie van een tijd geleje erg leuk gedaan (3k!)

http://www.internettrash.com/users/bop/test.html

Verwijderd

Topicstarter
vet man!!!! Dat is precies wat ik bedoelde...

Als de webdesigners daar nou eens wat mee deden, dan was het internet al heel wat sneller. Kijk eens hoe gelikt dat er uit ziet, en dan maar 3 kB, zeer mooi......

Echt gaaf.

/me is er stil van.

• rickmans
  • Niet online

rickmans

twittert

en eer waarschijnlijk had die nog sneller kunnen laden als die CSS had gebruikt :)

Don't mind Rick

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Hm, wel grappig. Maar ik zou mijn site nooit zo doen. Je kunt toch te weinig zonder plaatjes imho.
Maar het idee is zeker wel grappig. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 15:15

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Eerder deed ik dat ook heel veel, gewoon stukken van achtergrond voorzien door er heel licht text doorheen te laten lopen zoals die test van Boppe.

Ik ben er erg voorstander van; weinig tekst, weinig plaatjes, lekker snel laden, maar wel mooi, zo van 'tjeezes, hoe hebben ze dat geflikt?'

Maar het probleem is dat niet iedereen de vrolijke optie 'schermlettertypen bijwerken' (Bureaubladeigenschappen) heeft aanstaan. Degenen die dat niet hebben, zien dus om de letters allemaal kartels heen.

Je tekst helemaal met css opmaken is nooit helemaal browser compatible en als je dus 'achtergrondletters' absoluut positioneert, wordt je site niet echt reso compatible... want voor grote resoluties zet ie de boel dan op de goede plek, voor kleinere reso's schuift hij het mooi een eindje op en dan heb je de boel in puin liggen...

Ik was en bén er ook dol op om sites vooral met tekst op te maken en zo weinig mogelijk plaatjes aan te brengen waar ook gewoon text kan staan, maar soms moet je wel...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 11:39 schreef rickmans het volgende:
http://www.twansoft.com/tblart/ nog een voorbeeld van grafische HTML :)
Die is echt wel cool! (leuke sig dude)

Verwijderd

Een leuk idee!! Meer mensen zouden met dit soort innovaties moeten komen. Ik zeg niet dat het een oplossing is voor het laden, maar slim bedacht is het wel.

Maar is het geen beperking om het alleen met html te doen? Hoe moet je bijv een foto van je vriendin op het web zetten?

Mijn mening wat betreft oplossing laadtijd = breedband --> iedereen breedband halen!!! Klaar..... (generaliseerd)

• rickmans
  • Niet online

rickmans

twittert

Op maandag 24 september 2001 20:47 schreef Rampheerde het volgende:

[..]

Die is echt wel cool! (leuke sig dude)
I know >:), zit nu eindelijk op een snelle server B-)

Don't mind Rick

Pagina: 1