faq test

Pagina: 1
Acties:

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-11 23:03
Ik heb het idee dat sommige modjes en adjes bezig zijn met een strenger mod beleid, met name het voorkomen van onnodige "UTFS", "RTFM" en "SLOTJUH!!!" uitspraken.

Wat we hier op GoT het meeste hebben zijn posts van users die blijkbaar de faq niet hebben gelezen.

Nu was mijn idee om de users verplicht bij aanvraag van een account een faq test te laten doen.

Dus eerst krijgen ze een scherm met uitleg waarom de faq zo belangrijk is en dat ze daarom eerst de faq moeten lezen en daarna een test moeten doen ter controle.

Hierdoor verbeterd niet alleen de kwaliteit van GoT maar de modjes krijgen (hopelijk) ook wat minder werk. Er zullen niet zo snel van die geinponems zijn die op een mooie zondagmiddag niks beters hebben te doen dan het forum onder te kladden. Bans kunnen misschien sneller worden gegeven omdat je zeker weet dat ze de faq hebben gelezen.

En als dit geen goed idee is, is het dan mogelijk dat er een verwijzing naar de faq in het aanmeldscherm wordt getoond of zo? (Als dat er nog niet is).

Dit alles is maar een idee en ik vroeg me eigenlijk af hoe jullie hier over denken. Dus barst maar los met je kritiek. :)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:23
Ja, dat is al vaker voorgesteld. Goed idee opzich, alleen moeten de makers van Topix dat weer integreren als feature.

Dus maw: het duurt nog wel lang...

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Hier zijn we zelf ook al mee bezig :)
Op maandag 24 september 2001 11:28 schreef dennisdotcom het volgende:
Ja, dat is al vaker voorgesteld. Goed idee opzich, alleen moeten de makers van Topix dat weer integreren als feature.

Juist.

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

Maak het dan zo dat je een stuk tekst krijgt,
en dan om de zoveel regels een keuze moet maken, dan leest diegene het vanzelf en volledig :)

• Remi
Op maandag 24 september 2001 11:28 schreef dennisdotcom het volgende:

Mag ik ook weten waarom het zolang duurt? (te weinig mensen?) (moeilijk om in te voeren?) :)
Op maandag 24 september 2001 11:32 schreef hdd het volgende:
Maak het dan zo dat je een stuk tekst krijgt,
en dan om de zoveel regels een keuze moet maken, dan leest diegene het vanzelf en volledig :)
Ja we laten ze natuurlijk niet de hele faq lezen, alleen de belangrijkste stukken. Neem gewoon eens een kijkje in de fora's en dan weet je wel waar je de meeste aandacht op moet vestigen in de faq.

En het is idd beter als je om de zoveel regels txt een paar vragen steld. Het leest niet alleen beter maar ze leren het ook beter. :)

Verwijderd

kvind ut een beetje onzin idee, zelfde idee als dat een nederlander het nederlands wetboek uit z'n hoofd moet kennen, en dat is ook niet zo, ik tenminste niet...

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:23
Op maandag 24 september 2001 11:39 schreef arjo_kamp het volgende:
kvind ut een beetje onzin idee, zelfde idee als dat een nederlander het nederlands wetboek uit z'n hoofd moet kennen, en dat is ook niet zo, ik tenminste niet...
Dat zou eigenlijk ook moeten :D

• Engineer

Engineer

Software

Op maandag 24 september 2001 11:39 schreef arjo_kamp het volgende:
Het wetboek bestaat uit minstends 10.000 artikels, daarbij vergeleken is de faq nix, ik ken zelf alle dingen die in de faq staan ook uit m'n hoofd.. :)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op maandag 24 september 2001 11:37 schreef Remi het volgende:

Ja we laten ze natuurlijk niet de hele faq lezen, alleen de belangrijkste stukken. Neem gewoon eens een kijkje in de fora's en dan weet je wel waar je de meeste aandacht op moet vestigen in de faq.
Daarom was mijn voorstel op Gathering of Tweakers Crew ook:

Stuur ze een mailtje met het password, maar meld daarin even snel een paar belangrijke regels:

• Geen geflame (gescheld) op het forum
• Geen illegale dingen als copyrighted mp3/divX, keys, url's naar copyrighted software e.d.
• Geen discriminatie
• We hebben een search waarmee je in de database snel een antwoord op je vraag kunt vinden, gebruik die aub voor je een vraag post

Zoiets dus :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Remi
Op maandag 24 september 2001 12:25 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

Daarom was mijn voorstel op Gathering of Tweakers Crew ook:

Stuur ze een mailtje met het password, maar meld daarin even snel een paar belangrijke regels:

• Geen geflame (gescheld) op het forum
• Geen illegale dingen als copyrighted mp3/divX, keys, url's naar copyrighted software e.d.
• Geen discriminatie
• We hebben een search waarmee je in de database snel een antwoord op je vraag kunt vinden, gebruik die aub voor je een vraag post

Zoiets dus :)
Is ook een goede manier, nieuwe users worden bij aanmelding niet eens op de hoogte gebracht van onze faq. (volgens mij dan), de 1e keer is als ze een verkeerd topic posten.

Maar goed ik weet nu dat jullie er mee bezig zijn en ik wacht nu rustig af tot het probleem is opgelost. :)

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-11 10:39
Op maandag 24 september 2001 11:37 schreef Remi het volgende:

[..]

Mag ik ook weten waarom het zolang duurt? (te weinig mensen?) (moeilijk om in te voeren?) :)
[..]
...
Te weinig zin ???

• Engineer

Engineer

Software

Op maandag 24 september 2001 17:57 schreef MikeN het volgende:

[..]

Te weinig zin ???
Lijkt me niet.
Eerder omdat ze een bug lijst van hier tot ginder hebben staan. :)
Pagina: 1