[PHP] remote user part II

Pagina: 1
Acties:

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:02

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
* Pelle snapt het niet meer

Ik moet wat oude code aanpassen; het gaat om een zooi pagina's met database-acties waar bij het inserten, deleten en verwijderen gekeken wordt naar de remote user (=unieke waarde in alle tabellen).
PHP:
1
2
3
4
<?
$user  = getenv("REMOTE_USER");
$query = mysql_query("UPDATE bla SET bla='bla' WHERE user='$user'");
?>

Het gekke is, dat dit bij de ene file wel werkt, maar bij de andere file niet. Ze staan allebei in dezelfde directory (die dus is afgeschermd d.m.v. htaccess), dus daar kan het ook niet aan liggen.

Ik had dit probleem al eerder; zie [topic=151870/1/25]. Ik wou dat topic niet omhoog schoppen dus ik heb nu even een nieuwe geopend, ook omdat de 'oplossing' die ik daar vond nu niet werkt.

Tevens wordt het een ontzettend #@^&#-karwei om nu door die hele site over te stappen op sessions of PHP-authentication.

* Pelle vindt het raaaaaaaar, heel raaaar

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:08
Wanneer werkt het wel en wanneer niet :?
Of random :?

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
Op maandag 24 september 2001 11:24 schreef dennisdotcom het volgende:
Wanneer werkt het wel en wanneer niet :?
Of random :?
Het werkt bij de ene file wel, en bij de andere file niet. In dit geval bij bijvoorbeeld de file tekst_beheer_cattoevoegen.php3 wel, maar bij de file tekst_beheer_cattoevoegen2.php3 niet.

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
En het wordt nog gekker: roep ik een file direct aan, dan vindt hij de REMOTE_USER wel. Post ik er een formuliertje naar toe, dan vindt 'ie het niet.

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
Het probleem lijkt opgelost door formdata te versturen met behulp van method="get" in plaats van method="post". Tenminste, ik ben nog geen file tegegekomen waarbij het niet werkt, maar * Pelle houdt toch een slag om de arm.

Ik vraag me toch af hoe het komt, of er een reden voor is of dat het een known bug is...

• Rense Klinkenberg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 23:45
Om post/get data op te vragen, gebruik je toch ook niet getenv(), maar gewoon de HTTP_POST_VARS of HTTP_GET_VARS array's.

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
Op maandag 24 september 2001 14:47 schreef freak007 het volgende:
Om post/get data op te vragen, gebruik je toch ook niet getenv(), maar gewoon de HTTP_POST_VARS of HTTP_GET_VARS array's.
Klopt, maar daar gaat het hier helemaal niet om. Ik wil een omgevingsvariabele hebben, namelijk de REMOTE_USER.
Voor het geval je dat nog niet wist: de REMOTE_USER is de username van iemand die via (bijvoorbeeld) .htaccess is ingelogd.

En het vage is dus dat PHP die niet uit kan lezen als ik bepaalde gegevens gepost heb (in plaats van get).
Pagina: 1