Papst 8412NL 80mm Fan op 60mm heatsink

Pagina: 1
Acties:

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-05 19:23
In een eerder topic had ik al gevraagd om tips om m'n computer stiller te maken (zie deze topic).

Nu bleek dat die Papst fans zéér stil waren en mijn oog viel op bovenstaand typenummer: een 80mm fan, 19 cfm en max. 17 dBA.
Nou heb ik echter een 60mm FULL COPPER Spire Heatsink type 5P53B3 "FreezyCop". Deze produceert 31.2 dBA.. DAS VEEL !! :P
Ik heb begrepen dat ik m.b.v. een 80mm fingerguard deze fan er wel op kan bevestigen... Mijn vraag voor jullie: gaat er dan niet veel performance verloren ??? Ik moet nl. minimaal 15cfm hebben voor m'n 1.2GHz heethoofd...
Er zijn ook 60mm varianten alleen die doen 'maar' 12CFM... nèt iets te weinig...

Wie helpt mij uit de brand ????

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Verwijderd

Bedoel je niet een fan adapter? B-)

En neem gewoon de Papst 8412NGML: 26,5 CFM + 19 dB(A)

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:41
Vergeet niet dat er een hoop lucht naast geblazen zal worden. Als je het goed wil doen ken je beter zo'n verloop stuk kopen voor 60mm naar 80mm.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:41

Exirion

Gadgetfetisjist

[OCM] is handiger denk ik.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• dlmh
Die 8412NGML klinkt wel interessant.. alleen deze is sleeve baring... maakt dat nog verschil tov ball bearing ivm levensduur/kwaliteit..

Ik heb begrepen dat ball bearing lang 'stil' blijft..

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Nou volgens mij was sleeve stiller maar ok.

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-04 09:25

Mathizsias

Drizzt

Voglens mij maakt me heatsink geen herrie hoor die is meestal vrij stil, zelfs als ik tegen hem praat zegt hij niks :P

• dlmh
Hmmm... ik zit anders toch te overwegen een Alpha PAL8045 aan te schaffen.. in combinatie met een Papst 8412NGL... lijkt me een goede performance/noize verhouding !!! :P
Iemand enig idee waar ik beide kan bestellen ??? :?

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 22:58 schreef SerialThrillaZ het volgende:
Hmmm... ik zit anders toch te overwegen een Alpha PAL8045 aan te schaffen.. in combinatie met een Papst 8412NGL... lijkt me een goede performance/noize verhouding !!! :P
Iemand enig idee waar ik beide kan bestellen ??? :?
Kijk volgende week maar naar de PriceWatch B-)

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Die papst 8412NGL kende bij Informatique bestellen (worden verkocht onder de noemer Silent Systems Case Fan 8x8cm). Ik heb er hier zelf nu ook 3 liggen voor de Maxtorretjes.

Dex

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Pagina: 1