Logitech optische muis zorgt voor vastlopers

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn compu begon in een keer op de meest rare momenten vast te lopen en ik kon er maar niet achter komen waar het aan kon liggen. Op een geven moment maar besloten om mijn gehele compu opnieuwe te installeren. Tijdens het installleren liep ie ook vast, de muis bleek de oorzaak te zijn: logitech optische met staartje.
Herken iemand dit probleem en hoe heb je het opgelost.
Kan het misschien het staartje van de muis zijn die gebroken is?

Thx Joep

P.S. Ik heb hem er natuurlijk al uitgehaald en ik weet dat je een nieuwe muis kan kopen, maar daar heb ik niet zo zin in aangezien ik deze nog niet zo lang heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben de bon kwijt en het lullige is met garantie dat je altijd heel lang moet wachten voor dat hij terug is. Maar ik denk dat ik het wel gaan doen en gewoon een goedkope muis er bij koop.
Vindt het alleen raar dat je muis voor vastlopers kan zorgen. Het is wel het laatste waar ik aan dacht.
Daarnaast wil ik graag weten of mensen zelfde soort ervaringen hebben gehadn met lagitsch optische muizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op maandag 24 september 2001 11:59 schreef _JMK_ het volgende:
Ben de bon kwijt en het lullige is met garantie dat je altijd heel lang moet wachten voor dat hij terug is. Maar ik denk dat ik het wel gaan doen en gewoon een goedkope muis er bij koop.
Vindt het alleen raar dat je muis voor vastlopers kan zorgen. Het is wel het laatste waar ik aan dacht.
Daarnaast wil ik graag weten of mensen zelfde soort ervaringen hebben gehadn met lagitsch optische muizen.
Ik lees dit met verbazing moet ik zeggen. Ik heb dezelfde muis.
Soms heb ik inderdaad vaslopers. Helemaal vast, geen blauwscherm. Gebeurt tijdens games, winamp, opstarten. Zou dat echt aan de muis kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 24 september 2001 12:31 schreef Peewee het volgende:

[..]

Ik lees dit met verbazing moet ik zeggen. Ik heb dezelfde muis.
Soms heb ik inderdaad vaslopers. Helemaal vast, geen blauwscherm. Gebeurt tijdens games, winamp, opstarten. Zou dat echt aan de muis kunnen liggen?
Ik had precies het zelfde rare vastlopers vooral tijdens games. (veel muis gebruik). Na een tijdje werd ik er zo gestoordt van dat ik mijn image had terug gezet, werkte ook niet toen dacht oke dan maar weer een schone install :'( (kost zoveel tijd en ik was zo blij met mijn image 10 min en mijn systeem was weer schoon) Alles geformateerd en tijdens de install van windoos liep ie iedere keer vast op het zelfde moment. 1 voor een mijn harde waar er uit getrokken en nadat ik de muis er uit had liep install gewoon door. Op het moment dat ik hem er nu insteek loopt de compu gelijk vast. Heel vaag.
Maar om een lang verhaal kort te maken. Ja het kan aan je muis liggen. Vastlopers waarbij je beeld gewoon bevriest en niks meer reageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Niet online
Op maandag 24 september 2001 16:03 schreef _JMK_ het volgende:

[..]

Ik had precies het zelfde rare vastlopers vooral tijdens games. (veel muis gebruik). Na een tijdje werd ik er zo gestoordt van dat ik mijn image had terug gezet, werkte ook niet toen dacht oke dan maar weer een schone install :'( (kost zoveel tijd en ik was zo blij met mijn image 10 min en mijn systeem was weer schoon) Alles geformateerd en tijdens de install van windoos liep ie iedere keer vast op het zelfde moment. 1 voor een mijn harde waar er uit getrokken en nadat ik de muis er uit had liep install gewoon door. Op het moment dat ik hem er nu insteek loopt de compu gelijk vast. Heel vaag.
Maar om een lang verhaal kort te maken. Ja het kan aan je muis liggen. Vastlopers waarbij je beeld gewoon bevriest en niks meer reageerd.
Toch vind ik het gek, gebruik(te) jij hem ook als USB muis?
En bij mij doet ie het meestal bij het opstarten van windows of tijdens het laden van een spel. Dus niet zozeer het vele muis gebruik op dat moment.

Hoewel ie het ook gewoon tijdens spellen doet. Ik ga binnenkort wel een keer een andere muis er aan hangen en het testen. thx 4 the tip iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nergens problemen mee, ik had em eesrt in de usb zitten maar om de een of andere reden nu in de ps2 maar heb met beide nergens last van gehad :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 24 september 2001 16:20 schreef madmanrules het volgende:
ik heb nergens problemen mee, ik had em eesrt in de usb zitten maar om de een of andere reden nu in de ps2 maar heb met beide nergens last van gehad :?
Gelukkig maar, ik ga er ook vanuit dat het een uitzondering is maar het ligt in iedere geval wel aan mijn muis. Je breng me wel op een idee ik heb hem nog niet getest op mijn ps2 poort. Dat ga ik ff doen. Mischien ligt het aan mijn usb (ik hoop het niet). Heb hem hem wel in alle twee usb gestopt en bij beide gaf ie het zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Niet online
Op maandag 24 september 2001 16:32 schreef _JMK_ het volgende:

[..]

Gelukkig maar, ik ga er ook vanuit dat het een uitzondering is maar het ligt in iedere geval wel aan mijn muis. Je breng me wel op een idee ik heb hem nog niet getest op mijn ps2 poort. Dat ga ik ff doen. Mischien ligt het aan mijn usb (ik hoop het niet). Heb hem hem wel in alle twee usb gestopt en bij beide gaf ie het zelfde probleem.
Had jij het btw ook dat voordat ie defintief hing je muis het nog wel ff deed? Bij mij stopt bijvoorbeeld het mp3tje met spelen, maar de muis doet het nog 5 sec en dat is het tijd voor een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Vooral niet de mouse-ware installeren die ze meeleveren, zorgde bij mij iig voor veel problemen. Verder hebben sommige via-bordjes wat problemen met de USB-aansturing. Laatste 4 in 1 wil soms helpen net als bios-update. Aansluiting via PS-2 kan ook helpen, maar heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus ook een een optische zoals jullie en heb alleen vastlopers wanneer ik hem in mijn USB poort gebruik.
Naja dat is in combinatie met de webcam. Zodra ik mijn webcam instellingen wil gaan veranderen etc. dan is 9 van de 10x dat mijn muis er mee stopt.
Als ik hem in de standaardmuispoort doe (met het verloop stekkertje) dan is het geen probleem. Dan loopt het prima allemaal.
Dus de vraag is of je hem in de USB poort hebt zitten of niet? En zo ja, misschien moet je even het verloopje er op zetten. Wellicht werkt hij dan anders en hopelijk beter ;)
Succes er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 16:59 schreef blissard het volgende:
Vooral niet de mouse-ware installeren die ze meeleveren, zorgde bij mij iig voor veel problemen. Verder hebben sommige via-bordjes wat problemen met de USB-aansturing. Laatste 4 in 1 wil soms helpen net als bios-update. Aansluiting via PS-2 kan ook helpen, maar heb ik geen ervaring mee.
Kijk! Je was me net voor en ik heb daar dus wel ervaring mee. Draait een stuk beter met het verloopje naar PS-2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhmm

laatik tog et zelfde prob hebbe met me peeseej

kep een usb logitech i feel usb
mare
als ik verloopstekker der op doe
en spelle speel dan is het beeld veel trilligerde ... dus dat suckt ook weer enso doordat dpi minder wordt..
hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Niet online
Op maandag 24 september 2001 17:11 schreef nasher het volgende:
uhmm

laatik tog et zelfde prob hebbe met me peeseej

kep een usb logitech i feel usb
mare
als ik verloopstekker der op doe
en spelle speel dan is het beeld veel trilligerde ... dus dat suckt ook weer enso doordat dpi minder wordt..
hmmz
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaaah t sukt in ieder geval op ps2

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Niet online
Op maandag 24 september 2001 19:08 schreef nasher het volgende:
jaaah t sukt in ieder geval op ps2

:D
begrijpen we elkaar :)

Ik geloof dat het proggie ps2rate uitkomst kan bieden. Ik heb het (nog) niet binnen, maar het helpt wel!!

Heb hem nu net op ps/2 gezet dus we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een Ifeel mouseman en daar had ik alleen heel veel problemen bij bij de instalatie, maar nu doet die het gewoon goed. Alleen heb ik soms dat de muis gaat trillen op het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:24

Rejgun

Leven is Bier drinken

heb ook een optical (microsoft) vaak last van vastlopers :?

maar de muis??????

Audi: Vorsprung durch Technik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07 15:43
misschien een keer de nieuwste mousedrivers instaleren, ik heb er zelf ook een, nergens last van

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 19:19 schreef darthraver het volgende:
Ik heb hier een Ifeel mouseman en daar had ik alleen heel veel problemen bij bij de instalatie, maar nu doet die het gewoon goed. Alleen heb ik soms dat de muis gaat trillen op het beeld.
uhmz
ja
klopt dat is 'normaal' voor deze muize
k ken iemand met de zelfde alleen dan geen ifeel en die heeft het ook
maardaar erger ik me nie aan eh
tis veel verrotter dat die vast loopt :(
en k denk niet dat die lui van de winkel zo 123 een nieuw muis meegeve :)
en btw van deze vorm muis krijg ik niet last van me arm dus...
maar ja pc vast lope .. @$%#$%^$%^ :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B@MB@M
  • Laatst online: 10-06 15:27

B@MB@M

Het leven is geen krentenbol!

PS2rate is de oplossing!!!
ik heb een gewonen muis en ik zou hem op USB kunnen zetten maar het werkt veel chiller in PS2 + het proggie PS2rate natuurlijk zo op 200 zetten en hoppa!!!

en dan ragguh maar!!!

het komt er op neer dat 1 op de 6 mensen er 5 om zich heen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhm ja mooi

mare
dat 'proggie' fixt die ook b.v. als ik counter-strike speel
het trillende beeld?
want als ik usb use
heb ik dat totaal niet

maar doe ik ps2 .. dan sukt het beeld gwoon zo erg
s nie cool enso

:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

btw

kan je de 'refresh' van de ps2 port (muis) nie hoger zette of zoe ietS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Niet online
Op maandag 24 september 2001 21:51 schreef nasher het volgende:
btw

kan je de 'refresh' van de ps2 port (muis) nie hoger zette of zoe ietS ?
Inderdaad, dat is ps2rate :)

update: ik zie net dat de nieuwste mouseware het ook kan :)
dit is dus versie 941 als ik het goed heb: linkje naar meukpost op tnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmz
kep de logitech ifeel he

k kreeg er geen usb > ps2 verloopstekker bij
maar ik had nog een 'oude' verloopstekker van de andere logitech met bal + kabol
maar
die ifeel wil wel zn lampje late brande
maar hij beweegt niet
en windoos siet ook nie :(

als ik die oude / verslete der in doe
werkt wel
zou die verloopstekker nie alle pinne verbonde zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmz

niemand id ? :)

f topic weer in de top brenge :D

• BlauweFles
  • Niet online
Nou hij heeft niet meer gehangen sinds ie op ps/2 zit alleen die muis blijft aanstaan als mijn pc uitstaat :(

En dat blauwe lichtje is best wel fel 's nachts. Heeft dit iets met ACPI (staat uit) te maken? Of kan ie op een andere manier uitgeschakeld worden?

Verwijderd

Ik heb de logi wheelie optical,lekker muisje hoor.
Meer vastlopers heb ik niet sinds ik de muis heb.
Ik denk niet dat een muis in staat is je PC te laten crashen.
Daar is de interface te simpel voor. Als je verkeerde input naar je ps/2 krijgt gaat je systeem toch niet plat?
(dat denk ik, kweenie zeker of dat zo is)

Als me PC onderuit gaat verdenk ik altijd mijn SB-L!ve, of radeon kaart.
SB-L!ve is echt een K** ding qua crash-gevoeligheid/CPU gebruik/andere vage probs.
't is dat hij het leuk doet in spellen met 4 boxen, anders had ik hem in de fik gestoken en mijn SB16 teruggestopt.

BTW,
De PS/2 rate kan je met de logitech mouseware ook gewoon aanpassen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-06 01:46

DeMoN

Pastafari

Op maandag 24 september 2001 23:06 schreef nasher het volgende:
hmmz

niemand id ? :)

f topic weer in de top brenge :D
www.dyslexie.nl

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-07 19:15
Ik dacht dat ik ooit eens had gelezen dat als je je muis (optical) op usb aansluit dat ie dan cpu gebruikt en op ps/2 niet. Maar ik heb dus grote problemen met Intelli mouse Explorer als ie op ps/2 zit. Dan crasht ie binnuh 5 minuten. Na een hoop geklooi kwam ik erachter dat ie op usb nergens last van had. Maar het vreemde is dat dit pas gebeurde na installatie van een SBlive5.1 Dus ik denk dat die SB kaartjes niet echt chill zijn voor de stabiliteit vaje pctje. Afsluiten deed ie trouwens ook niet meer. Behalve als ik die audioHQ afsloot voordat ik windoos afsloot. Nadat ik die muis op usb had gepleurd liep alles weer goed. Dus weer normaal afsluiten en geen crash na 5 minuten. Heel wazig :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je pc bevriest net als je je muis gebruikt en de pc loopt vast, en bijv. Winamp doet het nog, dan kan ik met 90 % zekerheid zeggen dat de muis aan het doodgaan is. ;(

Dit soort symptomen had ik een half jaar geleden ook met mijn Trust muis. Nu ben ik de gelukkige eigenaar van een soortgelijke muis als jij hebt en ik ben er heel tevreden over! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 28 september 2001 14:47 schreef DEM0N het volgende:

[..]

www.dyslexie.nl
Daar moet je niet mee spotten. :r
Is niet zo prettig als je het hebt. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Mmm collega heeft daar ook last van .. met die muis... moet hem eens dit verhaal vertellen..
Btw.. dit is de PS/2 variant.. hij draait NT...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-07 21:59
Ik heb ook een geweldige Logitech Optical Mouse, en die werkt hier al een jaar als een zonnetje, en ik denk niet dat ie mijn PC'tje over de zeik kan trekken. Heeft ie iig nog nooit gedaan...

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Pagina: 1