internet via de school?

Pagina: 1
Acties:

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:53
ik ken verschillende mensen die hebben verbinding met de schoolnetwerk (met leuke snelheden natuurlijk) hoe is dat nou weer mogelijk?

ik zelf zit nu op de hogeschool alkmaar :+
en weet dat ze een 8Mbit lijn hebben |:( das natuurlijk al lekker :) maar ze krijgen dit voorjaar een 1 Gbit verbinding.. das wel weer lekker natuurlijk..

hebben alle Hogescholen en univeristeiten dit? lijkt mij wel kewl eig.. om dat te hebben hehe.. zal wel wat deuten kosten ook :) en hoe wordt dat eigenlijk gedaan? via de fiberoptic ofzo? want 1 Gbit is niet niks

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:45
Kost bitter weinig heb ik meermaals gehoord, en idd. vrijwel alle universiteiten hebben dit.

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:12

AzzKickah

06-CENSORED

Check Kennisnet.nl

Dat is een provider voor onderwijsinstellingen of zoiets.

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
De meest hebben een verbinding met Surfnet, dat verzorgt de verbindingen voor onderwijsinstellingen. Surfnet heeft een gigantische backbone liggen die niet zomaar even volraakt. Hogescholen en universiteiten kunnen een verbinding naar wens afnemen en dat is inderdaad een stuk goedkoper dan commercieel iets huren, aangezien Surfnet gesubsidieerd wordt.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op maandag 24 september 2001 10:44 schreef dennisdotcom het volgende:
Kost bitter weinig heb ik meermaals gehoord, en idd. vrijwel alle universiteiten hebben dit.
Voor scholen kost het inderdaad weinig (das nog steeds relatief hoot ;) ). Maar 8Mbit is een beetje weinig voor een school op de HvA hebben ze meer en op mn werk ook. Beetje jammer >:)

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:54

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Hier op de HvU hebben ze 1 x 1 GBit + bakcup 1x 100Mbit en backup backup 10Mbit

dus loopt vrij snel

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• Ankh
en dan bijv. student? van die studentflats, daar hebben ze ook snelle verbindingen liggen

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 11:44 schreef RaMMSTeiN het volgende:
en dan bijv. student? van die studentflats, daar hebben ze ook snelle verbindingen liggen
Vaak via school, dus surfnet :)

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:26

Wokschotel

Op 6 wielen

Op maandag 24 september 2001 11:56 schreef johnny appleseed het volgende:

[..]

Vaak via school, dus surfnet :)
Infrastructuur is vaak van kabelbedrijven. Hier op de KUB kun je een abo op @Home afsluiten tegen gereduceerde prijzen, maar ook met gereduceerde snelheid. Ik vraag me af of dat dan ook ergens via Surfnet gerouteerd wordt.

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 12:01 schreef rdgf het volgende:

[..]

Infrastructuur is vaak van kabelbedrijven. Hier op de KUB kun je een abo op @Home afsluiten tegen gereduceerde prijzen, maar ook met gereduceerde snelheid. Ik vraag me af of dat dan ook ergens via Surfnet gerouteerd wordt.
Ik had het meer over die echt sneller verbindingen, zoals op de campus in Twente, of via het universiteitsnetwerk in Utrecht, enz.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:52

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Universiteiten hadden al internet in de tijd dat je naast je telefoontikken ook nog per minuut aan je ISP moest betalen en met een 14k4 aan het surfen was. Het is dus niet zo vreemd dat onderwijs instituten snelle verbindingen hebben.

In amerika waren na de militairen de onderwijs instellingen de eersten die aangesloten werden op 'internet' (dat heette toen nog anders)

Maar idd .... dat 8 mbit lijntje van jullie school vind ik ook maar magertjes.. Zo'n verbinding heeft elke student die in de selwerdflat woont hier in groningen :)...

voor rug: http://129.125.4.245/rugnet.wup.cgi (wachtwoord en username invullen hoeft niet, maar ik weet niet of het zichtbaar is buiten het uninetwerk)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Ankh
Op maandag 24 september 2001 12:13 schreef Janoz het volgende:
Universiteiten hadden al internet in de tijd dat je naast je telefoontikken ook nog per minuut aan je ISP moest betalen en met een 14k4 aan het surfen was. Het is dus niet zo vreemd dat onderwijs instituten snelle verbindingen hebben.

In amerika waren na de militairen de onderwijs instellingen de eersten die aangesloten werden op 'internet' (dat heette toen nog anders)

Maar idd .... dat 8 mbit lijntje van jullie school vind ik ook maar magertjes.. Zo'n verbinding heeft elke student die in de selwerdflat woont hier in groningen :)...

voor rug: http://129.125.4.245/rugnet.wup.cgi (wachtwoord en username invullen hoeft niet, maar ik weet niet of het zichtbaar is buiten het uninetwerk)
ik kan wel inloggen alleen ziet ik geen plaatje ofzo :P

btw jij leeft ook op de selwerdflat?

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:26

Wokschotel

Op 6 wielen

Op maandag 24 september 2001 12:07 schreef johnny appleseed het volgende:

[..]

Ik had het meer over die echt sneller verbindingen, zoals op de campus in Twente, of via het universiteitsnetwerk in Utrecht, enz.
Tja, maar als je die niet hebt (zoals hier in Tilburg) moet je naar andere mogelijkheden omzien. Alhoewel ze hier nu ook bezig zijn met snelle bekabeling a la Twente. Achja, ze lopen hier wel vaker achter :)
Pagina: 1