Toon posts:

Tape alert

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje:
Een server met RedHat 7.0 heeft een HP SurestoreDAT40i er in zitten een cd erbij met software en back-up software.
Ken alleen niet vinden of deze versie die ik heb van Tape alert (oude versie denk ik) geschikt is voor Redhat 7.0?
En ik zoek ook een how-to voor het instaleren van Tape alert en het back-uppen is er iemand die dit weet of hier info over kan vinden??????

Alvast harstikke bedankt

Greetzzz S

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je kan met tar of elke andere tape-util onder linux wel backuppen naar deze drive. Het is tenslotte een scsi-drive en zal onder /dev/st0 benaderbaar zijn. Ik heb zelf een SureStor 24e en een SureStore 8i en beiden werken prima onder linux.

Misschien dat je bij hp meer kan vinden... Ff onder support kijken lijkt me...

Verwijderd

Topicstarter
oke maar he jij een util die je aanraadt met daarbij behoorende commandos????

• teigetjuh
  • Niet online
Tar is een commandline util, waarmee je ook naar tape kan schrijven. Wil je een uitgebreider pakket dan vind ik zelf Arkeia een prettig pakket. Het is voor 1 server en twee clients, die mee gebackuped moeten worden gratis.
De manual is erg goed en je kan de backup ook met een java-gui vanaf je windows of ander soort station regelen. Er is ook een uitgebreidere versie, maar die moet je registreren >:)

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt alvast ga nu effe proberen om arkeia te downen laat nog wel weten of het nu is gelukt
:)
thanks

• aKeY
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-08 16:39
Arkeia rules !!

Ik draai het nu een tijdje, en ik moet zeggen:

Perfect !!

Een dag is een dag...

Verwijderd

Topicstarter
ik hoop het maar heb het binnen en geinstalleerd allen hij zegt telkens conecttion false blablbla in de readme zegt hij: stel in de arkc.param in de backup server name welke naam moet ik daar invoeren en moet ik bij LOGIN gewoon root neer zetten of een user aanmaken weet iemand dat???

Verwijderd

Topicstarter
oh ja en welk commando zorgt er nou voor dat ik de server ga backuppen naar de DAT40i????

alvast bedankt

• teigetjuh
  • Niet online
Als je de manual leest daar staat alles in, inclusief hoe je het eea moet instellen. Het grootste gedeelte is lees en voer uit.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik gelezen en sorry ik don't get the poin op ales wat ik doe zeg ie fout of moet ik meer gegevens invoeren kan je me misschien uitleggen wat de naam van me backupserver is en hoe ik hem laa starten met backuppen het commando????

Verwijderd

Topicstarter
ik hb effe snel de x versie gedownd (sorry) haha maar hij vertikt het om te verbinden zegt ie je had het de starx over met het tar commando hoe laat ik hem alles backuppen en dan weg schrijven naar de Dat40i is er iemand die dit commando weet?

• teigetjuh
  • Niet online
kijk eens in de man van tar. zal wel iets in de richting zijn van tar blabla /dev/st0

• teigetjuh
  • Niet online
Heb je deze pdf geprobeert?

Verwijderd

Topicstarter
ja die heb ik al geprobeerd maar ik denk dat er iets mis is met de SCSI aansluiting van die DAT40i hij zit niet op de goede SCSI port effe uitbouwen en na kijken (kut vind de server niet leuk).

• teigetjuh
  • Niet online
Heb je um al op een andere scsi-kaart (of andere pc)geprobeert? Dan kun je uitsluiten of het je tapestreamer is. Hangt er verder nog scsi-spul aan je server? Wordt dit wel goed herkent?

Verwijderd

Topicstarter
ja er hangen ook nog SCSI harddisken erin maar bij het opstarten gaf ie rarae dingen aan hij zag hem op SCSI ID 14 zitten dus dat is niet goed. Ik ga wel effe kijken want er zal vast wel weer iets fout staan. Ik zal het proberen om hem ergens anders in te hangen want ik snap niet waarom dat ding het vertikt om het te doen.
Bedankt tot zover.

Greetz S
Pagina: 1