Toon posts:

moederboard keuze correct?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nu in het bezit van een Dell xps t700r met daarin een bx mobo en een 700 PIII fsb=100 40 gb hd (7200)geforce 256 en soundb live 1024.
ben nog een absolute beginner met tweaken dus graag jullie advies over mijn aan te schaffen nieuwe config.
ik zat zelf te denken aan een abit th7-II met een p4 1.5 256 mb 800 en een geforce2 GTS.
waarschijnlijk een stomme vraag maar hoe zit het met de aansluiting op het moederboard voor de aan/uit schakelaar en de LED's deze zitten nu (in de dell)met een flat cable.
Zijn dat ook allemaal standaard aansluitingen geworden of verschild dat per merk.( in een grijs verleden ooit eens een moederboard vervangen in een 486 maar die aansluitingen zaten allemaal met losse draadjes)

Graag jullie vernietigende oordeel ;)

dylan

Verwijderd

De mobo en proc en geheugen zijn wel een aardige keuze. Ik zou persoonlijk voor een AMD kiezen i.v.m. de prijzen, maar als je geld over hebt is een intel ook wel leuk.

Over die flat cable: als hij past is het mooi meegenomen, maar ls het niet past dan leg je 200 piek neer voor een nieuwe case :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:17
Tja, of je gaat zelf effe aan de slag met die flatcable.. Beetje de connector verbouwen ofzo.. Moet wel te doen zijn.. (en nee, die aansluitingen zijn inderdaad niet standaard, en verschillen per fabrikant!)
Maar het zijn maar gewoon schakelaartjes en ledjes, dus dat moet makkelijk aan te passen zijn als je ook maar een klein beetje handig bent..
En anders laat je het iemand anders doen ;)

Verwijderd

Vergeet het maar, in de Dell krijg je geen andere mamaplank. CPU en Mem kun je upgraden, maar je plank niet. ik zou je adviseren om een extra PC te nemen en je Dell ernaast te houden. Wil je dat niet dan zou ik die Dell verkopen. Dell is in ieder geval totaal niet geschikt om te tweaken...