Goede morgen,
Hier is de probleem omschrijving.
Ik neem aan dat iedereen in staat is een boom op te bouwen met willekeurig welke programmeertaal dan ook.
Dump je data in een database, zoals hieronder, met een parent/child relatie, en haal ze eruit met een recursieve functie
Voordat je deze functie aanroept, moet je natuurlijk wel zorgen dat oRoot is ge-set met oXml.documentElement. Dan weet je het root element, en kun je vanaf daar weer verder nodes aan het root element gaan hangen.
En dan het eigenlijke probleem.
Deze funtie hangt alle nodes keihard onder de root. Ik heb al geprobeerd om de root steeds opnieuw te initialiseren met de oXml.lastChild methode, maar dat mocht helaas niet baten.
Weet iemand hier hoe je de node waar je iets onder wilt hangen steeds opnieuw kunt initialiseren?
Alvast bedankt.
Hier is de probleem omschrijving.
Ik neem aan dat iedereen in staat is een boom op te bouwen met willekeurig welke programmeertaal dan ook.
Dump je data in een database, zoals hieronder, met een parent/child relatie, en haal ze eruit met een recursieve functie
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| StringId | Title
---------|--------------------
A | Root
AA | Library
AB | Methodology
ABA | Consulting Services
ABB | Resource Solutions
AC | Administrator
ACA | User Management
function XMLTree(strId)
dim strTitle, strCatId
sql = "SELECT Title, CatId FROM TBL_Table WHERE StringId LIKE '" & strId & "_' ORDER BY StringId ASC"
set rs = server.createobject("ADODB.recordset")
rs.open sql, cn, 1, 2
while not rs.EOF
strTitle = replace(rs(0), "&", "&")
strCatId = rs(1)
Set oNode = oXml.createNode("element", "TreeNode", "") ' "default.asp?nodeId=" & strCatId)
call oNode.setAttribute("NodeId", strCatId)
call oNode.setAttribute("Text", strTitle)
oRoot.appendChild(oNode)
XMLTree(strCatId)
rs.movenext
wend
set XMLTree = oXml
rs.close
set rs= nothing
end function |
Voordat je deze functie aanroept, moet je natuurlijk wel zorgen dat oRoot is ge-set met oXml.documentElement. Dan weet je het root element, en kun je vanaf daar weer verder nodes aan het root element gaan hangen.
En dan het eigenlijke probleem.
Deze funtie hangt alle nodes keihard onder de root. Ik heb al geprobeerd om de root steeds opnieuw te initialiseren met de oXml.lastChild methode, maar dat mocht helaas niet baten.
Weet iemand hier hoe je de node waar je iets onder wilt hangen steeds opnieuw kunt initialiseren?
Alvast bedankt.
| Life is a game (and games are fun) | homepage |