Toon posts:

Vraag over diskdrive

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een groot probleem. Mijn floppy drive controller is naar de hel. ( heb de diskdrive vervangen en de flatcable, dus neem nu echt aan dat het de controller is ). Maar, nou ben ik naar 3 verschillende zaken geweest voor een ISA of PCI floppy drive controller, en die gasten vertellen dus gewoon dat dat niet bestaat. Dat wilde ik niet echt geloven... Iemand enig idee? Het is wel noodzakelijk dat ik met die externe FDC controller ook gewoon weer kan booten van een diskette, want dat is momenteel nou net even mijn grootste probleem.

Bedankt alvast voor (eventuele) info.

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Boot anders even van CD, werkt ook perfect (Van een zipdrive kun je ook booten trouwens).

Er bestaat zeker wel zo iets, in de 486 tijd zaten de controllers altijd op een bijgeleverd isa kaartje, moet zeker kunnen dus !!!

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• kEUS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-04-2021

kEUS

eeeeeeeehhhhh 'mmmke

Ja maar denk dat ze niet meer op pci zitten, zowel dan verschrikkelijk duur, kijk maar eens naar een serial op pci.
Nieuwe mobo's hebben geen isa.

kEUS is blij dat hij een abit-kt7-raid met een isa connector heeft

een schoner internet begint bij jezelf

• zyberteq
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04 15:35

zyberteq

nou, dat dus

Als je PC van ZIP/LS kan booten, koop dan een LS-Drive
Moet je wel 1 IDE aansluiting opofferen maar dan heb je wel een snelle diskdrive die ook nog es 120MB schijfies aankan en je normale floppydisks.
Oftewel een LS120 Superdrive is een veredelde diskdrive maar dan beter :P
keb zelf zo'n LS drive en ik ben er zeer tevreden over. :)

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

• LG_Greenman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-01-2025
Of een SCSI Floppy-drive...nog nooit gezien...maar ze bestaan wel

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

of nieuw mobo
Pagina: 1