Op maandag 24 september 2001 08:16 schreef DonX1 het volgende:
Hey, een vriend van mij heeft kabelinternet van chello geloof ik. Hij haalt niet hoger dan 7kb/s downstream.
Gister kwam ik erachter dat er een 10mbit kaartje erin zat. Zou het wat uitmaken als ik er een 100mbit kaartje in gooide??
7kb/s is niets! mijn 56k6 haalt nog hoger!
ow ja, performance tips zijn ook welkom...

mmm das inderdaad echt niet goed

tijd om eens te gaan bellen... maar voordat hij dat doet (want anders moet ie dat alsnog doen), is :
uitzetten van :
napster,kazaa etc al die sjit

en uitlaten !!
firewalls en uitlaten !!
internet deel proggies en netwerk ook uitschakelen !!
dit alles om zo goed mogelijk te kunnen testen.
dan gaan bellen ...
probleem uitleggen
waarschijnlijk wordt je dan in de pingmonitor gezet en ga je de eerste download test uitvoeren.
dan moet je 3 dagen gaan testen... pc dus 3 dagen aanlaten !
en dan komt het :
gedurende 3 dagen de download test uitvoeren van chello
http://test.net.upc.nl en dit het liefste 3x per dag (smorgens , smiddags, savond) de tijden en de behaalde resultaten opschrijven !!! belangrijk !!!
zorg ervoor dat tijdens het testen al het verder eigen inetverkeer stopt , dus geen napster etc want die vreten bandbreedte. maw, de modem mag dus nix doen voordat de test wordt uitgevoerd (important !!). Ook tijdens testen firewalls / inet deelprogrammas uitzetten !!
dit dus 3 dagen doen , alle metingen opschrijven !!
als er ook maar iets aanstaat wat met inetdeling te maken heeft of firewall of napster etc dan kun je nix beginnen, dus DOEN !!
als je conn nog steeds bagger is bel je terug, leg je ff uit dat je in de pingmonitor bent gezet en dat je 3 dagen lang getest hebt. dan geef je resultaten door bla bla en dan moet er toch wel ergens iets te vinden zijn ...
als ik iets vergeten ben (zal vast wel) hoor ik het wel
greetingz