10mbit vervangen door 100mbit (kabelinet)

Pagina: 1
Acties:

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:53
Hey, een vriend van mij heeft kabelinternet van chello geloof ik. Hij haalt niet hoger dan 7kb/s downstream.

Gister kwam ik erachter dat er een 10mbit kaartje erin zat. Zou het wat uitmaken als ik er een 100mbit kaartje in gooide??

7kb/s is niets! mijn 56k6 haalt nog hoger!

ow ja, performance tips zijn ook welkom... :)

• Dennis
  • Laatst online: 23:00
Ehm, nee dit zal niet helpen. Want die 7 kb/s komt niet door het kaartje, want die 10 MBIT kan ook wel hoger hoor :)

• Don3k
zoiets d8 ik al. thuis heb ik weleens 1000kb/s gehaald met een 10mbit kaart.

eehhh, zal zo'n kabelsignaalversterker het beter doen?

denk ook zelf van niet.... :r

• RupS
  • Laatst online: 22-01 12:46
Ikzou ff de hele kabel langslopen, kijken of ie korter kan (kweenie hoe lang de kabel nu is). Als je zeker weet dat IN huis alles goed zit....Bellen, naar provider. Kennis van mij had het ook, bij hem stond een bepaalde waarde ongeveer 8 keer lager dan de norm, waardoor hij een belabberde doorvoer en een nog slechtere ping had...

• Don3k
5 meter veel?

Verwijderd

nope.... ik heb zelf een metertje of 12 a 15

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 10:40
het heeft geen zin om die kaart te veranderen, want het netwerk gaat maar op 10mbit. En het is ook helemaal afgeknepen dus met die 10mbit haal je de topsnelheid uit je kabel hoor

Wèh zedde gij??

Verwijderd

idd zal zeker niet helpen voor de downstream. Zelf via essent met 10mbit krt ook wel 1mb/sec gehaald. Voor je interne netwerk is een 100mbitr kaart natuurlijk wel erg fijn.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

I hate to say it maar je moet ff met Chello bellen..
Gewoon een monteur latn komen die alles ff checkt.
suuk6!

Wees consequent, maar niet altijd

• Don3k
al geprob. en weet je wat die kl**tzak zegt!!....

alles werkt prima...... echt een sukkel

maarja, zijn er nog andere "truckjes" ?? nee zeker. goed....

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 08:35 schreef DonX1 het volgende:
5 meter veel?
Coax of UTP ?

De coax moet je nl zo kort mogenlijk houden.

Bij mij hangt er 25 mtr UTP aan. En ik haal geregeld iets van 180 k/s

PS: Probeer eens een speed-test.

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 08:16 schreef DonX1 het volgende:
Hey, een vriend van mij heeft kabelinternet van chello geloof ik. Hij haalt niet hoger dan 7kb/s downstream.

Gister kwam ik erachter dat er een 10mbit kaartje erin zat. Zou het wat uitmaken als ik er een 100mbit kaartje in gooide??

7kb/s is niets! mijn 56k6 haalt nog hoger!

ow ja, performance tips zijn ook welkom... :)
mmm das inderdaad echt niet goed :)
tijd om eens te gaan bellen... maar voordat hij dat doet (want anders moet ie dat alsnog doen), is :

uitzetten van :
napster,kazaa etc al die sjit :) en uitlaten !!
firewalls en uitlaten !!
internet deel proggies en netwerk ook uitschakelen !!
dit alles om zo goed mogelijk te kunnen testen.

dan gaan bellen ...
probleem uitleggen
waarschijnlijk wordt je dan in de pingmonitor gezet en ga je de eerste download test uitvoeren.
dan moet je 3 dagen gaan testen... pc dus 3 dagen aanlaten !

en dan komt het :
gedurende 3 dagen de download test uitvoeren van chello
http://test.net.upc.nl en dit het liefste 3x per dag (smorgens , smiddags, savond) de tijden en de behaalde resultaten opschrijven !!! belangrijk !!!
zorg ervoor dat tijdens het testen al het verder eigen inetverkeer stopt , dus geen napster etc want die vreten bandbreedte. maw, de modem mag dus nix doen voordat de test wordt uitgevoerd (important !!). Ook tijdens testen firewalls / inet deelprogrammas uitzetten !!
dit dus 3 dagen doen , alle metingen opschrijven !!
als er ook maar iets aanstaat wat met inetdeling te maken heeft of firewall of napster etc dan kun je nix beginnen, dus DOEN !! :)

als je conn nog steeds bagger is bel je terug, leg je ff uit dat je in de pingmonitor bent gezet en dat je 3 dagen lang getest hebt. dan geef je resultaten door bla bla en dan moet er toch wel ergens iets te vinden zijn ...

als ik iets vergeten ben (zal vast wel) hoor ik het wel :)

greetingz

• BigB
  • Niet online
Wat ik meestal deed is gewoon chello bellen (toen nog gratis) en gewoon net zolang vertellen dat inet het niet doet of maar half doet en dan komen ze langs en dan die monteur laten zien dat je gigantisch sloom download.
En wat bij mij dan deed met zijn laptop die modem doormeten of de juiste waarden werden gehaald en dan fixte hij dat gewoon en ook een x hebben ze gewoon die kabel omgelegt (minder coax meer utp)

Verwijderd

gewoon ff een terayonmodempje vragen en je bent van alle ellende verlost

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Kan best zijn dat de installeur zijn werk (weer) eens niet goed heeft gedaan, kan zijn dat de frequenties bij jou niet goed staan ingesteld. Dat had ik vroeger ook, hebben ze nagemeten en bijgesteld (was veeeel te hoog) sindsdien prima.
Gewoon door blijven zeuren.

• RupS
  • Laatst online: 22-01 12:46
Op maandag 24 september 2001 09:54 schreef CybErvee het volgende:

[..]

Coax of UTP ?

De coax moet je nl zo kort mogenlijk houden.

Bij mij hangt er 25 mtr UTP aan. En ik haal geregeld iets van 180 k/s

PS: Probeer eens een speed-test.
Coax kun je juist veel langer maken dan UTP. Coax van 25meter is geen probleem....

• Dr Nix
  • Laatst online: 28-07 12:42

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

Is het niet zo dat die vriend van jou toevallig een ouderwetse, lowspeed connectie heeft van f50.- p/maand? Dan zou hij 16 KB/s ofzo moeten halen, maar toch.

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 12:38 schreef dutchrups het volgende:
[..]
Coax kun je juist veel langer maken dan UTP. Coax van 25meter is geen probleem....
nee dude , coax is veel "zwakker" dan utp.
utp kan onversterkt zon 150 meter (ongeveer) halen.

het verlies (demping) bij coax is veel meer, met gevolg signaalverlies, meer ruis etc etc.
ook is coax "analoog" en utp "digitaal" ...dwz coax werkt nog met frequenties en golven, utp "slects" met bitjes :)

oftewel 100 redenen dat coax zuigt en utp roeleert... :)

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:44
Probeer een zo kort mogenlijke hoge kwaliteit coax te leggen en daar achter een netjes UTP. Leg desnoods STP neer
als je denkt dat er veel vervuilende bronnen langs je kabel staan

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
De coax kant dient idd zo kort mogelijk te zijn. Mijn modem hangt daarom in de kruipruimte (is daar kurkdroog,dus kan prima). Chello leverde in begin 15m coax kabel, en 2m UTP kabel. Tegenwoordig zijn ze daar vanafgestapt, nu kleine coax, en rest UTP, omdat je dan veel minder verlies hebt. Coax dempt als de hell, utp kan prima lange afstanden..

Waarom zou je antenneversterkers hebben voor tv's op zolder enz als je goedkope kabel gebruikt? -> Juist,omdat coax in verhouding zoveel verlies heeft. UTP kan no problemo 100M overbruggen, bij storingsgevoelige ruimtes gewoon STP of FTP gebruiken, nix aan handje :)

Als je signaal niet goed afgeregeld is aan buitenkant, DAN zal chello idd ff de zooi moeten nalopen....

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
Op maandag 24 september 2001 12:40 schreef B2000.5 het volgende:
Is het niet zo dat die vriend van jou toevallig een ouderwetse, lowspeed connectie heeft van f50.- p/maand? Dan zou hij 16 KB/s ofzo moeten halen, maar toch.
Dat was bij het voormalige Gelrevision gebied mogelijk ja. 50,- per mnd, had je 16k (128Kbit)

Echter, dit abbo bestaat niet meer. Sinds overname Chello is dit abbo tijdje gehandhaafd, nieuwe afsluiten voor 50,- ging niet meer.
Sinds een jaartje ofzo :? (dunno eik) heeft iedereen 99/mnd. Goedkope gebruikers kregen brief: Of einde internet, of duurder/sneller (normale) chello abbo nemen.

[ontopic]
Heeft ie geen buren ofzo die ie als referentie kan gebruiken?
[/ontopic]

• geertb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-08 16:34
Op maandag 24 september 2001 09:05 schreef Ook het volgende:
I hate to say it maar je moet ff met Chello bellen..
Gewoon een monteur latn komen die alles ff checkt.
suuk6!
Sja, en van Chello mag je geen gedeeld netwerk hebben (gedeeld internet tenminste)

• Ook
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Op maandag 24 september 2001 14:44 schreef gbooster het volgende:

[..]

Sja, en van Chello mag je geen gedeeld netwerk hebben (gedeeld internet tenminste)
Waar staat dat het hier om een gedeelde internetverbinding gaat..??
En ook al gaat het daarom, dan kan je toch ff tijdelijk de clients lostrekken?! Vaak vinden die monteurs het trouwens niet eens erg..!!

Wees consequent, maar niet altijd

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 11:14

No13

/me was here

vriend van me heeft eens op een lan gezeten en daar kon hij maar met 7 kb/s downloaden.....probleem was pas opgelost toen hij windows opnieuw installeerde....

software foutje dus (instelling of echt (win)prog fout)
Pagina: 1