NTFS: toch max. bestandsgrootte

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 21:30
Ik zoek een muziek programma die zo'n 9 GB aan data (muziek via line in, continue) kan opslaan. Dit wordt dus 1 grootte file. Ik gebruik nu cooledit en soundforge, deze lopen na ong. 3,5 GB vast. Ik ben speciaal win2k NTFS hiervoor gaan draaien, dit lost helaas het probleem niet op.

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Ik denk dat je een speciaal diskrecorder programma moet zoeken. Je zult denk ik toch echt met meerdere files moeten gaan werken. De software zou dan bv. om het uur of zo een nieuwe file kunnen beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18575

Bestaat er niks om rechtstreeks in mp3 op te nemen? Dit zou echt wel handig zijn :) zoek ik ook namelijk, niemand die dit kent? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25556

Je zou het opnemen eens onder linux kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 24 september 2001 04:42 schreef PsYch0tIc het volgende:
Bestaat er niks om rechtstreeks in mp3 op te nemen? Dit zou echt wel handig zijn :) zoek ik ook namelijk, niemand die dit kent? ;)
Misschien met een shoutcast servertje oid? en dan naar disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Muxic Match jukebox claimed rechtstreeks naar mp3 te kunnen recorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 24 september 2001 05:12 schreef hezik het volgende:
Muxic Match jukebox claimed rechtstreeks naar mp3 te kunnen recorden.
Waar ergens staat dat precies? Zou wel handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hier
Convert your records, tapes and CDs into MP3s with an easy one-step recording process

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 24 september 2001 05:23 schreef hezik het volgende:
hier
[..]
Hmm, ik zie daar neit echt staan dat het daadwerkelijk in 1 stap gaat, en realtime.

Ik kan met bv. Audiocatalyst ook met 1 knop een mp3 bakken, maar intern gaat dat toch echt eerst via een temporary wave-file. En als je 9 uur wilt doen dan gaat die temp-file door de FAT-limiet heen. Ook die van NTFS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12353

Helpt het als je je disk reformat met een iets hogere clustorsize (4k ipv de standaard 512 bytes)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15641

Volgens mij ligt het niet aan max filesize van NTSF

NTSF:

Recommended minimum volume size is approximately 10 MB.
Recommended practical maximum for volumes is 2 TB (terabytes). Much larger sizes are possible.
Cannot be used on floppy disks.
File size limited only by size of volume

Dus er is geen filesize limiet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-04 18:50
Welles de filesize limiet is ong 4gb (heb t geprobeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op maandag 24 september 2001 07:42 schreef maddog_rvo het volgende:
Jaja, en Microsoft liegt :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3897

Lijkt me allemaal meer een applicatieprobleem. Nou ben ik geen programmeur maar ik kan me voorstellen dat als je memory mapped files gebruikt je bij 4 GB tegen een limiet aanloopt.
Database files kunnen echter makkelijk veel groter zijn dus blijkbaar gebruiken die een andere benaderingsmethode. Ik denk dus dat je een applicatie moet zoeken die dat ook snapt.

btw, voor de linux opmerkingen, in die wereld spelen precies soortgelijke kwesties. Las ik op LinuxToday, mag aannemen dat dat een betrouwbare bron is.

Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5444

http://skyhawktech.com

hier staat een programma Cybercorder 2000. Hiermee kan je rechtsreeks naar mp3 opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-04 21:31
Op maandag 24 september 2001 05:32 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Hmm, ik zie daar neit echt staan dat het daadwerkelijk in 1 stap gaat, en realtime.

Ik kan met bv. Audiocatalyst ook met 1 knop een mp3 bakken, maar intern gaat dat toch echt eerst via een temporary wave-file. En als je 9 uur wilt doen dan gaat die temp-file door de FAT-limiet heen. Ook die van NTFS.
Uhmm, Audiocatalyst record bij mij toch echt in 1 keer naar MP3, zonder temp wavefile...

Gewoon uitvinken dat ie geen wavje moet gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7791

Gewoon uitvinken dat ie geen wavje moet gebruiken :)
[kan het niet laten modus]
aanvinken bedoel je :)
[/kan het niet laten modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34433

NTFS is het probleem niet; het zijn de programma's die in het algemeen voor FAT zijn geschreven en waar dus ook geen moeite voor gedaan is om de bestanden groter te laten worden dan FAT toestaat.

Immers, als je NT gebruikt ben je een professionele gebruiker en moet je maar lekker een pittig duur profi progje gaan kopen. (Redenatie van luie software-ontwikkelaars dus. |:()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op maandag 24 september 2001 07:42 schreef maddog_rvo het volgende:
Tuurlijk... slaap lekker. We hebben hier een database op NTFS (4) met een grootte van +/- 40 GB, dus die 4 of 9 GB zal eerder aan het programma liggen dan aan NTFS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry hoor HlpDsk, maar ik probeer die gast gewoon te helpen.

Zij claimen dat ze een 'easy one step mp3-recording' hebben welke ideaal is voor het overspelen van LP's en MC's. Hij neemt dus wel gedegelijk rechstreeks in MP3 op, _HOE_ hij dat doet en of hij doet wat de topicstarter wil (een dermater grote file) weet ik niet.

Wist niet dat je hier over elk antwoord volledige verklaring schuldig was. Het is de moeite van het proberen waard toch?

Anyways, net wakker idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 21:30
Alle bedankt voor de ideeen, dat soort progjes (cyberrecorder gebruik ik ook wel eens) kunnen de klus ws. (op een alternatieve) wel klaren.
Nu ik het hoor zal het denk ik ook komen doordat de meeste progs voor fat worden geprogrammeerd, en er een "duur" progje voor NTFS moet worden gebruikt.
Tot zover kan ik wel wat met de tips, maar ik blijf zoeken naar iets dat het wel goed kan.

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 15:51
windows 2000 addresseerd max 4GB geheugen ruimte tegelijk. dit staat los van de bestandslimiet.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Pagina: 1