Toon posts:

1 monitor - 2 pc's -> kapotte data switch?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
Ik heb 2 pc's en 1 monitor/toetsenbord/muis set. Nu heb ik een 'data switch' gekocht waarmee ik de pc's om en om kan gebruiken.
Nu is de kwaliteit van het beeld beduidend slechter wanneer ik deze switch gebruik.

Het is een mechanisch dingetje van niet te veel geld. Dus ik had het kunnen verwachten. Zijn er meer mensen die een dergelijk apparaatje hebben? Zo ja zijn er ook goeie?

thx

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

ik gebruik ook zo'n ding en hier werkt de boel prima. In weze is het ook niet meer dan een inkomend signaal dat de ene keer kant A word opgeslingerd en de ander keer kant B...

Zitten je kabels wel goed?
lopen je kabels niet ergens langs een trafo? Dat had ik dus inderdaad wel. Ze liepen langs 2 servers en een switch.
Iedere keer als ik activiteit op de switch zag , was dat merkbaar op m'n scherm....

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Verwijderd

Het is altijd zo dat de beeldkwaliteit achteruitgaat bij het gebruik van een passieve switch.

Is dit te erg? Kan je eventueel betere kabels tussen switch en PC aanleggen. Een beetje goede kabel kost snel zo'n 50 piek.

Zijn deze al goed (minimaal premium quality), dan rest slechts een oplossing: fl.200,- meer uitgeven voor een actieve switch, die geeft geen signaalverslies, heb je ook meteen keyboard simulatie erbij, en kan je met een toetsencombinatie switchen van PC :)

Maarja....Tis inderdaad meer geld...:(

Waarschuwinkje: Bij gebruik van el-cheapo kabels, heb je sowieso een bak verlies, ook met een actieve switch!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 08:35
met een niet electronissche manuele switch mag je al blij zijn dat je muis niet blijft hangen bij't switchen :P

Verwijderd

Ik heb er afgelopen weekend ook een gekocht, en de kwaliteit van het beeld is gewoon triest, heb de monitor dus maar van de switch afgehaald en op pc 2 een 14" dingetje aangesloten...

Verwijderd

Topicstarter
dat gaat hier dan ook maar gebeuren ja :(

Verwijderd

[verkeerd gepost]
Pagina: 1