NTPD laten broadcasten?

Pagina: 1
Acties:

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:29
Ik draai op een Debian 2.2 systeempje ook een NTP server (gebaseerd op de standaard "ntpd" package bij Debian). Het synchroniseren doet hij volgens mij prima: Bij iedere boot met "ntpdate" en daarna periodiek vanuit de "ntpd" daemon die altijd actief is (BTW, is er een manier om te zien of dit ook echt gebeurt, bv. een commando waarmee je kunt kijken wanneer hij voor het laatst heeft gesyncrhoniseerd? :?).

Nu is mijn vraag: Ik heb voor windows een heel simpel progje ("K9") gevonden om de tijd van windows pc's te synchroniseren. Nu baseert dit progje zich echter op NTP broadcasts die het netwerk over gestuurd worden.
Is er een manier om NTPD periodiek deze broadcasts te laten uitvoeren? (uiteraard alleen op de NIC voor het interne netwerk :)).

M'n huidige ntp.conf:
# /etc/ntp.conf, configuration for xntpd

# ntpd will use syslog() if logfile is not defined
#logfile /var/log/ntpd

driftfile /var/lib/ntp/ntp.drift
statsdir /var/log/ntpstats/

statistics loopstats peerstats clockstats
filegen loopstats file loopstats type day enable
filegen peerstats file peerstats type day enable
filegen clockstats file clockstats type day enable

server ntp.utwente.nl

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Bij ntpd 3 is het:
code:
1
broadcast 192.168.0.255

(Netwerk segment toevoegen naar smaak)

• eymey
Thanx :)
Hij werkt helemaal - K9 ziet nu inderdaad broadcasts en past de tijd nu perfect aan :Y)

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Coen Rosdorff
  • Niet online
K9 is vet fijn progje :)
Klein maar fijn :)

• eymey
Alleen zou K9 een shareware/demo proggie zijn. Is er een time limit? :? :)

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Draait al meer dan een jaar hier. Zit geen limit op ofzo.
Pagina: 1