Ik HAAT een baybus maken :(

Pagina: 1
Acties:

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 23:15

JT

VETAK y0

Topicstarter
Echt zo irri....met van die schakerlaartjes waarvan er tussen de pinnetjes 2 mm ruime zit en dan moet je het uit elkaar houden :'(

Zijn er schakelaars die een stukje ruimer bemeten zijn ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• VO-Zephyr
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-03-2024
vast wel, ze zijn er in alle soorten en maten

heb je geen buddy die t kan solderen?
ik heb er nooit moeite mee

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Op maandag 24 september 2001 00:22 schreef agressive het volgende:
vast wel, ze zijn er in alle soorten en maten

heb je geen buddy die t kan solderen?
ik heb er nooit moeite mee
Ik kan ook wel solderen (alleen geen prof :P ) maar ut zit zo fokking dicht op elkaar....

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• freebee666
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-10-2024

freebee666

Ribbit

Geduld is een schone zaak, evenals gewassen handen.
Euh :? Psies >:)

Rustig aan en dan lukt het :)
Ik moet binnekort ook gaan beginnen :)

Powered by ProBNC

• Badger
  • Laatst online: 01-09-2025
niet al te veel soldeer gebruiken. Desnoods ff op beide objecten al wat soldeer aanbrengen. Hoef je de onderdelen alleen nog tegen elkaar aan te houden en ff te verwarmen.

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 08:16
ik heb ook zon probleem altijd..
ik heb een hele tijd gekut maar uiteindelijk is tu gelukt..
wat heb je aan deze reply zul je denken..

mja.. 2 weken nadat mijn baybus afwas... hoorde ik van een vriend dat er voor die schakelaartjes speciale bevestigin dingetjes waren
een soort hoesjes die je alsware over die metalen pootjes kon schuiven
dan kon je in dat hoesje een draadje vastmaken en dat er vervolgens makkelijk opklikken :p

succes :p

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/700/G1/700010G1.JPGAfbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/732/G1/732788G1.JPG

Er bestaan schakelaars met aansluitpennen voor platte stekerhulsjes. Die hulsjes klem je op de draad.
Dus nix geen solderen.
Er bestaan ook 100% geïsoleerde hulsjes.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:15

botoo

💀 too old to die young

Ja, dat noemen ze een bril ;)

[i]sorry, * botoo kon het ff niet laten...[/i]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Hey als je echt zo'n problemen hebt met solderen mag je mij altijd contacteren op spyro@pandora.be ben van belgie maar misschien kunnen we iets regelen, werk constant aan electronica.

MVG

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:56

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

gewoon goed veel soldeer vloeistof gebruiken en !draad soldeer!
natuurlijk een vaste hand of een krokodille bek standaartje
een goed hete punt soldeer bout
en heel veel werkruimte

met deze ingredienten is het zelfs mijn broertje van dertien gelukt. Veel Succes

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

• Redboost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11-2024
Op maandag 24 september 2001 01:00 schreef freebee666 het volgende:
Geduld is een schone zaak, evenals gewassen handen.
Euh :? Psies >:)

Rustig aan en dan lukt het :)
Ik moet binnekort ook gaan beginnen :)
Ga je ook zelf solderen..? Als je em meeneemt naar breda, soldeer ik 'm wel voor je.. :)

• NuKeFaCe
  • Laatst online: 08-09-2025
Op maandag 24 september 2001 00:20 schreef JT het volgende:
Echt zo irri....met van die schakerlaartjes waarvan er tussen de pinnetjes 2 mm ruime zit en dan moet je het uit elkaar houden :'(

2mm .... zat ruimte om te solderen ... of je moet van die parkinson handjuh's hebben :)

• Alvabrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 16:45

Alvabrain

...clio williams...

Op maandag 24 september 2001 15:47 schreef Mr.Redboost het volgende:

[..]

Ga je ook zelf solderen..? Als je em meeneemt naar breda, soldeer ik 'm wel voor je.. :)
laat die gozer gewoon zelf sloderen zeg doet die ook een keer wat :P

of niet chrissie :)

1 dag niet gelachen = 1 dag niet geleefd

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Nou, ik heb geen preciesie soldeerbout. 1tje die meer aan de zijkant warm word, weet iemand wat ik daaraan kan doen ? En tis echt niet zo dat ik een bril nodig heb. Tuurlijk weet ik dat het een grapjes is, maar zelfs dan slaatie nergens op :D

Als ik die soldeerbout ertussen doe dan raaktie de andere pinnetjes eronder ook aan en dan komt daar ook tin op wat weer verbind met de pinnetjes erboven.

Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Op maandag 24 september 2001 08:26 schreef Cordobasdi het volgende:
Hey als je echt zo'n problemen hebt met solderen mag je mij altijd contacteren op spyro@pandora.be ben van belgie maar misschien kunnen we iets regelen, werk constant aan electronica.

MVG
Op maandag 24 september 2001 15:47 schreef Mr.Redboost het volgende:

[..]

Erg vriendelijk en ik waardeer het erg, maar ik woon boven A'dam :+ En ik wil het ook graag zelf doen :)

Ecodan warmtepomp

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op maandag 24 september 2001 14:12 schreef De_Paashaas het volgende:
gewoon goed veel soldeer vloeistof gebruiken en !draad soldeer!
natuurlijk een vaste hand of een krokodille bek standaartje
een goed hete punt soldeer bout
en heel veel werkruimte

met deze ingredienten is het zelfs mijn broertje van dertien gelukt. Veel Succes
NEEE!!!!!!

Vooral geen soldeervloeistof gebruiken in de electronica. Dat is veel te aggressief daarvoor. |:(

Soldeervloeistof etst de boel en dat wil je bij electronicaonderdelen echt niet. Binnen no-time is je werkstuk kapotgevreten.

De punt van de bout hoeft ook niet gloeiend heet te zijn, als het soldeer maar soepel smelt. Hogere temperaturen laten meteen de rest van de onderdelen meesmelten.

Gewoon een 15-20 Watt boutje met een kleine punt nemen, beetje harskernsoldeer en geduld. Dan lukt het echt wel hoor.

Het bovenstaande gelezen te hebben geloof ik niet dat je 13 jarige broertje een SMD elementje kan solderen zo dat het werkt. :)

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Op maandag 24 september 2001 21:25 schreef MisterDon het volgende:
Gewoon een 15-20 Watt boutje met een kleine punt nemen, beetje harskernsoldeer en geduld. Dan lukt het echt wel hoor.
Die van mij is een station en kan 450 graden worden....warm genoeg he >:)

Ecodan warmtepomp

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op maandag 24 september 2001 21:04 schreef JT het volgende:
Nou, ik heb geen preciesie soldeerbout. 1tje die meer aan de zijkant warm word, weet iemand wat ik daaraan kan doen ? En tis echt niet zo dat ik een bril nodig heb. Tuurlijk weet ik dat het een grapjes is, maar zelfs dan slaatie nergens op :D

Als ik die soldeerbout ertussen doe dan raaktie de andere pinnetjes eronder ook aan en dan komt daar ook tin op wat weer verbind met de pinnetjes erboven.
Over de bout: Pak maar een viltstif en schrijf het maar op je buik; dat wordt he-le-maal niks.

Als je electronica wilt solderen heb je daar een subtiel boutje voor nodig en goede soldeer. Niks meer, niks minder.

Met lompe rokende gloeiende hobbybouten voor het bewerken van houtn paneeltjes of om grote stukken blik aan elkaar te plakken zijn dat soort bouten prima, voor electronica dus niet.

Succes ermee, en onthoud dat baybussen maken leuk is! :)

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op maandag 24 september 2001 21:27 schreef JT het volgende:

[..]

Die van mij is een station en kan 450 graden worden....warm genoeg he >:)
In een station kun je dus ook een ander puntje zetten, neem een spits toelopend puntje en zet de boel niet kokend heet. 450 graden lijkt me wat veel.

Zul je zien dat het prima gaat. :)

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Op maandag 24 september 2001 21:31 schreef MisterDon het volgende:

[..]

In een station kun je dus ook een ander puntje zetten, neem een spits toelopend puntje en zet de boel niet kokend heet. 450 graden lijkt me wat veel.

Zul je zien dat het prima gaat. :)
Kep hem meestal op 350 graden, is ne 20 graden boven het minimum ofzo (geloof ik).

Ecodan warmtepomp

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:56

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

MrDon schreef : Het bovenstaande gelezen te hebben geloof ik niet dat je 13 jarige broertje een SMD elementje kan solderen zo dat het werkt.

het is hem toch echt wel gelukt, niet een smd element, maar op een bordje een simpel versterkertje gemaakt met een 'vertaalde' schemaatje. was wel erg moeilijk voor hem, maar met een beetje goede begeleiding en goede werktuig kom je zeker een eind.

Over die soldeervloeistof, moet je gewoon de goede gebruiken. natuurlijk niet S39 dat spul is idd een giftig zuur goedje, en gaat bij langdurige warmte groen aanslaan.

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 12:10

AcouSE

Swedish Chef

Op woensdag 26 september 2001 09:32 schreef De_Paashaas o.a. het volgende:
Over die soldeervloeistof, moet je gewoon de goede gebruiken. natuurlijk niet S39 dat spul is idd een giftig zuur goedje, en gaat bij langdurige warmte groen aanslaan.
Mag je mij eens vertellen wat je dan gebruikt. En wil je ook even uitleggen waarom je dat dan gebruikt?

Ik zit zelf in de 'electronica ontwikkeling' (zie profiel) en soldeervloeistof i.c.m. electronica is not done!

Verwijderd

[kan het niet laten modus]
"Ik HAAT smurfen"
[/kan het niet laten modus]
Pagina: 1