Hoofdtelefoon?

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:32

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Na het gebruik van de search twijfel ik nog meer....

Ik wil een nieuwe hoofdtelefoon gaan kopen. Momenteel heb ik een Sony MDR IF-230, een draadloze infrarood hoofdtelefoon. Deze heeft tijdenlang goed voldaan maar ik wil nu iets anders...

De search maakte mij gek. Ik wil graag draadloos, maar de ene vind IR klote, de ander vind het weer goed; de een vind RF verschrikkelijk en een ander vindt het weer goed. Daar word ik dus ook niets wijzer van...

De enige conclusie die ik kon trekken is dat Sennheiser toch wel redelijk degelijke hoofdtelefoons levert. Maar ja, andere merken bestaan natuurlijk ook...

Ik wil de hoofdtelefoon gaan gebruiken voor gaming en om TV te kijken...

Mijn budget gaat tot 150 en uiterst maximaal tot 200 piek. Wie heeft aanraders?

(mocht je toch een niet-draadloze willen suggereren, dan aub met een lange kabel... of kun je die makkelijk verlengen?)

<edit> Wat betreft ruisniveau... het ruisniveau van m'n huidige IR hoofdtelefoon vind ik zeer acceptabel... dus iets slechters wil ik niet... :) </edit>

<edit #2> Voor eventuele modjes die dit topic lezen: gooi 'm aub niet dicht. Ik heb echt tig topics nagelezen die ik via de search heb gevonden, maar ik werd daar echt niets wijzer van. Alleen maar meer twijfel en daarom dus dit topic... </edit #2>

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 00:20
Ik heb de Sony TMR-IF310, werkt goed.
Weet alleen niet wat die kost.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Sennheiser HD570, je kan hem makkelijk krijgen voor 190-200 piek.

Andere merken :
Beier Dynamic, Vivanco, en wat waren die anderen ook al weer... |:(

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 23:28

pistole

Frutter

Vooropgesteld: ik ben niet echt een audiofiel, en luister al helemaal nooit naar muziek via een koptelefoon.

Maar ik heb afgelopen vrijdag een Philips RF koptelefoon gekocht voor net geen 80 piek. Ik ben hier flink tevreden over; ik kan zelfs naar de eerste etage van mijn huis lopen zonder ruis te horen.

Wat mij betreft: toppie, voor een lage prijs

Ik frut, dus ik epibreer

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Op zondag 23 september 2001 23:34 schreef JT het volgende:
Sennheiser HD570, je kan hem makkelijk krijgen voor 190-200 piek.

Andere merken :
Beier Dynamic, Vivanco, en wat waren die anderen ook al weer... |:(
akg, grado, sony, philips, pioneer,....... :)

Tip: voor f200,- geen draadloze hoofdtelefoon kopen. Die HD-570 is idd een leuke met draad. (de draad is ongekruld en 3 meter lang, daar moet je je al aardig mee kunnen redden. Verlengen is ook goed mogelijk)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Dat ik het liefst draadloos wil, is omdat ik geen zin heb in het geklooi met een draad...

Zeker omdat ik er ook TV mee wil kijken. Het schiet niet echt op om een kabel te zien hangen... draadloos is echt veel praktischer.

Verwijderd

Draadloos = ruis!!

niet normaal

me ouders hebben zo'n flips ding gekocht en ruisen... niet normaal zeg.. en het gekke is hullie horen et niet ... |:(

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Mijn huidige IR hoofdtelefoon ruist ook wel, maar da's maar een klein beetje wat niet echt opvalt...

Verwijderd

heb net zelf ook een nieuwe koptelefoon gekocht een HD 490
van sennheiser, na een poos peinzen heb ik er een met draad gekocht omdat deze een betere geluidsweergave heeft.
(vooral wat bas betreft *D )
mijn vorige was een draadloze philips maar die had vooral op verschillende tv's een enorme ruis.

ga dus voor de sennheiser want die zijn de beste als het gaat om koptelefoons.

hebben trouwens ook zeer goede draadloze maar de kwaliteit zal het nooit halen met de kabelversie.
( te vergelijken met een cdspeler en een platenspeler )

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 23 september 2001 23:38 schreef Lampje het volgende:

[..]

akg, grado
JA ! Die zocht ik ! En flips is idd ook wel aardig. Sony vind ik ronduit kut zitten en Pioneer heb ik geen ervaring mee.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Raymond
Op maandag 24 september 2001 00:00 schreef ranchero het volgende:
( te vergelijken met een cdspeler en een platenspeler )
oei: gevaarlijke opmerking >:)

Mijn ouders hebben ook een draadloze sennheiser. Met digitale signaaloverdracht (of was het nou ruisonderdrukking? ff kwijt). Ruist niet. Maar kost dan ook tussen de 4 en 5 honderd pietermannen.

Draadloos koop je niet voor geluidskwaliteit, maar voor het praktische ervan.
Dat betoog heb ik al een paar keer gehouden en aangezien topicstarter claimt al die threads te hebben gelezen, ga ik ervanuit dat hij dat ook wel heeft gelezen, dus ik ga mezelf niet herhalen.

Als met draad kan, doe dat dan, anders draadloos.

Nog ff vraagje: je zegt dat je wilt gaan gamen en tv kijken met het ding. Bedoel je dat je een tvkaart in je pc hebt, of een gewone tv? Als je namelijk steeds moet wisselen, kan je beter een koptelefoon met draadje kopen. Is makkelijker. Laatste tip: wanneer je een hoofdtelefoon met draadje neemt, doe dan kort verlengsnoertje in je pc, zodat je niet steeds op je knieen achter je pc moet kruipen (of je hebt een livedrive, kan natuurlijk ook nog)

allerlaatste tip: Wanneer je een hoofdtelefoon met een hele hoge impedantie neemt (150 ohm of hoger) dan krijg je waarschijnlijk problemen met je geluidskaart (weinig bas, niet hard). Dus dan kan je mooie sennheiser of beyer weleens tegenvallen. (die hebben hoge imp). Let daar met het kopen goed op!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
TV Kijken wil ik dus met m'n echte TV doen. Het geluid loopt dan wel via m'n stereotorentje... want ik heb er een Dolby Surround naar 3D-geluid convertor tussen zitten (maakt gebruik van de Aureal A3D-techniek dus werkt best wel goed)...

Wat computergebruik betreft... arghhh, waarom heeft mijn DTT2500 geen hoofdtelefoonuitgang?? Nu moet ik elke keer achter de PC duiken om kabels te verwisselen... :(

Dat draadloos echt voor het praktische is had ik inderdaad al gelezen. Op basis van wat ik hier lees (zeker wat bass-weergave betreft) lijkt me inderdaad een draad-versie wat praktischer... het moet er dan alleen wel eentje zijn die omgevingsgeluid redelijk tot goed 'blokkeert' en die niet een hoge impedantie heeft...

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Wat mij betreft is een hoofdtelefoon met draad OK. Ik kan de draad toch verlengen dus dat is geen probleem.

In verband met mijn situatie het liefst een hoofdtelefoon met één draad, en dan het liefst bevestigd aan de linker hoofdtelefoon...

Verwijderd

Ik zou voor een Sennheiser HD570 gaan .. ik heb deze koptelefoon nu een half jaartje en ben er zeer over te spreken. Ik zou zeker geen draadloze nemen, want dat draadje hindert toch niet bij het surfen / gamen!

Verwijderd

ik me pas ook een sennheiser aangeschaft,
want ik had eerst ook eens rap door de topics gebladerd

de HD570 blijkt wel echt een heel populair model te zijn,
de locale audiozaak verkocht die ook aan een nationale radiozender (topradio). Wel eerst via de lokale afdeling, maar nu ook op de hoofdzetel.

Ik had die dus bijna gekocht. Bijna, omdat iedereen blijkbaar iets vergeet te vermelden.
De HD570 is een open model, degenen die ik heb (ken nr niet v buiten) een gesloten model.

Wat wil dit zeggen:
open = iemand naast jou kan vrolijk meeluisteren
gesloten = je vriendin kan toch nog een oogje dichtdoen :z

Een goede reden om een koptelefoon op te zetten is toch dat je iemand anders niet wil storen met je gewone stereo, speakerset, tv, ...

ik begrijp wel dat iedereen de HD570 zo'n goed ding vind, maar dat bijna niemand meld dat een open model is vind ik wel gek.

Shabba

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik kom zojuist terug uit de stad. Ik ben toch maar voor een draadloze gegaan vanwege het gemak.

En wat is het geworden? Een Sennheiser RS 30-8 à fl. 199,-

Ik kan helaas nog niets zeggen over de performance van het ding, want het accupack moet nog worden opgeladen... :)

<edit> Nog bedankt voor de tips, nou wist ik in ieder geval zeker dat ik voor Sennheiser moest gaan... ;) </edit>

<edit #2> Voor diegenen die zich afvragen waarom ik niet in de winkel naar het ding heb geluisterd: probeer in Tilburg maar eens een zaak te vinden waar je dat kunt... maar ze hebben toch een tevredenheidsgarantie dus het is geen probleem. </edit #2>

Verwijderd

Niet verder zoeken: Senheisser HD-570 :*

Dacht iets van Fl. 180,= bij Conrad.nl

Verwijderd

HD-570 :r
wat een flop zeg
HD-580 :9~ (299)
HD-210 :) (van 199 voor 99!!!)

BIJ VOGELZANG

Verwijderd

570 is helemaal geen :r

gewoon kopen goed ding voor weinig munten

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 24 september 2001 20:15 schreef SuB het volgende:
570 is helemaal geen :r
Sja.....alles onder de 300 piek is kut he. Ik bedoel, daar koop je toch geen kwaliteit voor ?!?! Net zo goed als een hifi set, kost ook MINIMAAL 10.000 piek voor kwaliteit.

Yeah, sure, dream on Sicnesss, maar ook onder de 300 piek zijn er goede dingen.

Ecodan warmtepomp

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Nou, ik ben niet tevreden over m'n Sennheiser RS 30-8 draadloze hoofdtelefoon. Hij is alleen te gebruiken wanneer je continu muziek ofzo hebt, anders overheerst de ruis... zelfs mijn oude IR hoofdtelefoon van Sony heeft nog minder ruis.

Ik ga 'm dus terugbrengen en ga dan toch maar een hoofdtelefoon-met-draad aanschaffen. Wellicht een Sennheiser, maar ik neem aan dat alles met draad sowieso beter is dan draadloos...

• Raymond
Op dinsdag 25 september 2001 14:37 schreef Brian Dickens het volgende:
Nou, ik ben niet tevreden over m'n Sennheiser RS 30-8 draadloze hoofdtelefoon. Hij is alleen te gebruiken wanneer je continu muziek ofzo hebt, anders overheerst de ruis... zelfs mijn oude IR hoofdtelefoon van Sony heeft nog minder ruis.

Ik ga 'm dus terugbrengen en ga dan toch maar een hoofdtelefoon-met-draad aanschaffen. Wellicht een Sennheiser, maar ik neem aan dat alles met draad sowieso beter is dan draadloos...
dan moet je maar luisteren naar de baas :P
Goedkope draadloze hoofdtelefoons zijn gewoon niet fijn. (ir niet omdat je dan in het zicht van de zender moet staan, fm niet omdat je dan idd last van ruis hebt) Dure fm hoofdtelefoons daarentegen zijn errug fijn. Geen ruis, tot grote afstand ontvangst en geen draadje.

Persoonlijk denk ik btw dat jij (brian dus) met draadje sowieso beter af bent: Jij gebruikt hem alleen bij je tv en je pc, daar zit je meestal toch vlakbij, dus een draadje vormt geen belemmering. Bovendien: met draadloos moet je de hele tijd dat basisstation heen en weer slepen: dat zuigt.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Is 199 piek voor een draadloze FM hoofdtelefoon goedkoop? Wellicht wel ja, als je ziet wat de topmodellen van Sennheiser kosten...

Toch wel raar dat mijn twee jaar oude Sony draadloze IR hoofdtelefoon flink wat minder ruis heeft dan de moderne Sennheiser draadloze FM hoofdtelefoon... oud is beter? :?

Mét draad dus. Ja, maar dan wél een lange draad... anders hagt de draad irritant in de weg als ik TV aan het kijken ben en da's niet echt praktisch. Maar ja, daar zijn natuurlijk wel verlengkabels voor te koop...

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik vraag me trouwens af of het verlengen van hoofdtelefoonkabels wel zo eenvoudig is... kan me niet indenken dat er een kant-en-klaar verlengkabel bestaat... in tegenstelling tot bv. kabels met tulpstekkers...

• Raymond
Op dinsdag 25 september 2001 15:35 schreef Brian Dickens het volgende:
Ik vraag me trouwens af of het verlengen van hoofdtelefoonkabels wel zo eenvoudig is... kan me niet indenken dat er een kant-en-klaar verlengkabel bestaat... in tegenstelling tot bv. kabels met tulpstekkers...
De zijn er wel. Beetje audiozaak of electrozaak heeft ze

• JT

JT

VETAK y0

Op dinsdag 25 september 2001 15:35 schreef Brian Dickens het volgende:
De HD570 heeft een kabel van 3m.

Ecodan warmtepomp

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Zo, ik heb zojuist de hoofdtelefoon terug gebracht. Helaas hadden ze de HD570 niet in het assortiment, maar ze hebben 'm meteen besteld voor me. Met een beetje geluk zou 'ie vrijdag binnen zijn... ik ben benieuwd.

Drie meter kabel is trouwens tekort, er moet minimaal drie meter bij... maar ik heb al goede verlengkabels gezien dus no problem... :)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Nou, uiteindelijk heb ik 'm dan. Beter nog, ik heb 'm nu op... echt een topper! Prachtig geluid, ook nog redelijk wat bass aanwezig. Zit hartstikke lekker ook nog eens!

Een inderdaad, voor het eerst hoor ik dat niet al mijn MP3tjes even goed zijn...

Afijn, ik heb 'm en ben hartstikke tevreden. Geen problemen met z'n impedantie, tenminste niet als ik 'm via m'n stereotoren aansluit.

I'm sóóóóóóó happy! :)

Verwijderd

weer een tevreden sennheiserklant :) :)

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op zondag 23 september 2001 23:50 schreef Tha_Roeltje het volgende:
Draadloos = ruis!!

niet normaal

me ouders hebben zo'n flips ding gekocht en ruisen... niet normaal zeg.. en het gekke is hullie horen et niet ... |:(
Als hij tevreden is met ZIJN signaal ruis verhouding is het toch goed? RF en IR hebben hun nadelen,

IR is gevoelig voor voorwerpen die IR straal verstoren (bijna alles). Al je alles goed afstelt en niet te vaak kloot en niet in een andere kamer zit dan je bron, kun je je er meestal redelijk mee redden. En beetje ruis heb je altijd maar voor een hoop is dat acceptabel.

IR is gaat recht door voorwerpen heen, dus je hebt over het algemeen een stuk groter bereik. Alleen een hele zooi aan andere apparatuur maakt vaak ook gebruik van FM golven, dit kan het signaal verstoren. Die Sennheisers zitten op een nieuwe soort golflengte, meestal tussen 800- en 900MHz. De kans op verstoring van het signaal is dus nog kleiner, omdat deze golflengte door andere bedrijven en apparaten minder wordt gebruikt.

Over het algemeen is RF overdracht duurder.

Ik zou voor geen van beiden gaan, want ik denk dat een kabel van 3 meter goed kunt redden. Hoewel ik het met 3 meter maar net red tot de tv (als ik in de bank zit) en dan bungelt het draad een beetje in de lucht, en dat trekt de hele koptelefoon een beetje aan je kop das niet zo lekker :)

Voor F200,- zit je aan het instapmodel van Sennheiser, komt een aardig geluidje uit. Alleen ze komen echt niet bepaald laag. Ook de dure moddelen hebben dat niet, ik merk eigenlijk geen verschil tussen die van F180,- en F350,- qua klankt, allebei draadloos Radio Freq.

http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm.nsf/(alltechdat)/4807ger?OpenDocument

Oeps je hebt de HD570, maaruh 6 METER??
Dat is LANG! Hehe, echt opvallend dat iedereen die dat ding heeft er echt SUPERtevreden mee is. Mja, ik vind hem ook gewoon erg lekker klinken. Misschien ga ik hem eens aanschaffen als 2e Sennheiser (heb dat ding dat laag gaat al, maar bv. eentje voor op me slaapkamer ofzo..).

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
De HD-570 is inderdaad een erg populaire hoofdtelefoon onder de Tweakers. Ik ben echt blij dat ik dankzij het advies hier op GoT uiteindelijk toch van RF ben afgestapt en voor draad ben gegaan, en dan de HD-570 in het bijzonder. Dat ding is echt :9~

Pagina: 1