Internetten via infrarood POORT LAPTOP

Pagina: 1
Acties:

• MoNo79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-06 23:29
Ik heb net een nieuwe laptop en daar kan ik prima bestanden overzenden via mijn infrarood poortje.
Alleen internetten gebeurt nog via mijn netwerk kaart en dat vind ik lastig.

Is er ook een mogelijkheid om op mijn gewone PC waar kabel internet op zit ook mijn internet connectie te delen via infra rood.

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft.

Bas

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Neej, dat kan nie.

en wel om het volgende. je IR poort is geen LAN interface. Je kunt je computer op geen enkele mogelijkheid duidelijk maken dat het een ip adres heeft.

het is ook nie zo makkelijk, dat als het mogelijk zou zijn dmv. tcp/ip (er zullen vast wel rare proggies zijn die op de een of andere manier websites over IR kunnen mikken) via je IR poort te praten, ga maar eens na hoet het met ip adressen geregeld zou moeten zijn...

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• MoNo79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-06 23:29
Nou het hoeft natuurijk geen TCP netwerk te zijn.
Ik weet dat je internet kan delen via je de seriele poort.
En als ik mijn Mob naast mijn lappie zet kan ik ook het internet op.

Ik dacht er zijn zoveel vage progies die iets software matig iets na kunnen bootsen waaron nou niet dit.

Verwijderd

Niet dat er dan veel van de snelheid overblijft, maar het zal idd wel kunnen ja!

Al gezocht op zdnet.com/downloads ?

Verwijderd

Je kan toch je infrarode poort als seriële poort instellen en dan m.b.v. TCP/IP over PPP een verbinding maken :?
Ik bedoel, je IR poort is een seriële poort, en met je modem aangesloten om seriële poort kan je toch ook surfen? En als je een mobieltje met IR poort ernaast legt kan je ook surfen, desnoods met modem-emulatie!