Toon posts:

Nieuwe Printer...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort wil ik een nieuwe printer aanschaffen. Ik ga het voornamelijk voor werk gebruiken, dus moet de text (zwart meestal) goed uitzien, ook leuk is wel eens een plaatje in hoge qualit ertussenin. Nu zijn er behoorlijk wat goeie printers van rond de 300-400 gulden die wel aan deze eisen zullen voldoen denk ik. Welke moet het worden een HP of een Epson?!

ps. Geen laserprinter he..

• kermi011
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-06-2025
Ik zou gaan voor de HP.

Ik zelf heb al twee epson printers er doorheen gejaagd.

bij beide printers raakten de koppen verstopt.
Wel errug mooie foto`s.

Bij de hp hzitten de koppen op de inkt cassetes en worden dus vaker vervangen.

• raas
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 17:05

raas

kies je keuze

check deze test eens:
http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=131

zijn wel iets goedkopere printers, maar het geeft toch een idee.
succes

An eternity is very, very long, especially towards the end.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks alvast voor de reacties,
als ik op de search check zie ik dus dat Epson minder (of toch niet??) is in zwart/wit maar wel veel beter in Photo dan de HP.. wat is het nou????

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

misschien niet helemaal het antwoord op je vraag,maar ff mijn ervaring met Epson/HP in de computerzaak waar ik werk:

Epson, leuke "speelgoed" printertjes, vooral die nieuwe modellen,
HP, (900 serie) degelijke, stille printers, lekker snel, mooie afdrukken (van WeCare zijn er prima zwarte nagevulde patronen voor te krijgen "drukken" de afdrukkosten weer)

ook niet onbelangrijk:
heb nog nooit een HP900 serie voor reparatie gehad, laat staan klachten.
en Epson.. ja die vaste prinkoppen he..

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Als je de Computer Totaal van vorige maand ergens te pakken kan krijgen (ken je iemand die lid is of een bibliotheek ofzo) dan staat er een fijne test in voor goedkope printers met precies de kwaliteiten die jij er van verlangt. Heb net gekeken maar mijn exemplaar is met een vlaag van opruimwoede richting vuilnisbelt verdwenen...

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06-2025

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

HP is vaak het beste qua kwaliteit uit mijn ervaring. Hoewel er tegenwoordig ook andere printers zijn die de moeite waard zijn. Kijk echter niet alleen naar de prijs van de printer. Is deze vaak goedkoop dan worden er heel dure patronen verkocht voor de printer.

Gebruik je de printer niet vaak dan is het beter om een goedkope printer te kopen met dure patronen.

Gebruik je daarintegen de printer vaak dan is het misschien beter een dure printer aan te schaffen omdat daar de inkt goedkoper voor is. Dit kan veelal nogal veek uitmaken.

Ook is het handig om te kijken hoe de printer met de inkt omgaat. Als je veel kleur print dan is het misschien handig om een printer aan te schaffen met verschillende patronen voor blauw, groen en rood. Anders heb je kans dat bijvoorbeeld de blauw op is en de andere nog halfvol bijvoorbeeld en dat je toch een nieuw patroon aan moet schaffen wat dan eigenlijk zonde is van de inkt die je dus simpelweg dan weg kunt gooien.

Station van Gerwin Prins op Apple Music

• arnem_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 08:09
HP 840C

Niet duur en betere afdrukken als 970 en adere printers in die prijs.

Niet zo snel maar voor thuis gaat het toch alleen om de scherpte van de afdrukken

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 20:51

ken

840 beter kwaliteit als de 900 serie :? Lijkt me sterk

Ze zeggen dat de 900 serie erg goed is

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 21:07

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Ga al jaren voor Canon printers, vernieuw alleen maar als de kwaliteit in dpi sterk is verbeterd.
Goede inkt en ook alternatieven te krijgen Service vindt ik ook goed.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:51

Klippy

Still Game

Heb een DeskJet 970Cxi. Zijn tegenwordig ook niet zo heel duur meer en prima kwaltiteit, lekker snel etc.

Heb bij andere mensen wel eens met Epson idd probleem gehad met die koppen, omdat ze niet vaak genoeg printten, gaat dat weer hard worden enzo. Nu hebben ze een DeskJet 840 en geen last meer van.

Maar die DJ 930 en 950 zijn ook prima dingen hoor. En minder duur. Aleen de 970 heeft iets betere foto-kwaliteit.
Zou dus gewoon voor 900-serie gaan. Zit je zeker goed.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:56

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Mijn hele familiekring heeft een HP, echt het zijn erg goeie printers en zeer betrouwbaar.

Ik heb zelf een HP 7xx-serie met PhotoRet II, maakt al echt geweldige kleurenafdrukken. Laat staan die 9xx-serie met PhotoRet III :)

Nadeel is de zeer hoge prijzen van de inktpatronen. Natuurlijk kun je wel imitatie dingen kopen, maar ik heb toch liever het optimale uit mijn printer vooral met kleur.

Conclussie: HP nemen!

/dev/null

• Gardocki
  • Niet online
HP 930C :P +- F330,-

Ik krijg hem morgen gebracht :)

They made me do it.

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 20:55 schreef Smoothy_ het volgende:
HP 930C :P +- F330,-

Ik krijg hem morgen gebracht :)
930c heb ik ook, prima ding. Krijgt er alleen maar 21 ml. zw. inkt bij, das zo op, en nieuwe HP Cart. zijn duur, kheb ze nog niet van We Care gezien... maar verder is de HP930 :9~

• Gardocki
  • Niet online
Op dinsdag 25 september 2001 20:53 schreef JoZ het volgende:

[..]

930c heb ik ook, prima ding. Krijgt er alleen maar 21 ml. zw. inkt bij, das zo op, en nieuwe HP Cart. zijn duur, kheb ze nog niet van We Care gezien... maar verder is de HP930 :9~
Ik krijg de inktpatronen gratis *D

They made me do it.

Pagina: 1