tar: FILE SIZE LIMIT.. arg :(

Pagina: 1
Acties:

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04
Mensen,

Ik wil /var intarren.. hij is een gigje of 3 maar hij 2.1 precies stopt hij ermee.

File size limit exceeded (core dumped).

Nu kan ik op zich wel alles appart gaan lopen tarren maar dit schiet niet op in mijn geval.

Is dit te verhelpen? Of moet ik me hierbij neerleggen ;)

2.1 gig is hoe groot hij wordt..

Verwijderd

kernel 2.4.x draaien en een lading tools upgraden...

• jep
Kernel 4 draai ik, nu nog de juiste tools vinden ;)

Verwijderd

Tja filesize limit is 2 GB als ik me niet vergis. Daar zal dus je probleem waarschijnlijk liggen.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Tja filesize limit is 2 GB als ik me niet vergis. Daar zal dus je probleem waarschijnlijk liggen.
met 2.2 wel ja. Met 2.4.x niet meer.

• Squee
  • Laatst online: 07-06-2025
Is 2 GB niet gewoon de filesize limit van de ext2-specificatie? dan maakt het toch geen moer uit wat voor Kernel je draait? :?

Please do not contact me telepathically.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

ff zoeken, en inderdaad ...

ext2fs specificatie zegt dat de maximale filesize 2GB is.

Meneer Browne zegt dat 't aan de Linux 2.2. VM ligt:
Q: is it true that ext2 has 2Gb limit on file size?
A: BS

Q: so how comes that I can't create files larger than that?
A: because VM in Linux 2.2 and earlier can't cope with files larger than 2.2 on 32-bit architectures. Regardless of filesystem.

Q: will reiserfs help?
A: what part of "regardless of filesystem" is too hard to understand?

Q: OK, so what can I do, I'm stuck with 32-bit box?
A: use 2.4 or 2.2 with LFS patches or FreeBSD. All of them will handle more than 2Gb on ext2.
En zo gaat hij nog effe door...

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Verwijderd

Op zondag 23 september 2001 23:29 schreef igmar het volgende:
met 2.2 wel ja. Met 2.4.x niet meer.
Yupz, you're quite right :)

Ik heb het wel eerder gelezen/gezien; zat waarschijnlijk een beetje te diep weg gestopt ofzo :p

• jep
ja maar ja maar.. ik draai 2.4.* :?

• Squee
  • Laatst online: 07-06-2025
Uit dat stukje waar mithalph naar linkte:
Ext2fs is able to manage filesystems created on really big
partitions. While the original kernel code restricted the
maximal filesystem size to 2 GB, recent work in the VFS layer
have raised this limit to 4 TB. Thus, it is now possible to use
big disks without the need of creating many partitions.
Dat "recent workin the VFS layer" zou dan dus slaan op wat er verbeterd is in de 2.4.x kernel?

Er staat me ook iets bij van de install van Debian dat hij vraagt of je je ext2 partition(s) compatible wil hebben met linux 2.0.x ... misschien zit het hem daar in? Dat hij dan een filesize limiet heeft van 2 Gb? (dan zou het dus al in 2.2.x zijn gefixed, en niet in 2.4.x zoals ik hierboven zei...)

Please do not contact me telepathically.

Verwijderd

Volgens mij heeft reiserfs geen last van een dergelijke limiet .

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 09:18 schreef janjanjanjanjansen het volgende:
Om MR Browne te quoten: "what part of "regardless of filesystem" is so hard to understand?" >:)

Het gaat hier volgens mij ook op glibc en dergelijke, die ook moeten worden gehercompileerd. Een 2.4.x-gebaseerde distro à la redhat 7.1 gebruiken wil dan wel eens een goed begin zijn. Als je alles met de hand wil upgraden ben je denk ik nog wel even bezig, ik begin er in elk geval niet aan :)

• usr-local-dick
  • Niet online
Op maandag 24 september 2001 09:18 schreef janjanjanjanjansen het volgende:
Klopt heb net met dd een file op een reiserfs-partitie gemaakt van 2,5 gieg en het ging prima :)

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Het probleem zit hem in de blocksize van je ext2 partitie!
Als ik me niet vergis kan je hierbij 1024, 2048 & 4096 bytes kiezen per block. En dan kom je terecht bij die inode's die 13 lang zijn, en vanaf 10 met die vergrotende trucs werken.

Ik kan wel eens ff een pic scannen van m'n lesboek van vorig jaar, of je moet ff zoeken naar iets soortgelijks!

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Verwar filesystem size en file size niet met elkaar. Ext2 heeft dan misschien een filesystem size van 4TB, je kunt toch geen files maken die groter zijn dan 2G. Maar weinig filesystems kunnen dat wel, en als ze het kunnen moet je het expliciet aanzetten. Denk aan vxfs van Veritas.

Om hieromheen te werken zou je kunnen tarren in meerdere volumes, soort van die RAR files (.r01 .r02 etc) die allemaal bijelkaar horen.

man tar.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op maandag 24 september 2001 12:25 schreef usr-local-dick het volgende:

[..]

Klopt heb net met dd een file op een reiserfs-partitie gemaakt van 2,5 gieg en het ging prima :)
Kernel 2.2 of 2.4? 2.2 lijkt me sterk...

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• igmar

igmar

ISO20022

Verwar filesystem size en file size niet met elkaar. Ext2 heeft dan misschien een filesystem size van 4TB, je kunt toch geen files maken die groter zijn dan 2G.
Da's onzin.

Ik kan op dit systeem zonder problemen files aanmaken > 2 GB
Maar weinig filesystems kunnen dat wel, en als ze het kunnen moet je het expliciet aanzetten. Denk aan vxfs van Veritas.

Om hieromheen te werken zou je kunnen tarren in meerdere volumes, soort van die RAR files (.r01 .r02 etc) die allemaal bijelkaar horen.

man tar.
Nah, da's ook onzin. Het probleem ZAT in de VFS, de offset was een unsigned 32 bits int. Dat geeft dus 2^32 - 1 == 2 GB.

Met 2.4 is dat probleem allang verholpen, programma's moeten echter wel de xxxxx64 calls gebruiken. En daar zit hem dus het probleem in.

• igmar

igmar

ISO20022

ja maar ja maar.. ik draai 2.4.* :?
Je utils zijn te oud. Moeten gecompiled zijn met _USE_LARGEFILE64

• igmar

igmar

ISO20022

Het probleem zit hem in de blocksize van je ext2 partitie!
Als ik me niet vergis kan je hierbij 1024, 2048 & 4096 bytes kiezen per block. En dan kom je terecht bij die inode's die 13 lang zijn, en vanaf 10 met die vergrotende trucs werken.
Dan gaan ze over op indirect inodes. Staat los van de max filesize.

• jep
Ik heb er al wat op verzonnen, dat was het probleem ook niet. Merkte het maar op.. raar ;)

Nevermind, Thanks!
Pagina: 1