Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien wel een domme vraag, maar ik ben hier nog maar net. Eind van dit jaar weer een pc privé project...
Fijn, eindelijk een pc kopen die ook wat kan! MAAR...ik heb nu windows 98 SE,Milenium is fuckt verteld men, wie weet wat er op het moment de beste keus is? Ik hoor het graag (geen linux svp):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

het ligt er maar aan wat je er mee wilt gaan doen.

Maar als je zware dingen gaat doen, dan is Windows 2000 of Windows XP wel een must.

98 en ME draai ik allang niet meer sinds win2k uit was. Nu draait XP, ook erg lekker.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

win2000, over win XP "dutch"kan ik je niets zeggen.
maar is een ZWAAR > veeleisend programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken ze allemaal maar vind windows 2000 tot nu toe het beste OS van MS

/me heeft wat vervelende probleempjes met XP :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gebruik win3.1 of 3.11 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te horen (sorry als ik het fout heb) ben je nog niet echt een ervaren gebruiker..

In dat geval, neem xp.. werkt over het algemeen erg goed, is stabiel en gebruiksvriendelijk. Draai em zelf nu ook 3 weken ofzow en tot nu toe nog geen onoverkomelijke problemen tegen gekomen....

Hele grote verbetering tov 98. Me moet je idd zeker niet nemen..

2000 heb ik zelf nooit gehad, vooral ivb de incompatibility met veel games. Tís ook (eigenlijk) niet echt een os om op een standaard thuis pctje te draaien imho...

Dus ik zou zeggen XP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik jou was zou ik ook zeker gaan voor Windows XP, omdat het veel makkelijker is in het gebruik en er gewoon mooi uit ziet! :)

Windows 2000 is naar mijn mening niet echt iets voor gamers en gewone gebruikers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 23:13

jep

win2k..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietse
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-03 10:01

Wietse

¯¯¯¯¯

windowsxp of win2k....zekerz geen win9x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 17:38
WEER dat gezeur weer over dat Windows 2000 geen games draait... dat is gewoon -niet waar-. Games draaien prima onder Windows 2000. Je moet wel even de goeie compatibility patches hebben, maar ja, gewoon een kwestie van alles bij windowsupdate downloaden.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows XP is echt super! Prachtige userinterface,zeer snel,superstabiel(goed geheugenbeheer!) en enorm veel functionaliteit. 98se is meteen prehistorisch geworden. Windows ME is echt slecht, onstabiel en traag, windows 2000 is goed, maar heeft veel minder mogelijkheden dan XP. XP is de enige keus dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

TNT78

De goeroe

ME RULLLLLLLLLLLLLLEEEEEEEEEEEEDDDDDDDDDDD zaker als je wilt gamen is het zwaar goed.
Draai het nou 10 maanden super stabiel niks mis mee.

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:37
Op maandag 24 september 2001 00:56 schreef TNT78 het volgende:
ME RULLLLLLLLLLLLLLEEEEEEEEEEEEDDDDDDDDDDD zaker als je wilt gamen is het zwaar goed.
Hoe krijg jij dat voor elkaar want ik had na 2 weken al de eerste problemen en ik ben niet de enige.
Doe voor mij maar win 98 SE. Ok hij is niet zeer stabiel maar wel snel. Ik zet om de 3 maanden effe weer met ghost windows er weer effe opnieuw op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 22:13

Delphi32

Heading for the gates of Eden

Op maandag 24 september 2001 00:56 schreef TNT78 het volgende:
Amen! (op zondag erg toepasselijk)
ME draait hier op 3 systemen al sinds november vorig jaar, en geen enkele install heeft problemen opgeleverd. Vooral met games is het veel beter dan W98.

Maar... ik kan natuurlijk niet ontkennen dat er heel wat mensen zijn die ME maar ruk vinden :) Dat ben ik bereid te geloven, maar dan wil ik graag weten: waarom draait het hier vrijwel probleemloos, en bij anderen voor geen cent? Ligt dat aan mij c.q. die ander, aan de hardware, aan vul maar in? Ik ben oprecht benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 00:08 schreef eelcoz het volgende:
Windows XP is echt super! Prachtige userinterface,zeer snel,superstabiel(goed geheugenbeheer!) en enorm veel functionaliteit. 98se is meteen prehistorisch geworden. Windows ME is echt slecht, onstabiel en traag, windows 2000 is goed, maar heeft veel minder mogelijkheden dan XP. XP is de enige keus dus....
Je maakt me behoorlijk lekker met winxp!! :9~ :9~ :9~

Ik krijg 'm morgen binnen en dan kan ik weer een poosje met winxp rotzooien.

Eens ff kijke of het ech zo goed is als men beweert >:)

Ik gebruik trouwens nu win98se en win2k pro. Win Me suckes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

GaMbiNo

1337

Win XP!!! :9~

Ik gebruik em nu sinds de RC1, ik heb ondertussen de Final edition, maar ik ben erg tevreden.

WinXP is eigenlijk op alle fronten beter dan de vorige edities. :)
Ik heb ze allemaal gebruikt sinds NT4 en Win 95 maar ben echt verreweg het meest tevreden over XP :)

Win 2K is een goeie tweede maar het heeft nog een aantal nadelen die XP niet meer heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaZZle
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-08 23:47
Het enige probleem dat windows xp momenteel heeft is dat de driverondersteuning nog niet geweldig is. Oudere drivers werken vaak wel, maar niet geweldig of goed. Waarschijnlijk zullen er op 25 oktober veel drivers uitkomen waardoor het dan wel goed zal werken op niet te oude pc's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Ik zou Windows 3.11 installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-12-2021
Ik zelf draai Win2k en ben hier uitermate tevreden over, maar het ligt natuurlijk ook aan wat je met je pc wilt gaan doen :?
Op maandag 24 september 2001 06:56 schreef GerbenW het volgende:
mhow... dos is nog fijner.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
Hmm, DOS 6.22 is nog beter hoor :P

Maar ff serious : Ik heb heel lang win2k gedraait (en daar ook gewoon op gegamed) en sinds kort heb ik XP (final). Draait zeer goed en als je de interface op silver zet ipv dat blauw dan ziet het er nog leuk uit ook. In XP zitten een aantal extra dingetjes (compatibility functie etc.) die het zeker de moeite waard nemen om voor XP te kiezen ipv win2k of win9x.
Enige nadeel is dat je wel een behoorlijke computer moet hebben en zeker niet te weinig geheugen. :)

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na ja, ik vraag het toch maar:

Wanneer komt win XP dutch eigenlijk officiëel uit en hoeveel gaat de prof. edition ongeveer kosten?

Verwijderd

Topicstarter
Nou...ik denk dat ik het wel weet. XP
Eneuh..ik koop een nieuw systeem dus snel zal het wel worden ja. Ik gebruik veel Adobe 6.0 en veel programmas om de boel te bewerken, ook Frontpage(zie my homepage)
Maar bedankt allemaal voor de hulp !!

Hans, die zijn gifje mist.:?

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op maandag 24 september 2001 09:13 schreef xmvl33 het volgende:
Na ja, ik vraag het toch maar:

Wanneer komt win XP dutch eigenlijk officiëel uit en hoeveel gaat de prof. edition ongeveer kosten?
25 okt. :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

XP is gewoon het beste en zo is het.
ME 98se W2K is voor een consument per definitie bagger in vergelijk met XP.

Wat een probleem kan zijn is als je een multimonitor configuratie hebt.
Dat zou inhouden dat je de pro versie moet nemen en die kon wel es 3x zo duur blijken te zijn.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ik snap niet waarom de meeste win me kut vinden :?
ik heb het hier nou al meer dan een half jaar stabiel draaien :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

"Enige nadeel is dat je wel een behoorlijke computer moet hebben en zeker niet te weinig geheugen."

Pc met een 300 MHz-processor of hoger; 233 MHz minimaal benodigd. Dit is wat Microsoft aanraad.

Ik heb de final release van XP professional geinstalleerd op mijn Pentium 1 - 200 MHz (!!). Het loopt goed, een beetje langzamer dan ME, maar met 256 Mb geheugen kan ik er aardig mee werken. Je hoeft echt geen snelle PC te hebben, hoor. Al is het dan wel net iets beter werken, natuurlijk.

Verwijderd

Enige nadeel is dat je wel een behoorlijke computer moet hebben en zeker niet te weinig geheugen. :)
Ik heb XP professional lopen op een Pentium 1 - 200 MHz. Geen problemen, loop ietsje langzamer dan ME, maar gebruikt dan ook meer geheugen en is iets uitgebreider, alhoewel ik 256 Mb in mijn 'oude' PC heb zitten. Op een snellere PC loopt het natuurlijk beter, maar is voor normaal gebruik (geen spellen) goed genoeg, althans voor mij. XP ziet er goed uit, ik heb nu nog ook ME geinstalleerd, maar indien XP goed blijft lopen, ga ik over naar de nieuwe Windows.

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/products/shared/images/bnrWin2000.gif

Ik draai Windows 2000 sinds het uit is. Ik ben er heel tevreden mee. Superstabiel en ook goed voor games.
Alleen oude DOS games werken niet. Zorg wel dat je goede Windows 2000 drivers hebt voor je hardware!

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:15
Windows 2000 Rulezzz!!

• achappey
  • Laatst online: 27-04-2021

achappey

...

Windows 2000 was koel voor de afgelopen jaren. Nu is het Windows XP wat (mits je hardware het aankan) op dit moment het stabielst/gebruikersvriendelijk etc. etc. OS is.

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

Verwijderd

Hallo,

kan iemand mij helpen aan Windows XP??

Gtrz

Piektown

• Exirion
  • Laatst online: 14:11

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 27 september 2001 15:29 schreef piektown het volgende:
Hallo,

Gtrz

Piektown
Je had al een waarschuwing, maar nogmaals: dit is niet toegestaan. Lees de FAQ.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• M@NIC
  • Laatst online: 11-09 15:12
Op zondag 23 september 2001 22:53 schreef HansLinkSite het volgende:
Misschien wel een domme vraag, maar ik ben hier nog maar net. Eind van dit jaar weer een pc privé project...
Fijn, eindelijk een pc kopen die ook wat kan! MAAR...ik heb nu windows 98 SE,Milenium is fuckt verteld men, wie weet wat er op het moment de beste keus is? Ik hoor het graag (geen linux svp):)
Nou die PC zal wel lekker snel zijn, dus ik zou voor Windows XP gaan. Heb hem zelf ook lopen en hij is echt super...maja ik vind het altijd nog een vrij persoonlijke keuze.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

98SE was helemaal niet slecht. Maar XP is op alle fronten beter. Er zijn alleen nog wat kinderziektes die eruit moeten. Ik verwacht dat inderdaad dat we eind okt. overspoeld worden met driver updates, patches etc etc. En dat dan alles goed functioneerd.

Wat werkt er dan niet goed op dit moment :
-ICQ (maar bij een vriend van me weer wel, dus das vaag)
Hij heeft moeite met bepalen wat op de voorgrond en wat op de achtergrond staat, en zodoende schuift mijn mouse-pointer de helft van de tijd ACHTER het scherm in. Maar heb het opgelost door Trillian te installeren, kon ook meteen MSN eraf.
-twilight menu
PC gaat freaken zodra hij dit moet openen, maar dat was ook al bij w2k. Dus dat verbaasde me niet zo.

Geen inspiratie

• pasz
  • Laatst online: 01-09 23:08
Ik zweer bij Windows 2000. Wel effe al je security patches ophalen bij Windows Update.

woei!

• eelcoo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08 21:51
Op zondag 23 september 2001 23:55 schreef robinvreuls het volgende:
Gebruik win3.1 of 3.11 :P
hehe ik weet wel dat het op een ouwe 486 errug snel opstartte ;) en dan even Programmabeheer (correct me if I'm wrong :D)

nee maar als je XP neemt heb je idd wel een aardig computertje nodig... ik heb hem hier ook, maar ik heb bijvoorbeeld effecten dat als je bv. een menuutje opent hij er met een "alpha" effect (maar ff met flash-termen ;) ) tevoorschijn komt.. zoals je ziet heb ik nl. nog een TNT 2 :( Maar als je XP kan met je systeem, moet je hem nemen :9

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 27 september 2001 17:10 schreef -=Eelco=- het volgende:
nee maar als je XP neemt heb je idd wel een aardig computertje nodig... ik heb hem hier ook, maar ik heb bijvoorbeeld effecten dat als je bv. een menuutje opent hij er met een "alpha" effect (maar ff met flash-termen ;) ) tevoorschijn komt.. zoals je ziet heb ik nl. nog een TNT 2 :( Maar als je XP kan met je systeem, moet je hem nemen :9
Ik heb 'm op m'n tweede computer ook geinstalleerd. Da's een Celeron 300A met 320MB en een TNT videokaart. Het draait opvallend gladjes vind ik, en er is prima mee te werken. Zelfs wat race-spelletjes voor m'n neefjes draaien er lekker op ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Op donderdag 27 september 2001 15:29 schreef piektown het volgende:
Hallo,

Gtrz

Piektown
Kijk per 25 october in de winkels, kan je hem vast wel kopen :)

Ey!! Macarena \o/

• Havocnl
  • Laatst online: 03-09 15:18
[quote]Op maandag 24 september 2001 09:05 schreef Stealth2000 het volgende:

[..]

Hmm, DOS 6.22 is nog beter hoor :P

[quote]

Nee man, dos 3.11 rulezzzzzz jonguh

Wèh zedde gij??

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 27 september 2001 17:17 schreef
Nee man, dos 3.11 rulezzzzzz jonguh
Die bestaat niet ;) Ze gingen van 3.1 naar 3.2 en van 3.2 naar 3.21.

Verwijderd

Het ligt er aan wat je ermee gaat doen, win98SE heb ik altijd gedraaid, niet over te klagen.

Met WinME ligt het anders, op het ene systeem werkt het super stabiel en op het andere systeem loopt het gewoon niet lekker.

Win2K is geen aanrader als je veel spellen wil gaan spelen, spreek uit ervaring :') draait verder stabiel.

WinXP draait bij mij super stabiel, heb niets te klagen (allen dat mijn brander niet werkt, maar goed de officiele release is er ook nog niet) draait super stabiel.

Ik zou dan zeggen neem WinXP en als je geen spellen speelt neem Win2k >:)

• Alarmnummer
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Kies voor Win2k. Stabiel en snel. XP schijnt ook stabiel te zijn, maar vreet geheugen en is traag. En het eerste wat je doet (ook onder 2k) is alle grafische flauwekul uitzetten. Niets geen fading menuutjes... geen gedonder met mijn desktop.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 27 september 2001 20:28 schreef Alarmnummer het volgende:
XP schijnt ook stabiel te zijn, maar vreet geheugen en is traag.
Flauwekul. Echt waar. Ga het eerst maar eens zelf uitproberen ;)

• Vincent17
  • Laatst online: 10-09 09:24
CP/M nog beter >:)

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Op donderdag 27 september 2001 20:39 schreef Exirion het volgende:

[..]

Flauwekul. Echt waar. Ga het eerst maar eens zelf uitproberen ;)
Tis zeker niet sneller dan win2k. Waarom zou je in godsnaam zo`n pretpark op je scherm willen hebben? OS moet serieus zijn zonder onzin.. dus winxp is niet ok..

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

En wat biedt xp meer dan 2k?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 27 september 2001 20:45 schreef Alarmnummer het volgende:
Tis zeker niet sneller dan win2k. Waarom zou je in godsnaam zo`n pretpark op je scherm willen hebben? OS moet serieus zijn zonder onzin.. dus winxp is niet ok..
Ik heb 1,5 jaar lang Windows 2000 gedraaid, en was bang dat XP een buggy rammelkast zou zijn. Dus in principe had ik totaal geen zin om m'n stabiel win2k install in gevaar te brengen. Ik heb XP een paar dagen gedraaid, en XP was in een heleboel opzichten echt beter dan 2K. Het is (bij mij en velen anderen) net zo stabiel als Windows 2000, maar het heeft toch wat extra's die het beter maken. Bovendien start het veel sneller op, alles loopt wat soepeler (dus absoluut niet trager!) dan in Windows 2000. Het is moeilijk uit te leggen wat er precies 'beter' is, maar ik ben inmiddels helemaal op XP overgestapt. Geen vastloper, geen vage dingen. Gewoon stabiel en alles werkt prima. Ik was/ben geen Microsoft fan maar ik vind dat ze met XP een goed OS op de markt brengen :)

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik denk dat 2k mijn laatste windows gaat worden. Denk dat linux varianten nu wel wat volwassener zijn geworden. Wat mij zo stoort aan windows is dat je vaak een beetje als een domme gebruiker wordt behandelt, en allerlei belangrijke info niet te verkrijgen is. En ik erger me al helemaal blauw aan al de lieve dingen die windows voor je doet. Ik wil weer controle hebben over mijn eigen bakkie :) Maar vind het inderdaad beetje eigenaardig dat jij de indruk hebt dat xp sneller aanvoelt dan 2k. Misschien is xp een stukje sneller geworden doordat het steeds minder beta is. Maar al die dingen die gebeuren zonder dat je er weet van hebt, beginnen me steeds meer te storen.

Je moet nooit iemand zijn vrijheid in een keer afpakken, maar elke dag een klein beetje. En op den duur kijkt niemand nog gek op. Beetje 1984 in 2002 :)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 27 september 2001 20:57 schreef Exirion het volgende:
Mja, met deze reply van Exirion kan ik het niet oneens zijn :)

Ik draaide ook alleen win2k nog maar.
Nu voornamelijk (niet uitsluitend) winXP.

Overigens wel een serieuze afrader, ga niet een NL windows installeren, dan heb je alle security (veel iig) later etc etc.

Uiteraard heeft winXP wat onhebbelijkheidjes (SB live driver niet zo goed als in win2k, niet goed werkende 'modem' bij mij, en nog een paar kleine dingetjes).

De interface is overigens weinig tot niets trager dan die van win2k en voorderest komt het kwa stabiliteit grotendeels overeen met een redelijk moderne win2k install (mijn win2k install is alsnog ietsepietsie stabieler dan winxp en een enkele keer crasht er nog een applicatie).
Pagina: 1