Toon posts:

nieuwe printer + scanner welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan een nieuw printer en scanner toe maar ik heb geen flauw benul van wat er te koop is op dit gebied.
Ik heb nu een HP690C en dat is op zich een aardig ding maar die cartridge dingen zijn zo verschrikkelijk duur. En de driver kan niet overweg met een via chipset dat is dus ook kut want dan moet je altijd met die windowsdriver kloten.

Ik wil een printer met gescheiden cartridges voor elke kleur en met de scanner moet je ook goed dia's kunnen scannen.

Iemand een idee wat een goede combinatie van scanner printer is?

Verwijderd

van printer heb ik geen verstand! kijk alleen maar naar de prijs van het inkt! HP is goed! alleen maar ervaring mee maar die INKT is zwaar :r duur!

Over scanners kan ik zeggen dat ik al jarenlang zeer tevreden ben over mijn HP4100c verouderd maar een top ding! Hij scant 1 keer en daaarna kan je hem direct versturen zonder dat hij eerst een preview scan maakt en daarna :r nog een keer moet scannen. Zo ben je dus over 1 plaatje 2x zoveel tijd kwijt als wat mijn Hp'tje doet.

Ik weet niet of elke HP scanner maar 1x scant en daarna ze ingescande plaatje/voorwerp direct klaar heeft om te versturen!/transporteren.

Vraag ernaar in de winkel want geloof me als je een plakboek wil inscannen met 300 foto's en je moet 600 keer dat geluid horen ipv 300 keer! dan begin je je echt te irriteren aan het geluid en de tijd die je voor Jan L*L zit te wachten! :Z :Z

Ga trouwens voor een USB scanner nooit geen problemen mee gehad met installeren. Lees voor het installeren van een HP scanner even die bijsluiter! ziet er dom uit maar er staan toch zinnige dingen in zoals eerst installeren van de hp software en daarna pas de usb scanner aansluiten! anders werkt het nog niet!

Verwijderd

Topicstarter
/schopmode on

Verder niemand?

/schopmode off

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 20:47
Scanners zijn Epson vaak erg goed, printers ook wel, maar daar zijn de meningen nogal over verdeelt, dus laat ik me daar niet over uit :) (Epson lijkt mij beter dan HP,Canon ed.)

Als je persee gescheiden patronen wilt hebben, dan moet je canon nemen, maar ik zie niet in waarom je dat persee wilt.

Neem een Epson 640U (of 1240) scanner en een epson printer zou ik zeggen (880>)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 24 september 2001 22:10 schreef The Fox het volgende:
Als je persee gescheiden patronen wilt hebben, dan moet je canon nemen, maar ik zie niet in waarom je dat persee wilt.
Zodat ik geen half volle patronen weg hoef te gooien al 1 van de 3 kleuren op is. Dat gebeurt nu nog al eens.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 20:47
Dan neem ik aan dat je wel meer betaald voor zon enkele kleuren patroon, of is dat even duur als een alles in 1 (3in1)

• Sabbath
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09-2025
Waarom koop je niet gewoon zo'n combo ding. Printer en scanner in een. Die zijn helemaal niet meer zo duur. Scheelt ruimte :)

Verwijderd

Koop gewoon een HP Officejet G.....45 65 85 90 95 ??

Of een HP 970/980/990 CXI (is echt goed)

• Bladerer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2025
Ik heb zelf de Dekjet 930 C de reden dat ik die koos ipv de 970 is de prijs.. de kwaliteiet is gelijk alleen de snelheid iets minder, de reden dat ik er echter nu even niet mee kan printen is dat de prjs van die inkt zo ontiegelijk duur is :(

Als scanner heb ik een HP 5300 en moet zeggen die is echt subbliem, alleen wel weer wat achterhaald zorg er zeker voor dat je een wat is het een 48 Bit scanner hebt dan kan hij voorlopig weer even mee. die van mij heeft dat jammer genoeg niet, maar hp geeft wel goede scan software bij het product.dat Precision scan werkt heel erg lekker.

MSI K7T 266 PRO | AMD T-bird 1400Mhz 42 idle 49 stressed | 2 * 256 MB PC2100 DDR Major Major | 120 GB IBM Deskstar + 40 GB IBM Deskstar | TNT 2 M64 Gainward PCI | Pioneer DVD-106S | LiteOn LDW 401S @ 411S DVD +/- R(W) | Enlight 300 Watt| IIyama 19"

Verwijderd

Als scanner: De epson 2450 . Is nog niet verkrijgbaar :P , maar dat wordt een errug mooi apparaat :) met firewire en usb2 aansluitingen :) 2400x4800 dpi, 48 bit en kost +/- US$400,-

Printer: Ik heb een HP 970cxi (2400 DPI), mooie printjes. Epson heeft een iets hogere resolutie ( 2880DPI ) , maar verbruikt meer inkt dan HP.

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:17
Half jaartje geleden bij Correct de Epsons, Canons en HP's naast elkaar gezien en toen gekozen voor de HP930C. Deze gaf m.i. de beste kwaliteit op fotopapier. Jammer dat zowel inkt als fotopapier zo onzettend duur is :(

Als scanner de Epson Perfection 610 (USB), puur op basis van reviews (zie bijv. http://computers.cnet.com/hardware/0-2295735-404-781594.html) . Staat bij mn vriendin dus kan geen sample uploaden nu, maar die bevalt prima. Uitstekende kwaliteit voor lage prijs.

[Edit] Staar je overigens niet blind op scanresoluties. Het staat natuurlijk leuk als je tot 4800dpi kan scannen, maar dit zegt nog niets over de kwaliteit. Vaak worden die hogere resoluties ook nog eens alleen maar gehaald door interpolatie.

Verwijderd

Ik heb een HP5370, met dia en negatief scanner, is echt ideaal, je kan foto's printen van alleen negatieven en dia's, kwaliteit is perfect en bijgeleverde software (o.a. corel photohouse/printoffice) is ook perfect, kijk maar,..

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/eelcoz/plaatjes/eelcofietsmarkt.jpg Ik op de markt in Enschede

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Vind zelf die canon scanners wel cewl, lekker plat en ook zeker niet slecht, ook dingen als geen adapter als je de USB uitvoering hebt zijn ideaal.
Hoef je eigenlijk alleen de scanner mee te nemen, USB kabels zijn makkelijk aan te komen, dus nooit meer een incomplete scanner.

Printers....
Blijft een lastig punt.
Ik zou vooral kijken naar de prijs icm. de snelheid, aangezien de kwaliteit wel leuk is, maar als ik 5x per jaar iets print op foto papier heb ik daar geen honderden guldens voor over. Dan maar wat minder.
Een trage printer daar in tegen is wel zwaar muf, aangezien je dan langer bezig bent met hetzelfde werk.

* TheGhostInc denkt dat je vooral uit moet gaan van wat je nodig hebt, een A0 printer is ook gaaf, maar als je er alleen maar a4 uit draait :) if u know what i mean.

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 00:52 schreef AirHead het volgende:
Als scanner: De epson 2450 . Is nog niet verkrijgbaar :P , maar dat wordt een errug mooi apparaat :) met firewire en usb2 aansluitingen :) 2400x4800 dpi, 48 bit en kost +/- US$400,-

Printer: Ik heb een HP 970cxi (2400 DPI), mooie printjes. Epson heeft een iets hogere resolutie ( 2880DPI ) , maar verbruikt meer inkt dan HP.
Heel mooi, alleen dat jammer dat ze je alleen een beetje foppen met het aantal Bits....terwijl een PC in werkelijkheid maar maximaal 16 bits aankan....en alles wat hoger zit wordt door de grafische kaart gemanipuleerd naar een iets hogere setting :)

Verwijderd

Mijn pa heeft een Afga e50 scanner die kan ook dia's en negatieven scannen. Het voordeel van deze scanner is dat de lamp (voor de belichting) in de deksel zit ingebouwd en geen losse lamp zoals bij sommige HP-scanners. De kwaliteit is wel goed ongeveer hetzelfde als hier boven staat.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:11
canon heeft een mooie, iets met n650u alleen dan wat nieuwer en met dia scanner.

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:15

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Op donderdag 27 september 2001 08:41 schreef marteltor het volgende:
canon heeft een mooie, iets met n650u alleen dan wat nieuwer en met dia scanner.
Das volgens mij de D660U.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• Mooody
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Op dinsdag 25 september 2001 11:17 schreef eelcoz het volgende:
Ik heb een HP5370, met dia en negatief scanner, is echt ideaal, je kan foto's printen van alleen negatieven en dia's, kwaliteit is perfect en bijgeleverde software (o.a. corel photohouse/printoffice) is ook perfect, kijk maar,..

[afbeelding] Ik op de markt in Enschede
hey ik woon ook in Enschede en volgens mij zit je te lullen...op de markt in Enschede zie je veel meer buitenlanders >:) (vooral Duitsers dan... :r)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Mooody
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

ok...
neem als printer de canon s400/450 (275/325 piek)
deze is het goedkoopst qua printjes, de snelste en ook nog een van de beste als het gaat om kwaliteit (in deze prijsklasse dan...)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Pagina: 1