De zoveelste versie van onze geliefde kernel is uit 
Om kernel.org te ontlasten en voor hoge downloadsnelheden:
ftp://galileo.luon.net/linux
Om kernel.org te ontlasten en voor hoge downloadsnelheden:
ftp://galileo.luon.net/linux
Rookworst zonder R is ook worst.
Verwijderd
Nee.. ext3 zit niet standaard in de kernel en mijns inziens zal dat ook niet snel gebeuren. Dat je 2.4.9 niet geinstalleerd hebt is alleen maar goed, aangezien deze kernel een enorme geheugen management bug bevat, plus een aantal kleine fouten. Dit is allemaal verholpen in 2.4.10 plus dat het memory management aggressiever is geworden (vrij maken van swap pages gebeurt ook terwijl het programma die die pages aangemaakt heeft nog draait (alleen als die pages niet meer nodig zijn natuurlijkOp zondag 23 september 2001 22:07 schreef BezurK het volgende:
Ja, ik las het...
Zit daar nu eigenlijk al ext3 bij in?
Ik hou het tot nu toe lekker bij 2.4.0, ik heb nog geen reden gevonden om em te upgraden, vind deze eigenlijk wel best. Ik heb 2.4.9 toevallig een poosje geleden gedownload, maar nog steeds niet geinstalleerd
met papier mache kun je alles maken!!
Dit betekend dus dat ik nu ook met mijn ZipSlack een 2.4 kernel kan draaien op een umsdos partitie?- Matija Nalis: umsdos fixes, and make it possible to boot up with umsdos
KloptOp zondag 23 september 2001 22:27 schreef BezurK het volgende:
Hmm, Alan Cox heeft ext3 nu al wel standaard in zijn kernel zitten d8 ik
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Mja, 2.4.9 was niet echt jofel nee.Op zondag 23 september 2001 23:09 schreef BackSlash32 het volgende:
Mandrake 8.1 heeft kernel 2.4.8 in hun compilatie aangepast (2.4.8-24mdk), en je kunt tijdens de setup ext3 als filesystem kiezen (ik draai het nuop m'n vleptop.
Maar goed, ik hoop dat ntfs read het nu wel weer doet.
2.4.9 was een ramp (voor mij dan).
Verwijderd
[deze advertentieruimte is te koop]
Verwijderd
Zeg maar de #1 kernelhacker en rechterhand van Linus.Op zondag 23 september 2001 22:27 schreef BezurK het volgende:
Hmm, Alan Cox heeft ext3 nu al wel standaard in zijn kernel zitten d8 ik, dus ik dacht dat het dan ook wel in 2.4.10 zou zitten... Niet dus
Van die bug wist ik niet, goed dat je het zegt
[/quoute]
/me vraagt: wie is Alan Cox (broer van Carl?) en waarom heeft ie een eigen kernel?
Verwijderd
Uh... ja? Hoezo? Is niet zo moeilijk hoor.Op maandag 24 september 2001 03:25 schreef Agijsbro het volgende:
Is het iemand gelukt om de kernel te patchen voor ext3???
* BezurK vraagt: Wie the fuck is Carl Cox????Op zondag 23 september 2001 22:27 schreef BezurK het volgende:
Hmm, Alan Cox heeft ext3 nu al wel standaard in zijn kernel zitten d8 ik, dus ik dacht dat het dan ook wel in 2.4.10 zou zitten... Niet dus
Van die bug wist ik niet, goed dat je het zegt
[/quoute]
/me vraagt: wie is Alan Cox (broer van Carl?) en waarom heeft ie een eigen kernel?
Juist niet, dat doet Linus.Op maandag 24 september 2001 01:18 schreef deadinspace het volgende:
[..]
Alan houdt de wat experimentelere tree bij dacht ik.
Verwijderd
alan houdt wel degelijk een experimentele kernel release bij...de wat meer experimentele dingen die in kernel 2.4.x moeten komen...maar die moeten eerst goedgekeurd worden door Linus voordat ze er in komen (als voorbeeld de software RAID voor hpt en promise controllers)Op maandag 24 september 2001 19:25 schreef GrimLord het volgende:
[..]
Juist niet, dat doet Linus.
Alan onderhoudt bijvoorbeeld de 2.2 reeks en zal 2.4 binnenkort ook van Linus overnemen.
Linus gaat dan verder met 2.5
Ow, dan was het dus andersommigOp maandag 24 september 2001 19:25 schreef GrimLord het volgende:
[..]
Alan onderhoudt bijvoorbeeld de 2.2 reeks en zal 2.4 binnenkort ook van Linus overnemen.
Wat deadinspace bedoelt is waarschijnlijk de gewone (-pre) en de alan Cox serie (-ac).Op maandag 24 september 2001 19:25 schreef GrimLord het volgende:
[..]
Ja, de -ac kernels. Maar die maakt die voor de stable kernels, niet voor de experimenteleOp maandag 24 september 2001 19:29 schreef fkooman het volgende:
[..]
alan houdt wel degelijk een experimentele kernel release bij...de wat meer experimentele dingen die in kernel 2.4.x moeten komen...maar die moeten eerst goedgekeurd worden door Linus voordat ze er in komen (als voorbeeld de software RAID voor hpt en promise controllers)
Als 2.5.x brancht neemt alan 2.4.x over (net zoals hij nu 2.2.x runnt) en gaat Linus verder met 2.5.x
al met al, Alan verricht veel werk