Monitor wordt vaag

Pagina: 1
Acties:

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 20:18
Ik heb een Hyundai deluxscan 5870 15". Ik ben eigenlijk nog best tevreden met het beesje aangezien het op 800x600 toch een erg strak beeld geeft. Maar nou zie ik de laatste 2 weken dat het beeld regelmatig heel iets vaag wordt. Je ziet het vooral aan de letters. Het lijkt wel of de moiré elke keer verschuift ofzo, heel vreemd...
end at is dan een moment en dan is die weer helemaal strak. Het is niet echt dat ie helemaal enorm vaag wordt ofzo, gewoon een heel klein beetje....iemand met slechte ogen zal het niet eens zien :)

Maar is dat ding nou langzamerhand aan het aftakelen of is er iets anders aan de hand?

Staan geen magnetische dingen in de buurt ofzo....

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

Maak hem open..als het goed is zitten er 3 potmeters binnen in...welke je moet hebben weet ik niet..maar zet hem aan en ga eraan draaien..

op eigen risico
kan namenlijk beetje boel gevaarlijk zijn

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06-2025

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Op zondag 23 september 2001 21:59 schreef kennym het volgende:
Ik heb een Hyundai deluxscan 5870 15". Ik ben eigenlijk nog best tevreden met het beesje aangezien het op 800x600 toch een erg strak beeld geeft. Maar nou zie ik de laatste 2 weken dat het beeld regelmatig heel iets vaag wordt. Je ziet het vooral aan de letters. Het lijkt wel of de moiré elke keer verschuift ofzo, heel vreemd...
end at is dan een moment en dan is die weer helemaal strak. Het is niet echt dat ie helemaal enorm vaag wordt ofzo, gewoon een heel klein beetje....iemand met slechte ogen zal het niet eens zien :)

Maar is dat ding nou langzamerhand aan het aftakelen of is er iets anders aan de hand?

Staan geen magnetische dingen in de buurt ofzo....
Hoe oud is dit "beestje"?

Station van Gerwin Prins op Apple Music

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
moved van HA naar V&B

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Probeer hem eens te 'degaussen'... dit zet het magnetisch veld van de beeldbuis weer correct... in de meeste moderne monitors zit hier een optie voor.

• KillerB
Op zondag 23 september 2001 22:03 schreef Mir het volgende:
Maak hem open..als het goed is zitten er 3 potmeters binnen in...welke je moet hebben weet ik niet..maar zet hem aan en ga eraan draaien..

op eigen risico
kan namenlijk beetje boel gevaarlijk zijn
Keb wel vaker lopen prutsen in monitoren, ik weet waar ik wel en niet aan kan zitten. Maar dat vage is niet constant ofzo, bv nu is die haarscherp, en dan zo verloopt ie eens een beetje, en weer terug.
Op maandag 24 september
2001 00:02 schreef GerwinPrins het volgende:

[..]

Hoe oud is dit "beestje"?
jaartje of 2, 3...
Op maandag 24 september 2001 02:18 schreef Grrrrrene het volgende:
moved van HA naar V&B
dankje, ik zat niet op te letten :)
Op maandag 24 september 2001 02:24 schreef CrazyMuppet het volgende:
Probeer hem eens te 'degaussen'... dit zet het magnetisch veld van de beeldbuis weer correct... in de meeste moderne monitors zit hier een optie voor.
Stom dat ik dat nog niet geprobeerd heb |:(

• KillerB
Op maandag 24 september 2001 12:29 schreef kennym het volgende:

Stom dat ik dat nog niet geprobeerd heb |:(
Dat helpt niks... :(

Verwijderd

gewoon ff de focus by regelen die zit op die grote zwarte hv travo waar die dikke draad uitkomt die naar je beeld buis loopt

wel oppassen natuurlijk

• KillerB
Op maandag 24 september 2001 12:39 schreef Tijn_3d het volgende:
gewoon ff de focus by regelen die zit op die grote zwarte hv travo waar die dikke draad uitkomt die naar je beeld buis loopt

wel oppassen natuurlijk
Ja, maar het is niet constant, dat vage beeld. het is net alsof ie elke keer verschuift...
Pagina: 1