Toon posts:

linux-pc aan netwerk toevoegen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een LAN, zonder domein, met een win2k-server een hub met daar vier clients op aangesloten. Nu wil ik aan mijn client, een win2k-pc, een linuxbak hangen. (hub is vol)
Ik heb dus een extra nic in de win2k-pc en een in de linuxbak gepropt. Maar hoe moet ik die twee nic's nu configgen, dat lukt me maar niet. Heb de search gebruikt maar daar werd ik niet veel wijzer van, helaas. Kan iemand mij hiermee verder helpen, of doorverwijzen?

thnx :)

Ps. kheb SuSE 7.0

Verwijderd

Je kunt het zo instellen dat je de Linux bak vanaf je Win2k client een IP krijgt. Dus je client zou dan als DHCP-server kunnen fungeren voor je Linux. Ik weet niet of dit goed zal samen werken met je server, maar het is het proberen waard natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 23 september 2001 23:08 schreef nicoprevoo het volgende:
Je kunt het zo instellen dat je de Linux bak vanaf je Win2k client een IP krijgt. Dus je client zou dan als DHCP-server kunnen fungeren voor je Linux. Ik weet niet of dit goed zal samen werken met je server, maar het is het proberen waard natuurlijk.
kzal eens ff proberen of het lukt

iig thnx :)

Verwijderd

Win2k als router van linuxbak -> netwerk. Ken win2k niet zo goed, dus weet niet hoe je dat zou moeten doen. Het '2e-netwerkje' moet je ff een heel ander ip geven dan je gewone netwerk. Gewoon: 192.168.1.*, 2e: 192.168.2.* Dan kan je op je linuxbak in YaST opgeven dat je als standaard gateway die win2k bak wil gebruiken. Dan zou het moeten werken. (ik ben nooit een kei in uitleggen geweest :P)

Suc6,

Pt

Verwijderd

Je kan natuurlijk ook een grotere hub/2e hub kopen als het hele systeempje weigert te werken

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 23 september 2001 23:10 schreef PtPtH het volgende:
Win2k als router van linuxbak -> netwerk. Ken win2k niet zo goed, dus weet niet hoe je dat zou moeten doen. Het '2e-netwerkje' moet je ff een heel ander ip geven dan je gewone netwerk. Gewoon: 192.168.1.*, 2e: 192.168.2.* Dan kan je op je linuxbak in YaST opgeven dat je als standaard gateway die win2k bak wil gebruiken. Dan zou het moeten werken. (ik ben nooit een kei in uitleggen geweest :P)

Suc6,

Pt
Moet ik bij de tweede nic, in mijn win2k-client, mijn eerste nic als gateway en dns-server opgeven, of die van de server. Ik doe het laatste.

Verwijderd

Topicstarter
Hhhhmmmm, ik zie net dat de lichtjes van mijn nic's niet branden :o D'r zit een crosskabel tussen. Das toch de bedoeling. Iig. kan dit ook softwarematig zijn of alleen hardwarematig, dat wel of niet branden van die lichtjes?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee? Allebei de netwerkkaartjes doen het, die crosskabel ook, en toch branden er geen lichtjes.Wat doe ik fout?

Pleeez help me!!

Verwijderd

Topicstarter
Ok eeeehhhmmmmmmm :o Laat maar. Tis dus geen crosskabel. Ik dacht nl. dat de kabel die bij de hub zat dat dat een crosskabel was, omdat het ook geen straightkabel is.
Weet iemand wat dat voor kabel is :?

Ik denk iig dat mijn probleem opgelost is, alleen ff een tang lenen, en hoplakee... vooruit met die geit >:)

Verwijderd

Op zondag 23 september 2001 23:21 schreef Oracle het volgende:

[..]

Moet ik bij de tweede nic, in mijn win2k-client, mijn eerste nic als gateway en dns-server opgeven, of die van de server. Ik doe het laatste.
Een gateway/router van de nic van je linuxbak naar de nic van de rest van het netwerk en andersom. Om van je win2k nog internet te kunnen gebruiken moet idd je eerste nic (dus die van je bestaande netwerkje) als gateway/dns de server hebben.
Pagina: 1