[Debian] Apt-get vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• Sebastiaan|IA2
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-09-2025
Is het mogelijk om in debian via het apt-get install :9~ commando een ftp server, apache, mysql en php te installeren? En zo ja, welke commandos moet ik dan gebruiken om dit alles te installeren ?

Alvast bedankt

edit:
Typo's :(

AMD XP2000+, 756MB, GF4 4600, 120GB, 17" TFT + klassieke 8 speed brander. Tevens eigenaar van een IRiver 'The craft' 256 MB mp3 speler :)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:45

deadinspace

The what goes where now?

'apt-get install proftpd apache mysql php' misschien :? ;)

[edit]
met 'dselect' kun je overigens door een lijst met packages browsen, met 'apt-cache search string' kun je de packages-beschrijvingen doorzoeken op string, en met 'apt-cache show package' krijg je een beschrijving van package.
[/edit]

• Sebastiaan|IA2
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-09-2025
Als ik apt-get install mysql of apt-get install apache doe, dan krijg ik iedere keer foutmeldingen. Apache kan niet gestart worden en mysql kan niet eens geinstalleerd worden.

Kunnen deze packages geinstalleerd worden via apt of moet ik deze vanaf de source compileren :?

AMD XP2000+, 756MB, GF4 4600, 120GB, 17" TFT + klassieke 8 speed brander. Tevens eigenaar van een IRiver 'The craft' 256 MB mp3 speler :)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:45

deadinspace

The what goes where now?

Op zondag 23 september 2001 22:49 schreef Black_Hole het volgende:
Als ik apt-get install mysql of apt-get install apache doe, dan krijg ik iedere keer foutmeldingen. Apache kan niet gestart worden en mysql kan niet eens geinstalleerd worden.

Kunnen deze packages geinstalleerd worden via apt of moet ik deze vanaf de source compileren :?
Deze programma's kunnen wel met apt-get geinstalled worden, maar dan heb je wel redelijk oude versies (2 jaar ongeveer; zo oud als Debian potato is).
Als je van source compiled heb je uiteraard de versie die je compiled, en deze is dan waarschijnlijk nieuwer dan die uit potato.
Maar wat zijn de foutmeldingen dan?

Verwijderd

Draai ook een keer "apt-get update" van te voren ;)

Verder kan je eventueel op packages.debian.org zoeken op packages en eventueel packages bekijken.

Hetgeen jij wil is in ieder geval allemaal via de standaard debian sources te installeren met apt-get.

[edit]
Verduidelijking en typo removed

Verwijderd

en voor de onhandige medemens (ondergetekende)
werkt dselect ook met apt..
en dan heb je overzicht over welke versie van apache enz je zou willen..
gewoon lekker veel adresjes in je sources.list (ook gebruikt door apt-get)
Pagina: 1