Toon posts:

"Importeren"van een html file in een ander

Pagina: 1
Acties:
  • 80 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuwssectie maken op mijn site, maar het moet gemakkelijk bij te houden zijn en daarom wil ik in een html-file een nieuwssectie laten importeren. Dus al de pagina wordt geladen, dan wordt ook de nieuwshtml geopend. Ik zet dit in een <div> zodat het nieuws op alle pagina's op dezelfde positie staat. Nu krijg ik alleen die nieuws-HTML-file niet te zien :( Ik heb het nu geprobeert met:

<div id="nieuwsblok"><src= nieuws.htm></div>

Snap niet hoe ik het moet doen, als je img src gebruikt dan krijg je altijd je plaatje in de <DIV> te zien, maareen simpele file laden lukt mij gewoon niet. Het mag trouwens ook gewoon een .txt file zijn, alle opmaak staat toch vast in de css.

Verwijderd

src is geen html tag, maar een attribute ;)

• rickmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

rickmans

twittert

al aan SSI gedacht of aan de include van PHP (of zelfs de fopen functie van PHP??) Volgens mij kan je op mijn suggesties antwoorden vinden bij de buren :)

Don't mind Rick

Verwijderd

Topicstarter
hmz, ik moet morgen eerst even navragen of de webserver ook php enzo ondersteund. Ik had het in frontapge voor elkaar alleen ondersteund onze server in ieder geval geen FP-gedoe.

Ik wordt gek :( Als ik dit heb opgelost liggen er nog tig vraagstukken...

Verwijderd

kan met SSI, php, maar bij de <layer> tag kun je ook een externe src aangeven dacht ik zo...

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nu de source-codes van wat nieuws-sites aan het doorspitten. Valt me op dat bijna alle sites normale <a href blablabla>dit is nieuws</a> gebruiken. Zo heb je nog al wat editors nodig...

Verwijderd

Topicstarter
:) :) ze houden wel rekening met sneupers:
// note: DO NOT COPY. This function also has ASP code.
:P

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:29
[search=include]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.