Toon posts:

Problemen met internet in Netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He daar..
Vraagje: Sinds een tijdje heb ik een 'netwerkje' :P aangelegd thuis.. Heel simpel: 2 PCs, 3 netwerkkaarten, Hubje ertussen.. Loopt allemaal wel ok, behalve...
Wanneer ik op de serverPC, waar 2 netwerkkaarten inzitten gebruik maak van internet, krijg ik na een tijdje de melding in IE, dat er DNS-problemen zijn.. Gevolg --> geen internet verbinding meer..
enige verbinding die wel blijft bestaan is die tussen de 2 PCs.. Oftewel.. bestands- en printerdeling blijft gewoon in stand..

Ik denk dat dit de reden is. :? Zou ook wat anders kunnen zijn..
Daarnaast maak ik gebruik van een standaard prog dat zorgt voor de interne IPs. (Sygate) Dient ook als DHCP-server, en een firewall. (kan ff niet op de naam komen (zit nu niet thuis)..

Wat zou het (echte) probleem kunnen zijn, en een mogelijke oplossing zou ook niet gek zijn..

Thanx alvast voor reacties en oplossingen

Greetz, Trackz

Verwijderd

Topicstarter
Aanvulling vorige bericht : Op beide PCs heb ik Windows 98 SE geinstalleerd.. Greetz

Verwijderd

Ik heb ook zo'n probleemje gehad met mijn linux router/firewall. Ik heb port 53(domain) (=dns) naar binnen en buiten opengezet en alle problemen waren weg.
(Nu draai ik mijn eigen DNS server dus is het probleem zoizo niet echt meer aanwezig)
Ik hoop dat je hier wat aan hebt,

Pt

Verwijderd

Volgens mij zit het probleem in het teveel protocollen draaien. Op de server pc gewoon ICS aanzetten en dhcp het werk laten doen. Als je alleen mappen wilt delen en internet hoef je echt geen wins en dns te draaien. Op de server pc een aantal "goede" dns servers instellen voor de "internet" kaart en alles zou goed moeten draaien.

groeten...

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor de reacties..

Wat ik niet helemaal zeker weet, is het gebruik van ICS (heb al op een aantal bronnen gelezen dat ICS onder WIN98Se niet correct kan werkt met gebruik van kabelinternet, maar alleen geschikt is voor internet waarbij je in moet bellen met een modem.
Op de tutorials hier op tweakers staat dit weer juist niet zo beschreven zag ik van de week..
Meer info hierover?
Greetz

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Ik zou geen ICS gebruiken, SyGate werkt perfect. Wat je zou kunnen proberen is in SyGate DNS servers mee te geven aan de DHCP, en anders op de twee clients ze handmatig instellen..

Verwijderd

Inderdaad, ICS is vaak een oorzaak van niet werkende inet meer (spreek uit ervaring >:) )
Ik heb zelf met sygate ook niet zon beste ervaringen, maar perhaps anderen wel...

DNS problemen kunnen inderdaad veroorzaakt worden door sygate of heb je ander een firewall ? Controleer eens of die mischien port 53 op je server dichtzet.

greetz

Verwijderd

Topicstarter
Ben eerst begonnen met dat Sygate prog, en volgens mij is dat echt het probleem geweest.. Draai nu met wingate.. en loopt zowieso al een stuk sneller.. Daarnaast ook een heel stuk stabieler.. tot nu toe 1 keer en crash gehad, maar ja.. daarhebben is windows voor gemaakt natuurlijk ;)

Thanx voor de replys..

Greetz,
Trackz
Pagina: 1