Toon posts:

Celeron 1100

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een Celeron 1100 Mhz aan te schaffen.
Ook ben ik van plan om deze eens flink te gaan overclocken.
Ik heb een thermaltake golden orb cooler en ik zou deze graag houden, omdat deze weinig lawaai maakt en volgens mij best goed koeld.
Mijn vraag: Heeft iemand deze processor en tot hoever kan ik deze ongeveer overclocken met deze cooler?

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Volgens mij licht de grens van de celly's met 100 mhz bus op ongeveer 1200 mhz... Ik denk dus dat je net zo goed een 900 mhz exemplaar kan kopen als een 1100... Maar goed.. kep er verder geen ervaring mee... maar wat ik wel weet is dat de langzaamste uit de zelfde familie vaak even ver geklokt kunnen worden als de snelste

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er ook mensen die er een hebben en zo ja wat zijn jullie ervaringen mee deze processor?

• jhead22
  • Niet online
Kiek eens op www.overclockers.com Daar hebben ze een databaseje... maar veel resulaten die daar staan zijn wel fake hoor...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net op www.overclockers.com gekeken alleen staan er geen resultaten op van de 1100 Mhz Celeron en ook niet van de 1000 Mhz. :(
Hier schiet ik dus niks mee op.

• jhead22
  • Niet online
Aai das balen.. er zijn dus nog geen mensen geweest die hun celly 1100 hebben geoverclockt en de resultaten in die databse hebben gezet... its a pitty :(

Conclusie... je bent de eerste of je wacht nog even af...

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Ik zou zeggen probeer het gewoon. Waarom altijd wachten op anderen. Doe eens gek en tweak erop los.
Tweaken = niet te lang denken maar gewoon proberen.

Geen inspiratie

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat kost die celderie 1,1 Ghz???

Is t niet goedkoper een nieuw moederbord te halen en een duron erop te kwakken?????

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:05

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Het enige dat ik er over kan vertellen is dat die van mij op 1331Mhz loopt met een GlobalWin FOP-32 er boven op.
(FBS 121)
Zodra ik hem hoger zet start ie niet meer op :(

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 24 september 2001 09:12 schreef bas_konings het volgende:
Wat kost die celderie 1,1 Ghz???

Is t niet goedkoper een nieuw moederbord te halen en een duron erop te kwakken?????
Ik heb vorige week pas een nieuw moederbord gekocht.
(ASUS TUSL2-C) Dus een nieuw moederbord, ik dacht het niet.
Ik denk ook dat ik zo'n ASUS iPanel ga kopen.
Weet iemand of dit ding zijn geld waard is?

Verwijderd

Topicstarter
O ja zo'n Celeron 1100 kost ongeveer 380 gulden.

Verwijderd

Op zondag 23 september 2001 21:17 schreef marcell het volgende:
Ik ben van plan om een Celeron 1100 Mhz aan te schaffen.
Ook ben ik van plan om deze eens flink te gaan overclocken.
Lekker tegenstrijdig! >:)
Op zondag 23 september 2001 21:17 schreef marcell het volgende:
Ik heb een thermaltake golden orb cooler en ik zou deze graag houden, omdat deze weinig lawaai maakt en volgens mij best goed koeld.
Die golden orb ik geen superkoeler! Hij is leuk voor mensen die niet oc'en, maar niet voor die-hards! Hij is overigens wel geschikt voor intels t/m 1.2ghz als ik me niet vergis. :)

• jhead22
  • Niet online
orb koelt idd niet al te best...
thermaltake vulcano 2 is al ietjes beter en goedkoop,... en de spire koeler voor amd athlon met koperen onderkant en 6cm fan op 5000 rpm kon ik kopen voor F 27,50 bij wintelco... Deze koelt nog beter en ook lekker goedkoop... zit zilver prut bij en past perfect op de celly 2...

• jhead22
  • Niet online
Op maandag 24 september 2001 09:22 schreef CV_SmileY het volgende:
Het enige dat ik er over kan vertellen is dat die van mij op 1331Mhz loopt met een GlobalWin FOP-32 er boven op.
(FBS 121)
Zodra ik hem hoger zet start ie niet meer op :(
Op welk Voltage heb jij m :?

Verwijderd

Topicstarter
[b]
Die golden orb ik geen superkoeler! Hij is leuk voor mensen die niet oc'en, maar niet voor die-hards! Hij is overigens wel geschikt voor intels t/m 1.2ghz als ik me niet vergis. :)
Ik heb hem nu op een celeron 600 zitten die op 900 Mhz draait. Temperatuur max. 45 graden.
Dit val volgens mij best wel mee.

• Yuri de Jager
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 20:15

Yuri de Jager

Assume good intent

Ik ben het met bas_koning eens: Doe geen moeite maar koop een KT133A moederbord en plant er een Duron of TB op :9. Die Celly's zijn echt TRAAAAG. Heb laatst een 900 op 1120 geclockt met een coolermaster koeler. Prestaties vielen me vies tegen :(.

5950@CTR3,85-4,875GHz|64GB 3600C14|32TB HDD|2.2TB SSD|RTX2070-XC-ULTRA|Alienware M17xR2 FTW!|i7 920XM(ES)|16GB DDR1333|750GB 7.2K HDD|256GB Crucial M4 SSD|3DV:P7671

• jhead22
  • Niet online
Tja.. maar een nieuw mobo, cpu en voeding kopen is ff wat duurder dan een nieuwe celly... Ik kan dan wel de zooi verpatsen... maar toch... ik weet t nog niet... BX ruled namelijk wel...

Hopelijk is de kt133 chipset ook zo goed dat je er over 2,5 jaar nog een nieuwe cpu op kan zetten
Pagina: 1