Toon posts:

mijn computer komt niet verder dan de bios

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een leuk systeempje voor wehnig samengesteld.

Dfi mainboard (pva6 of iets dergelijks) atx
amd k6-2 550 (100 x 5,5 en 2,0v) met erg grote heatsink en leuke koeler.
32mb elsa erazor 3 agp (4x)
128 mb pc 100 (aan twee kanten chips)
en een 3,2 gb hd, ik heb niet meer nodig.

Wat hij doet: Ik start hem op, hij vind 131 mb geheugen en een unknown processor op 546 mhz en een plug en pray chipset en dan is het schluss behalve het knipperende processortje dat er achter zit. Soms draait de propellor vrolijk verder en soms ook niet. De HD houd zich stil en ook zonder het ding gebeurt hetzelfde. Met een beetje genade en clearcmos kom ik af en toe nog in de bios maar wat ik daar ook doe; de volgende keer is het het zelfde liedje. Het mainboard heeft met een amd 300 perfect gedraaid. Ik heb nog wat met die dipswitches lopen kloten omdat hij het niet deed, de gekste setting was 2,3 volt 3,5x66. Maar ik krijg geen gehoor.

Zeg het maar.... pompen of zuipen?

Verwijderd

Topicstarter
niet knipperende processortje... maar cursortje.... je kan wel begrijpen hoe lang ik er al achter zit...

Verwijderd

Op zondag 23 september 2001 21:14 schreef aapnootmies het volgende:
niet knipperende processortje... maar cursortje.... je kan wel begrijpen hoe lang ik er al achter zit...
haha tijd voor pauze :)

Heb je al een BIOS upgrade geprobeerd vanwege de "Unkwown processor"
Dat zou een oorzaak kunnen zijn denk ik

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:55

Arno

PF5A

--> [forum=7] <--

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:50

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op zondag 23 september 2001 21:14 schreef aapnootmies het volgende:
Voor dit soort grappen is het edit: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/i/edit.gif knopje uitgevonden ;)

20*350ZO45°

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
zit je IDE kabel goed...dus rooddraadje aan de kant van nummer 1!??? want je Draait ook nie...

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

hoe wou je hem flashen als ie niet verder komt als een post.. Probeer eens om je bios te resetten :? en kik ff bij www.dfi.com.tw of ie die processor goed ondersteund :7

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad kan er niets mee, als ik hem reset wilt hij ook niets meer dan dat hij al deed. Dit is uitzonderlijk irritant.
Pagina: 1