Sinds vandaag doet mijn thuis netwerk het niet meer goed... 2 computers met een crosslink kabel verbonden, allebei RealTek kaartjes. Tot vandaag heeft het altijd perfect gewerkt, maar nu valt de verbinding opeens weg na een tijdje. Windows 2000 laat zien dat er nog steeds een netwerkverbinding is op 100Mbit, maar de computers kunnen elkaar verder niet bereiken (met pingen: IP: Timeout, hostname: unknown host).
Herstart ik een van de computers (de 'server') dan doet het netwerk het weer een tijdje, totdat om onbekende redenen deze het weer opgeeft. Het herstarten van de client heeft geen zin, ook het disabelen en weer enablen van de netwerk verbinding en het un- en weer inpluggen van de UTPkabel helpt niets.
Op de beide netwerkkaarten branden het rode en het groene ledje, wat wel vreemd is, want een van de twee is afaik voor de data, en er gaat niets overheen zover ik kan zien.
Ik kan niets bedenken waar dit probleem door wordt veroorzaakt
Nog even een beetje specs:
- 2x Windows 2000
- 2x RealTek 100 mbit kaartje
- 1x UTP cat 5 crosslink kabel
- Geen kabel internet oid
- Vaste IP-adressen op bijde PC's.
- Client heeft server als gateway ingesteld staan
Iemand enig idee waar ik naar moet kijken?
Herstart ik een van de computers (de 'server') dan doet het netwerk het weer een tijdje, totdat om onbekende redenen deze het weer opgeeft. Het herstarten van de client heeft geen zin, ook het disabelen en weer enablen van de netwerk verbinding en het un- en weer inpluggen van de UTPkabel helpt niets.
Op de beide netwerkkaarten branden het rode en het groene ledje, wat wel vreemd is, want een van de twee is afaik voor de data, en er gaat niets overheen zover ik kan zien.
Ik kan niets bedenken waar dit probleem door wordt veroorzaakt
Nog even een beetje specs:
- 2x Windows 2000
- 2x RealTek 100 mbit kaartje
- 1x UTP cat 5 crosslink kabel
- Geen kabel internet oid
- Vaste IP-adressen op bijde PC's.
- Client heeft server als gateway ingesteld staan
Iemand enig idee waar ik naar moet kijken?