Wegvallend netwerk

Pagina: 1
Acties:

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Sinds vandaag doet mijn thuis netwerk het niet meer goed... 2 computers met een crosslink kabel verbonden, allebei RealTek kaartjes. Tot vandaag heeft het altijd perfect gewerkt, maar nu valt de verbinding opeens weg na een tijdje. Windows 2000 laat zien dat er nog steeds een netwerkverbinding is op 100Mbit, maar de computers kunnen elkaar verder niet bereiken (met pingen: IP: Timeout, hostname: unknown host).
Herstart ik een van de computers (de 'server') dan doet het netwerk het weer een tijdje, totdat om onbekende redenen deze het weer opgeeft. Het herstarten van de client heeft geen zin, ook het disabelen en weer enablen van de netwerk verbinding en het un- en weer inpluggen van de UTPkabel helpt niets.
Op de beide netwerkkaarten branden het rode en het groene ledje, wat wel vreemd is, want een van de twee is afaik voor de data, en er gaat niets overheen zover ik kan zien.

Ik kan niets bedenken waar dit probleem door wordt veroorzaakt :?

Nog even een beetje specs:
- 2x Windows 2000
- 2x RealTek 100 mbit kaartje
- 1x UTP cat 5 crosslink kabel
- Geen kabel internet oid
- Vaste IP-adressen op bijde PC's.
- Client heeft server als gateway ingesteld staan

Iemand enig idee waar ik naar moet kijken?

• oVRoM
  • Niet online
Ik bedacht me net iets... Er zit wel sinds een dag nieuw geheugen in de server.

Om het hele gedoe nog vager te maken het volgende:
Zodra de netwerk verbinding weg is valt ook het geluid weg, en krijg ik een piep toon uit m'n boxen. Ik heb 'm gewoon eens aangezet met pingen naar de client, en de muziek aan. Meteen toen ik de pieptoon hoorde ipv de muziek heb ik het pingen gestopt (voor zover dat ging, PC was opeens een tijdje errug traag):
code:
1
2
3
4
5
6
Reply from 192.168.0.2: bytes=32 time<10ms TTL=128
< hoge pieptoon ipv muziek begint hier>
Request timed out.
Request timed out.

Nou het lijkt me dus duidelijk dat er iets mis is, maar wat het is?

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Misschien een irq conflict? Geluidskaart met netwerkkaart. Probeer eens een van die in een ander pci slot te dauwen...

• oVRoM
  • Niet online
Eeuh... Kan zoiets pas na 3 maanden naar boven komen dan?

Lijkt me toch stug... De enige reden die ik kan aanwijzen is het geheugen, omdat dat de enige verandering is geweest dit weekend. Maar ik zie niet in hoe dat na een tijdje pas problemen gaat geven (dus niet meteen naar de herstart oid).