Ik was bezig met het opstarten van de computer, daarna wou ik een cd rom in de speler doen maar er kwam geen reactie. Dus ik naar deze computer gegaan. Staat plots de cd rom speler er niet meer bij. En kan ik ook nergens meer weer vinden op de computer. Nu 2 dagen later ben ik niks verder gekomen. Is ert iemand die weet hoe dit kan gebeuren en hoe het wordt opgelost???
Wat voor OS gebruik je? Welk merk cd-rom? overige system specs?
Als je dat geeft, dan kunnen we je helpen
Als je dat geeft, dan kunnen we je helpen
Verwijderd
M'n glazen bol geeft geen uitsluitsel...
vertel ff:
Gaat je laatje nog wel open als je op het knopje drukt?
Zit de flatcable nog goed.
Met een dos bootflop doet hij het wel? of niet?
vertel ff:
Gaat je laatje nog wel open als je op het knopje drukt?
Zit de flatcable nog goed.
Met een dos bootflop doet hij het wel? of niet?
Komen ze weer:
Specs?
OS?
Vanaf wanneer doet het probleem zich voor?? etc...
Ik heb het ook wel eens gehad met win98 en 98se, maar hoe ik het opgelost heb weet ik echt niet meer.
Misschien kun je ook eens proberen de Search te raadplegen. Ik heb namelijk zo'n ID (correct me if im wrong) dat hier best wat draadjes over geweest zijn...
Specs?
OS?
Vanaf wanneer doet het probleem zich voor?? etc...
Ik heb het ook wel eens gehad met win98 en 98se, maar hoe ik het opgelost heb weet ik echt niet meer.
Misschien kun je ook eens proberen de Search te raadplegen. Ik heb namelijk zo'n ID (correct me if im wrong) dat hier best wat draadjes over geweest zijn...
kijk ff op ie bij het opstarten wordt herkend.
zoiets als FOUND: A-open bla bla bla
an anders ff loshalen en weer aansluiten gewoon alles double checken
en voor de rest moet ik je os weten
zoiets als FOUND: A-open bla bla bla
an anders ff loshalen en weer aansluiten gewoon alles double checken
en voor de rest moet ik je os weten
probeer ff jumpers te switchen e.g. slave ipv master als er al 1 op master staat!
duh dat ze dan verdwijnen
duh dat ze dan verdwijnen
het betreft een comp. met Packerd Bell comp. met Windows 98. 433 Mhz en 64 MB Ramgeheugen.
Als je ophet knopje drukt, kan de dvd-rom wel geopend worden. volgens mij wordt ie bij het opstarten niet herkend. waar moet ik dat zoeken dan?
de comp. was helemaal geformateerd en daarna zijn de brander en de dvd-rom opnieuw geinstalleerd. met de brander wilde de comp. niet formateren, daarom de brander losgekoppeld. Na het formateren deed de hele comp. het weer en wilde ik de brander weer aansluiten. (windows is geinstalleerd met de dvd-rom). toen ik 2 dagen later de brander weer wilde aansluiten, herkende hij zowel de brander als de dvd-rom niet meer.
hopelijk weet iemand met behulp van bovenstaande info het antwoord op mijn probleem.
Als je ophet knopje drukt, kan de dvd-rom wel geopend worden. volgens mij wordt ie bij het opstarten niet herkend. waar moet ik dat zoeken dan?
de comp. was helemaal geformateerd en daarna zijn de brander en de dvd-rom opnieuw geinstalleerd. met de brander wilde de comp. niet formateren, daarom de brander losgekoppeld. Na het formateren deed de hele comp. het weer en wilde ik de brander weer aansluiten. (windows is geinstalleerd met de dvd-rom). toen ik 2 dagen later de brander weer wilde aansluiten, herkende hij zowel de brander als de dvd-rom niet meer.
hopelijk weet iemand met behulp van bovenstaande info het antwoord op mijn probleem.
Als je dat geweldige PackardBell logo ziet moet je op ESC rammen, dan krijg je de POST te zien. Anders effe met f2 naar bios gaan en daar even nakijken of ze er staan en anders eventueel de hdd laten redetecten
Kijk eens in je apparaatbeheer of er een ! staat bij een ide controller, dit kan namelijk wijzen op een virus. Dan is het verstandig een virusroutine te laten doorlopen op je systeem.
Kijk eens in je apparaatbeheer of er een ! staat bij een ide controller, dit kan namelijk wijzen op een virus. Dan is het verstandig een virusroutine te laten doorlopen op je systeem.
Verwijderd
als je een packerd bell hebt en je gebruikt de cd van packerd bell en je hebt de brander er uitgehaald dan worden de drivers niet mee geinstalleerd!!!
Pagina: 1