[HK] postaftrekpost?

Pagina: 1
Acties:

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ja, de HK draait sinds 16 juni inmiddels al, da's toch wel 3 maanden + nog wat daagjes. Dat de HK-posten niet mee zouden tellen was toen voorwaarde nummero uno.

Inmiddels ben ik in de poststats al aardig gedaald en zie ik alleen maar topics in de HK waarvan de moeite van een rpely louter gezocht kan worden in de postcount.

Vandaar mijn vraag naar een updatetje. Is er al enige vooruitgang met het aftrekken van de HK-posten? Ik hoop zoiets toch nog een keer te zien gebeuren.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:36

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Het schijnt op het moment niet te kunnen met de versie van topix zoals hij nu draait.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

blijven de posts wel bestaan dan.. ik bedoel het aantal.. het zijn toch echte posts en dan vind ik het id van Hdd wel strak om het op zo'n manier op te lossen..

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:55

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 23 september 2001 21:52 schreef bolk het volgende:
blijven de posts wel bestaan dan.. ik bedoel het aantal.. het zijn toch echte posts en dan vind ik het id van Hdd wel strak om het op zo'n manier op te lossen..
HK posts moeten wmb ook van het totaal afgetrokken worden. En ook niet zichtbaar in het profiel zijn, en er moet zeker geen top100/250 komen waarin HK posts zijn meegerekend...

Ratio zou een idee kunnen zijn, maar daar zijn 'we' wat minder streng op geworden. Mensen die alleen de HK gebruiken, maar met mate hebben we IMO niet echt last van. Mensen die negatief opvallen, vallen vanzelf op (ow, wat is het toch logisch :P) en daar gebeurt dan wel wat aan.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Tim
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

dat top100 gedoe is altijd wel lollig :)
elke keer als er een forum word gesloten zie je jezelf een stuk of 30 plaatsen stijgen (of dalen >:) )

dat hele HK gebeuren word steeds vager. Ik dacht dat het van het begin af aan al de bedoeling meost zijn om die post daar van het totaal af te halen (of er niet bij optellen iig)

Verwijderd

Wat mij betreft hoeft er helemaal geen top250 te zijn, en is het aantal posts ook helemaal niet belangrijk...

Verwijderd

Tja aantal posts is inderdaad helemaal niet belangrijk.

Blijkbaar ziet men het als een soort van statussymbool.
Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit. Iets dat overigens wel samen kan gaan :)

Maar het is sowieso ook voor de mensen die de GC nog niet volledig zien wel zo eerlijk dat zij de stats van de rest ook zien zonder HK-posts.
99% van de HK-posts is nou niet echt heel erg nuttig te noemen (wel geinig, maar das een ander verhaal). Helaas zijn er een hele hoop mensen die de HK zien als een manier om hun status postcount op te krikken. (ik denk dat dit zonder top100 ook zal blijven bestaan, immers druk op het profiel van iemand en je hebt ook z'n postcount).

Ik zou echt graag een uitdraaitje van de top100 (top250) willen zien, zoals hij op dit moment is en zodra de HK-posts eraf gaan. Ik heb zo'n vermoeden dat deze namelijk radikaal zal veranderen dan.

• Delerium
  • Niet online
Op zondag 23 september 2001 19:52 schreef Kees het volgende:
Het schijnt op het moment niet te kunnen met de versie van topix zoals hij nu draait.
De volgende vraag is dan dus: wanneer hebben we een Topixversie zodat de HK niet meer meetelt?

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Ik zie er niet helemaal het probleem van in?

Als je post-count toch niet belangrijk vindt dan maakt het toch ook niet uit dat ook de HK postings meetellen, je kijkt er immers toch niet naar.
Daarbij zullen de echte compleet nutteloze posters (die ALLEEN voor de postcount zouden posten) vroeg of laat toch wel een waarschuwing krijgen.

Ik zou het erg jammer vinden als niet ERGENS het totaal aantal postings terug te vinden zou zijn. Het zijn toch allemaal reacties die je ooit hebt getypt, waarom zou je niet ergens kunnen zien hoeveel het er zijn. Wat mij betreft op dezelfde manier als op t.net je Karma. Zorg er voor dat iedere gebuiker het kan zien als ie is ingelogd, maar zorg dat je het niet van elkaar kan zien.
Dus de user zelf ziet zijn totaal (incl. HK en SG postings) en van een andere user kun je alleen zijn tech-postings-count zien.

de betaler vervuilt

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:23
Op maandag 24 september 2001 10:13 schreef GA!S het volgende:
Ik zie er niet helemaal het probleem van in?

Als je post-count toch niet belangrijk vindt dan maakt het toch ook niet uit dat ook de HK postings meetellen, je kijkt er immers toch niet naar.
Daarbij zullen de echte compleet nutteloze posters (die ALLEEN voor de postcount zouden posten) vroeg of laat toch wel een waarschuwing krijgen.

Ik zou het erg jammer vinden als niet ERGENS het totaal aantal postings terug te vinden zou zijn. Het zijn toch allemaal reacties die je ooit hebt getypt, waarom zou je niet ergens kunnen zien hoeveel het er zijn. Wat mij betreft op dezelfde manier als op t.net je Karma. Zorg er voor dat iedere gebuiker het kan zien als ie is ingelogd, maar zorg dat je het niet van elkaar kan zien.
Dus de user zelf ziet zijn totaal (incl. HK en SG postings) en van een andere user kun je alleen zijn tech-postings-count zien.
Perfect gezegd *D

Verwijderd

Is het dan ook niet verstandig om LA SU NSTM en sg er ook af te trekken?

Dit zijn ook geen techpost?

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 10:13 schreef GA!S het volgende:
Het doel van die postcount is om ongeveer te kunnen bepalen wat voor bezoeker het is op het forum.
Regular of niet, enz. HK posts horen daar niet bij.
Klinkt goed :)
Op maandag 24 september 2001 10:26 schreef Virtual-nobody het volgende:

Bij HK posts haal je gewoon heel snel een hoog postaantal, die andere fora hebben dat niet (iig niet in die mate).
Het beeld vertekent dus niet door die posts erbij te laten, daarnaast worden er in die fora wel grotendeels serieuze posts gedaan, HK is gewoon "ontspanning".

• Grrrrrene
  • Niet online

HK posts zijn de enige posts waar je met enige zekerheid van kan zeggen dat ze niet echt nuttig zijn. 9 van de 10 keer zijn ze lollig bedoeld, dus niemand heeft er echt wat aan. SG, LA, SU en NSTM zijn wel nuttig, hoewel SU niet meetellen mijn steun ook kan verwachten, maar dat terzijde. LA bevat veel nuttige discussies over de gang van zaken op T.net en GoT, die posts moeten wat mij betreft absoluut meetellen, NSTM bevat discussies over het nieuws, televisie/radio-programma's, sport en muziek :) (hoog d0h-gehalte :P) en dat vind ik niet echt nutteloze posts.

SU niet meetellen vind ik een aardig punt wat je hier aansnijdt, aangezien het IMHO posts zijn die je niet mee hoeft te tellen. Ik kan zo ff niet uitleggen waarom ik dat zo voel, maar ik vind niet dat ze mee moeten tellen :) Als ze wel meetellen, prima hoor, maar als ze niet mee zouden tellen hoor je mij niet piepen ;)
Op maandag 24 september 2001 11:50 schreef johnny appleseed het volgende:

[..]

Het doel van die postcount is om ongeveer te kunnen bepalen wat voor bezoeker het is op het forum.
Regular of niet, enz. HK posts horen daar niet bij.
Oftewel: aan het aantal posts kun je al snel zien of het een die-hard tweaker is of een n00b. Uitzonderingen daar gelaten (mensen die al 2 jaar lurken en 1 keer per maand posten enzo)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

als de postcount nou gewoon niet zichtbaar is voor ALLE users?
ofwat?

• Grrrrrene
  • Niet online
Op maandag 24 september 2001 12:30 schreef Hiro Shima het volgende:
als de postcount nou gewoon niet zichtbaar is voor ALLE users?
ofwat?
Dus helemaal geen postcount meer? Hmmz, daar heb ik vandaag al een keer op gereageerd:

Postcount geeft een beetje aan wat voor user je hebt: diehard tweaker die de regeltjes wel aardig kent waarschijnlijk of een n00b die de faq niet heeft gelezen. (uitzonderingen daargelaten)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 13:05 schreef Grrrrrene het volgende:
Postcount geeft een beetje aan wat voor user je hebt: diehard tweaker die de regeltjes wel aardig kent waarschijnlijk of een n00b die de faq niet heeft gelezen. (uitzonderingen daargelaten)
Helemaal mee eens.

• Captain Pervert
  • Laatst online: 25-11 11:14

Heya!! :(
SG en vooral NSTM zijn coole fora met leuke discussies, ver boven het "wanneer heb jij voor het laatst geneukt" niveau.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op maandag 24 september 2001 13:05 schreef Grrrrrene het volgende:
[..]
Daar is imo de registratie datum nuttiger voor...

• Captain Pervert
  • Laatst online: 25-11 11:14
Op maandag 24 september 2001 17:49 schreef oVRoM het volgende:

[..]

Zowel regdatum als posts zijn niet altijd representatief.

Vooral een hoop posts is nogal eens misleidend; zeker nu de HK er is.

Een combinatie van beide geeft een aardig inzicht...

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 12:16 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

HK posts zijn de enige posts waar je met enige zekerheid van kan zeggen dat ze niet echt nuttig zijn. 9 van de 10 keer zijn ze lollig bedoeld, dus niemand heeft er echt wat aan. SG, LA, SU en NSTM zijn wel nuttig, hoewel SU niet meetellen mijn steun ook kan verwachten, maar dat terzijde. LA bevat veel nuttige discussies over de gang van zaken op T.net en GoT, die posts moeten wat mij betreft absoluut meetellen, NSTM bevat discussies over het nieuws, televisie/radio-programma's, sport en muziek :) (hoog d0h-gehalte :P) en dat vind ik niet echt nutteloze posts.

SU niet meetellen vind ik een aardig punt wat je hier aansnijdt, aangezien het IMHO posts zijn die je niet mee hoeft te tellen. Ik kan zo ff niet uitleggen waarom ik dat zo voel, maar ik vind niet dat ze mee moeten tellen :) Als ze wel meetellen, prima hoor, maar als ze niet mee zouden tellen hoor je mij niet piepen ;)
[..]

Oftewel: aan het aantal posts kun je al snel zien of het een die-hard tweaker is of een n00b. Uitzonderingen daar gelaten (mensen die al 2 jaar lurken en 1 keer per maand posten enzo)
Dat wist ik nog niet van sg en nstm ,want daar mag ik jammer genoeg nog niet in.

• Redlum
  • Laatst online: 01-09 20:46
Op maandag 24 september 2001 17:49 schreef oVRoM het volgende:

[..]

Inderdaad. Er zijn meer lurkers dan je denkt :)

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-12 17:26
ectading: beter een hoop mensen in de HK onzin posten dan een paar mensen die dit in techfora doen om posts te halen toch?

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Als je nu alleen posts telt met meer dan 5 of 10 zinnen erin, of posts met meer dan 10 regels o.i.d., dan ben je volgens mij al van een hoop HK-posts af... (opsommingen e.d.)... :?

Vaak zijn dat toch opsom-topics, of "dat vind ik ook"-posts...

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• Delerium
  • Niet online
Mij boeit de verhouding techposts/Hkposts werkelijk helemaal niets. Iemand die 150 techposts haalt en besluit uitsluitend in de HK te posten mag van mij HlpDsK inhalen, zolang er maar geen last van is.

Een lijstje met verhoudingen Techposten/HK is mogelijk en wordt idd gemaakt, maar ik hoop dat de mensen die verhoudingsgewijs veel HK posten alleen aangepakt worden indien ze daadwerkelijk lastig zijn/het HK niveau consequent torpederen.

Dat ik de HKpostaftrek toch wil hebben lijkt me duidelijk: Sommige topics zijn te dom voor worden, iemand die zoiets post hoeft daar geen extra status oid aan te ontlenen. Aangezien sommige mensen echt alleen posten voor het posten kan je door een HK-niet-post-count deze mensen gewon demotiveren troep te posten en houden ze gewoon op.
indien mensen consequent een verhouding in de gaten moeten houden dwing je ze alleen maar troep te posten in de techfora: mijn filosofie is dat mensen alleen iets moeten zeggen als ze iets te zeggen hebben. Ontsnapte HK-ers voldoen er niet aan.

In de crewfora staan voldoende betogen en is de vraag hoe/waarom een gepasseerd station. Het is me alleen een doorn in het oog dat 3 maanden na dato nog steeds niets aan de horizon verschijnt dat de Postaftrek regelt. Ik heb begrepen dat er meer bij komt kijken dan voor mogelijk geacht werd, maar dessalniettemin zou de huidige troep-,magneet gewoon een keer uitgezte moeten worden.

* Delerium heeft overigens een godsgruwelijke hekel aan al die poep, pies en beftopics in de HK :r .

* Delerium heeft inmiddels 3500 posten, ik weet wel dat ik meer getyped heb dan de gemiddelde HKer.

• OldButNotSoWise
  • Laatst online: 19-02 21:38

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Laat de postcount voor wat het is, maar maak het onmogelijk voor de users dit te zien.
Dus postcount hetzelfde als notes, wel zichtbaar voor de crew niet voor de users.
Zal even wennen zijn, maar volgens mijn ben je dan zo van de postcountgeilers af.

Verwijderd

Niet alles in de HK is nutteloos. Als je bv. Modje bent dan is een heel behoorlijk aantal HK-posts puur modwerk aldaar. En ook elk topic dat je naar de HK gooit met uitleg is weer een HK-post meer.

Posts boeien verder niet. Het is eigenlijk puur een middel om wat inzicht te krijgen over het gedrag van een user.

Ik vind dat de HK-posts niet hoeven te worden afgetrokken van het totaal, maar wel dat ze iig apart moeten komen te staan. Een scheiding. En als er dan toch behoefte is aan een top 100, dat users dan gerangschikt staan op het aantal techposts. En dat het 'grand total' van alle fora samen er hooguit in een kleiner font naast of onder staat vermeldt.

Als namelijk de aanwezigheid van een top 100 users aanspoort om nuttige techposts te maken dan is dat gewoon mooi. Het aantal techposts mag van mij best een kleine status hebben voor users. Het is een aardige maatstaaf van hoe nuttig je jezelf maakt op het forum.

Users die trachten om in dat kader techpost te verzamelen door expres in de techfora te posten met nutteloze opmerkingen worden toch vrij snel door de crew op hun plaats gezet. Dus ook dat hoeft het bezwaar niet te zijn.

Als een user dan gaat verkondigen van "Kijk eens hoeveel posts ik heb!", dan is het antwoord heel eenvoudig van "Ja kerel/dame, maar hoeveel daarvan zijn nou nuttige techposts?".
De status van het grote totaal van posts zal weinig betekenis meer hebben als je medegebruikers in 1 oogopslag kunnen zien dat het voornamelijk HK-posts betreft bijvoorbeeld.

Dat lijkt mij dus wel een oplossing.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op maandag 24 september 2001 21:42 schreef HlpDsK het volgende:
Amen. (helemaal mee eens)

de betaler vervuilt

Pagina: 1