3Com drivers voor Mandrake 7.2

Pagina: 1
Acties:

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
das een beetje een probleem namelijk, wij maken bij ons UPC verbinding gebruik van een 3Com etherlink III isa kaart, maar ik kan nergens drivers vinden die geschikt zijn voor deze linux distro, is het verstandiger om een flush aan te vragen opdat ik een nieuw (en dus ondersteund door Mandrake)
MAC adres van een andere NIC kan koppelen of zijn er ergens geschikte drivers....

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zondag 23 september 2001 19:41 schreef Sundead het volgende:
das een beetje een probleem namelijk, wij maken bij ons UPC verbinding gebruik van een 3Com etherlink III isa kaart,
Hmm, bij mij staat er in kernel 2.4.9 een optie voor een '3c509/3c529 (MCA)/3c579 "EtherLink III" support"
Er staat alleen niet bij, of het een ISA of een PCI kaart is.. Maar it's worth a shot, lijkt me zo.. :-)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Hmmm, weet zo gauw even niet welke kernel ik heb, waar kan dat versie nummer terug vinden dan?
het nadeel is dat het een aangepaste versie van Mandrake betreft, namelijk de Single Network Security firewall, die dus speciaal als firewall moet fungeren...
edit:

heb hem gevonden, tis kernel 2.2.19

Verwijderd

probeer eens "/sbin/modprobe 3c509" (voor 509-kaarten) of "/sbin/modprobe 3c59x" (voor 59x/90x kaarten).

Als ie geen kaart vindt dan zegt ie dat, vindt ie wel een kaart dan laadt de driver goed en heb je de juiste driver gevonden :)